Úterní povídka

Úterní povídka

Anotace: Ačkoli se to jmenuje Úterní povídka, není na ní nic úterkovského a ani to není povídka.

ON:

Já ráčím se vám představiti, byť nutné to neshledávám. Jsem mlád a jsem nadaný, není-li to ode mne přespříliš troufalostí tvrditi. Patřím k těm umělcům, jimž patří toto násilnické století, kdy mladí nenalézají své hranice. Vlastním - i když ne věcně - mnoho přátel, kterak to v dnešních časech bývá, máte nejlepšího, který vás pobratříčkuje se svýma a ti mají po bocích boky další, ovšem ženské boky. Také nejsem a nikdy jsem neměl ráčiti sklony k asketismu, jsem člověkem, bytostí renesanční, jsem hrdý na tuto mou vlastnost, avšak občas, když spočíváte na matce Zemi a blivno jest vám, optáváte se sami sebe...

Nicméně mám přítele a ten má přítele a ten míval přítelkyni. Řek' bych líbivá, nikdy nikdouc jsem ji neslyšel vyřknout byť jediné slůvko, byť jedinou hlásku z jejích tenkých rtů, proklatých pysků, které dnem i nocí smutné, dokonce i když se smála, tak se škaredila. Nu, po jedné fiestě jsme se zdraviti začali a ona se na mě svým způsobem vždy usmála. Jsem jí sympatický, toť má hypotéza, toť má domněnka, toť informace s kterou nevím kudy kam. Když ráčila mě spatřiti, jen úsměv a nic víc, občas slůvko na pozdrav. Žel bohu nebo díky bohu, s tím přítelem již nemá nic společného, vskutku pramálo, sotva něco. Snad krom rozporuplné minulosti zhola nic. Vídáme, zdravíme a usmíváme se spolu s tím pozdravem nadále.

Jenže ona se začala usmívati jinak. Kéž lidským bytostem bych do hlavy viděl.



ONA:

Kéž lidským bytostem bych do hlavy viděla, co skrývá jejich pohled, proč toto a tamto, proč usmívá se, proč zírá, proč mučivým způsobem ve mne umírá pocit neohroženosti a vnitřní stability, jak vědět mám co znamenají tvé posunky, nedohodnuté znaky, vyslovíš sotva to slovo, natož abys řekl víc, možná trpím, možná hynu, ale krásně mi je při tvém úsměvu o kterém nevím zhola nic. Má fantazie sic nejbohatší nenalézá způsoby jak vyobrazit dva milence, co živí chtíč, spolu, jen oba daleko od sebe, nejlépe každého ve svém vlastním světě.
Autor Lukrécie, 08.11.2009
Přečteno 250x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí