KURZOR...

KURZOR...

Anotace: ...vlastně ani nevím co je Fan Fiction...to ovšem není můj problém...ať si to Ernst vyhledá..

Blížila se půlnoc. Na bílé ploše monitoru blikala svislá čárka kurzoru. Jako by ji pohánělo jeho vlastní srdce. Srdeční kontrolka. Až se promění ve vodorovnou přímku, tu změnu už vnímat nebude. Skutečně nebude?
Snažil se ovládnout neposedné myšlenky a zaměřit je na původně stanovený postup. Byl rozhodnutý před začátkem psaní zopakovat si v duchu deset pravidel pro tvorbu dialogu neboť toužil stát se spisovatelem čitelným a tedy čteným. Usoudil , že by si měl osvojit jistou rafinovanost, schopnost ovládnout čtenáře natolik, aby ten, v domnění, že přece není možné aby text příběhu byl tak uboze blbý celých osm set šedesát čtyři stran, přelouskal knížku celou a začal číst znova od začátku doufajíc, že přehlédl důležitou pasáž vedoucí k pochopení autorova záměru sepsat dílo značné a trvalé intelektuální hodnoty, takzvanou KNIHU ZNALCŮ.
Jedna ze zbloudilých úvah mu vnukla zajímavý nápad. Příběh získá na poutavosti jestliže se co nejdéle podaří utajit jména a charaktery jednotlivých postav. Čtenářům prozradí pouze minimum informací. Žádný přesný čas, roční období, příslovečné určení místa, konkrétní pohlaví nebo počasí, vše bude zahaleno v mlhavém oparu neurčita. Ze semináře si ještě pamatoval, že některá pravidla pro stavbu dialogu je povoleno vynechat a to jej přivedlo k rozhodnutí využít té možnosti stoprocentně.
Razantně zapudil náhlé nutkání vrátit se ke původně zamýšlenému románu o psychopatickém pitomci Klausovi, který se podivnou shodou náhod stal prezidentem české republiky a díky nekonečné národní hlouposti mohl stejně jako císař v pohádce Hanse Christiana Andersena sklízet obdiv a ovace svých poddaných, kteří jak jinak než z vlastní svobodné vůle obdivovali jeho neexistující oděv a další náležitosti diskvalifikující kohokoli do funkce reprezentanta.
Tím se také definitivně vyhnul několika dalším příběhům o zkorumpovaných soudcích potlačujících zákon, dobré mravy a spravedlnost ve prospěch dobře organizovaného zločinu na všech stupních své působnosti, Ústavní soud nevyjímaje.
Znamenalo to pro něj velké sebezapření, neboť relevantních materiálů měl již plné šanony. A politici, soudci a další svoloč mu s každodenní pravidelností dodávali další.
Mohl jen litovat, že nevládne cizími jazyky. Třeba by v civilizované zemi nalezl nakladatele a následně i čtenáře. V Česku taková možnost nehrozí. Současná místní propaganda straší bulvárem zblblé občanstvo mnohokrát denně opakovanými ukázkami metod mocenského aparátu v minulém režimu zcela identickými prostředky. Poněkud však zastírá, že doba přitvrdila a mafie získala nové nástroje, zatímco lid bloudící v supermarketech, slintající u seriálů pozbývá soudnosti, ztrácí intelekt a reklama odvahu ani myšlenku nenabízí.
To by tak ještě scházelo.
Kurzor na čistém monitoru stále nedočkavě tepal. Ernst vypnul počítač a puzen zvláštním hnutím, odebral se do kadibudky odkud měl nádherný výhled do klidné podzimní krajiny.
Autor Mario de Janiero, 03.11.2009
Přečteno 358x
Tipy 10
Poslední tipující: raďo, Kyška, Naivka, Double_U_is_usually_W, Kapka, Mbonita, Zasr. romantik
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (5x)

Komentáře

Je škoda, že "velcí" (pouze však ve smyslu mocní), jsou vlastně malí (a nemocní). Někdy už se ztrácím v tom, co vše slouží jako prostředek manipulace - nástroj moci. Je toho nějak příliš, všeho toho zastrašování, skrytého i méně skrytého.. Varuj tedy, básníku.. Děkuji Ti za povídku.

21.02.2012 11:51:21 | Kyška

máš úžasnou schopnost nazvat věci těmi pravými jmény

09.11.2009 09:35:00 | Mbonita

Zajímavá metoda psaní, sám ji občas používám. Z hlavy na papír dávám to hodnotnější, spodem odevzdávám odpad tak, abych naplnil přímo v praxi fyzikální zákon o stále se zvyšující entropii (neuspořádanosti světa). Je pravda, že někdy se toky materiálů i myšlenek obrátí a pak se dočkáte zmetku "z mého pera". Teď už budete vědět, odkud ten zmetek vlastně pochází ...
:-))

09.11.2009 07:45:00 | Zasr. romantik

Ty jo, koukám, že nahlížím do 1. ligy psaní.

21.02.2012 11:41:18 | Kyška

vis, ja nebydlim v cechach a pomalu toho ani uz nelituju... sice je to s bojem o moc, korupcemi a rozkradanim podobne vsude, ale u cechu me to pripada snad jeste horsi a hlavne me to u nich vic mrzi

03.11.2009 16:09:00 | janewe

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí