Warel a divadlo

Warel a divadlo

Anotace: Z deníčku chovance psychiatrické léčebny Kosmonosy Warla Frištenského.Polabského rodáka,domoběžníka,milovníka zimních sportů v létě a nadšeného propagátora netradičních řemesel.

Při bádání v archívu psychiatrické léčebny v Kosmonosech, jsme zcela náhodně narazili na něco, co se zcela vymykalo zdravému rozumu. Doposud temné sklepení archívu po zavedení elektrického proudu konečně vydalo svá tajemství a osvítilo tak naše bádání. V temném rohu místnosti byl nalezen nezvratný důkaz o Frištenského vztahu k divadelní tvorbě. Tento objev proto řadíme do doby osvícení. Je sice pravda,že se dochoval pouze velice krátký úryvek,ale snad oto více je tento nález cennější. Samotný objev popírá fakt, že i blb jakým Frištenský beze sporu byl, může napsat svoji vlastní divadelní hru ,,Jaroslave,,. Jak už bylo uvedeno dochoval se jen krátký text, avšak díky odhodlání všech zúčastněných podařilo se tedy alespoň jeho část přenést na papír, aby tak mohl spatřiti světlo světa. Podle našich úvah jednalo se o hru Tetan pojednávajícím o problému očkování chovanců léčebny Kosmonosy. Osoby a obsazení jsme po dlouhých konsultacích navrhli takto. Lékař a sestra. Nyní krátká ale jedinečná ukázka z díla Warla Frištenského.
Lékař: Není čas lámat si hlavu,kdo je kdo?
Sestra: Chcete říci pane doktore.
Lékař: Jasně dvě dávky.
Bohužel více se nám nedochovalo snad i tak Warle děkujeme.
Závěrem, dovolte malou poznámku dle ing. Brandejse se nejedná o hru Tetan nýbrž o divadelní taškařici Metan napsanou bratry Emilem Butanem a Fridolínem Propanem, kterou Frištenský jen přepsal. Podle ing. Brandejse zní text následovně.
Propan: Není čas lámat si hlavu,kolik,kolik.
Butan: Chceš říci bratře.
Propan: Jasně dvě dávky.
Autor warčelák, 17.05.2009
Přečteno 314x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí