Ztracená šifra A.E.I.O.U...

Ztracená šifra A.E.I.O.U...

Anotace: obsahem přibližně příběh z občasníku naší pátrací agentury JÁTYLALA - April a Jifram/čili já/...

Jak už jsem kdesi před tímto někde poznamenal...jedním z našich případů byl i ten s výše uvedeným názvem...
Než jsem se vrátil v době Okurkové sezóny/pozor neplést si s Tamtou Okurkovou...v Téhle jsou Okurky všude kam se podíváte/ z jednoho svého výletu do jiných světů kontaktoval April telefonem jistý pan doc./docent/ Blaha pns./pozor! nečti poštovně novinových sborníků ale poměrně neurčitých studií/ za účelem nalezení jeho téměř dohotovené latentní studie zámecké šifry A.E.I.O.U...nejdříve mne napadlo,že je to snad jen jakási slovní hříčka závných dob kdy se v jistém,dnes už mrtvém jazyce požívalo v určitých kruzích lidského společenství prostých písmen takzvaných monoftongů,diftongů případně formantů...dnes spíše připomínající jakési pravěké zvířecí formy života.../pro ty zvídavé a neodbytnější...ještě se jimi lze pokochat v archivech planetárních slovníků pod písmenem Zet - Země...což byla jedna z obydlených planet tehdejší sluneční
soustavy...v odkazu na jeden ministát v srdci tzv. Evropy ...představte si,že tehdy měli svět rozkrájený na díly a ty díly na další části tzv. Státy a v těch státech dokonce další dělitele atakdále...neuvěřitelné což?...abych to zkrátil tyto výše uvedené názvy jsou skryty pod heslem České Samohlásky /nikoliv Čínské jak by se snad mohli někteří domnívati anžto tímto zdánlivě miniaturním přehmatem písmen e a ín se dostanete na ještě pohyblivější a záludnější půdu písmen vyjádřené...a teď se něčeho podržte - Kreslenými Znaky!/...apropó a Samohlásky...jen považte...jak mohou být hlásky samy sebou?...

kupodivu jsem se mýlil...což se mi stává obvykle často...

No ale Vy jistě již nedočkavě poposedáváte ve svých křeslovadlech o co že vlastně šlo,tak tedy bez zbytečných okolků a kudrlinek pojďme na to...
ve skutečnosti se jedná o vcelku triviální anagram oné šifry A.E.I.O.U....
pozor,možná vás mylně napadl tento A.I.E.O.U. neboli anafylaktická infiltrace enviromentální oblastí umění /jak vidno možná není tak úplně triviální/ ale na U.O.I.E.A. neboli ,,Úžasný Objev Inteligence Elementární Analýzou,,...
Dozajista mi prominete,že jsem si dovolil ono úvodní písmeno lehce opentlit...pojem ,,Užasný,, nemá dle mého soudu žádnou údernost...ačkoli je možné,že pan docent měl stejný záměr zašifrovat toto slovo již do prvního písmene své takřka famózní práce...

Seděli jsme v kanceláři naproti sobě oba zabořeni do svých pohodlných rukožedělných křesel a...přemýšleli jsme /vím zdá se to nepravděpodobné,ale je to tak, některým osobám se to někdy stává/...,,Co si o tom myslíte April?''...a otázku jsem doplnil několika kroužky kouře z doutníku rozpínajících se do prostoru....
,,Nevím Jiframe''..odvětila a letmým pohybem si odhrnula pár kadeří z tváře /no samozřejmě z té viditelné,druhá půlka zůstávala nadále skryta/...
,,Mohl to třeba být někdo z branže i když docent tvrdil,že v jeho okruhu jsou samí spolehliví lidé...znáte to...poplácávájí se po zádech,popíjí kdejaký výtažek z rostlin /například koň-ak/,ale když zjistí,že by mohlo jít o Cenu za dílo předčí i sériové vrahy...jak by ovšem někdo z nich mohl nepozorovaně a bez patřičných zkušeností vynést z přísně střeženého objektu tak obsáhlý
rukopis,když vezmeme v potaz,že kratší strana jednoho z 3000 listů má 3 stopy a dva palce/patrně ty docentovy/ ?''...
,,I když vím že je to už velmi podružná technologie síla papyru je totiž věčná,ale nemohl to někdo převést do mikročipu?"...zeptala se April...
,,To si nemyslím,kdo by si dal takovou práci,přenést všechna data...navíc by to stálo spoustu času a ten jak víme je drahý"...odvětil jsem...něco se mi na okamžik mihlo myslí,ale vzápětí to zmizelo aniž bych to stačil uchopit...
,,Víte co April?...provětráme si hlavy i kontakty a v podvečer dejme tomu v sedm se sejdeme tady v kanceláři...třeba to dáme nějak spolu dohromady"...

Byla jako vždy přesná...
Uvelebili jsme se v mohutné pohovce u žhnoucího krbu a se sklenkou jednoho velmi dobrého ročníku vinného moku se April dala do čtení ze své knížečky záznamů a informací od svých kontaktů /a věřte že April má dost dobré zdroje...navíc by dokázala přesvědčit i skálu,že je květina/...často jsem přemýšlel nad tím,co se jí do té knížečky všechno vejde zapsat...kdyby se dostala do rukou policie,asi by věznice praskly ve švech...i když...jednak by těžko někdo dokázal dešifrovat druh takového písma s obrázky,což byla Apriliina specialita - ani já jsem to nerozluštil,když mi ji párkrát ukázala a to je co říct...a podruhé nikdo by vlastně tu knížečku nedokázal u April najít...mohli by jste ji vysvléknout do naha,obrátit naruby a nechat projít všemi formami záření a stejně by jste nic
nenašli...a ona pak jen tak mávne rukou a má ji...to ale odbočuji...když skončila se svými informacemi,pohlédla mi do očí...
,,Vím Jiframe,nějaké náznaky by z toho mohly být,ale obecně vzato jsme tam kde jsme byli...nikdo nic neví...jo a ještě tak na okraj,představte si,že ani pan docent už nějakou dobu není k nalezení...že by s krádeží souvisela i vražda?...tím by se vše ještě značně zkomplikovalo"...
To ovšem byla jen další hypotéza a dobrý pozorovatel by si všiml jemných nuancí mimiky její odhalené poloviny tváře...bylo vidět jak to v ní vře..nebyla to ovšem ta zvířecí zuřivost ale spíš úžasný vzdor ryzí dětské zarputilosti přijít něčemu na kloub...to na April miluji...byla prostě okouzlující...dokonce jsem měl na okamžik pocit že jsem nahlédl i do té druhé půle obličeje...ale ne...asi
to bylo jen mé tajné přání...a najednou jsem věděl...

,,Mám to...díky Vám April...myslím že jsem ten případ vyřešil"...
,,No to jste celý vy Jiframe...jak vás znám,určitě jste celé odpoledne bloumal někde po ulicích a jen tak pozoroval svět...i teď jste skoro celou dobu mlčel...jak jste na to přišel?...vždyť jsem vám vlastně nic konkrétního,co by vedlo byť jen k nějaké stopě neřekla...prosím povídejte už,vždyť víte jak jsemnedočkavá"...
,,Nu však vy April dobře víte jaký na mne máte vliv,stačí mi pohled na vás,pár vašich skvělých trefných poznámek a můj stroj tam někde uvnitř hlavy začne pracovat na plné obrátky...vzpomněl jsem si,že jsem se kdysi s panem docentem nad jeho díly několikrát setkal...namátkou třeba ,,Co nám šeptá naše Já,, či ,,Jak sladit organismus,, nebo ,,Zhasněte lampióny a rozsviťte si uvnitř,, a
také ,,Objevené kouzlo hry druhých houslí,,...mimo těchto děl mi párkrát četl i fragmenty ze své prý stěžejní práce ovšem tenkrát ještě bez názvu...pokusím se vám reprodukovat jednu krátkou stať..říkejme jí třeba ,,na druhé straně,,...

Pokud všichni tvrdí že všechen klad musí mít protiklad jako třeba jing a jang levá a pravá nebo nahoře dole muž a žena...znamená to že i vesmír musí mít svůj protějšek/pozn.teorie rozpínavé bubliny může být matoucí/...vemte si třeba jak všichni touží vznést se do vesmíru a dohlédnout na konec,ale nikoho nenapadlo /pozn.tedy možná že ano - prověřit/ podívat se na druhou stranu...tak jsem se ohlídnul a vydal se tím směrem...věřte nevěřte našel jsem...ODSVÁR...vím je tu určitá podobnost s tím naším vesmírem..ve-smír a naproti od-svár...obojí je jistou paralelou udobření...vzhledem k tomu že náš vesmír je starý podle posledních dostupných technologií zhruba 21 miliard let/pozn.kde jsou ty časy co lidé věřili nějakým 14 miliardám/ a odsvár taky,je to dohromady 42 /pozn.zajímavá podoba dělení 2:1/...mohlo by se zdát že je daleko ale když natrefíte na několik zkratek /pozn.ověřit výpočty/ je to vlastně kousek...v dějinách lidstva je hlavní postavou člověk no a tam je pro změnu člomžik...shodou několika zajímavých okolností/pozn.skvělá průvodkyně Nena/ jsem byl pozván na planetu Domě...na první pohled vypadá stejně jako ta naše,ale při bližším seznámení s dilmi je tam žití beztíží úchvatné/ pozn.tak nějak asi vypadal Ráj/...

,,Hmmm myslím,že jsem to pochopila"...řekla April...,,tu knihu nikdo neukradl a pana docenta nikdo nepřipravil o život"...
,,Ano,máte pravdu April...pan docent z obav nenasytnosti našeho světa sám onu knihu nejspíš zničil a zmizel tam na druhou stranu...
navíc ve vašich poznámkách jeden z dobrých kontaktů zmínil jakýsi ohořelý útržek s písmeny ,,poz,, co někdo našel v laboratoři,ale pak ho vyhodili s dalším smetím jako nedůkazní materiál protože pan docent si spoustu věcí zaznamenával jako poznámky že?...
Myslím že to byl "pozdrav"...

zdraví April a Jifram

abych nezapoměl...
pro znalce...práce pana docenta /bohužel samozřejmě bez šifry A.E.I.O.U./ si můžete zapůjčit z patentového úřadu pod číslem P.Ú.123456789-0-13/7/8808
přeji objevitelské počtení...Viva la šifrám!
Autor enigman, 04.01.2010
Přečteno 562x
Tipy 8
Poslední tipující: pejrak, zvířenka, susana načeva, Zefi, KockaEvropska
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mno...fantaskníku...je vidět,že jsi ve tvaru ležaté osmičky....a to je moc prima..zdravíme April ....
ŠI FRY ..bí fríí...

01.02.2010 00:51:00 | zvířenka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí