Dopis

Dopis

Anotace: Dopis (v sekci povídek), který by Jane Eyre asi nenapsala, protože byla velmi hrdá... Já ho napsala, vy ho snad přečtete :-)

19. srpna 1847
Na Blatech
Morton



Vážený pane Rochestere,
píši Vám, abych Vás ubezpečila, že po svém spěšném odjezdu z Vašeho domu jsem v pořádku dorazila do vesničky Morton a pobývám v domku Na Blatech u velebného pana Jana Křtitele, bratrance z otcovy strany, a jeho dvou milých sester, mých sestřenic Marie a Diany.
Žádám Vás, nehledejte mě zde, i když Vás k tomu vášeň Vašeho srdce a hluboké city chované ke mně jistojistě pobízí. Nebylo by vhodné, abych tak brzy po neohlášeném příjezdu přijala pánskou návštěvu a velice by mě zarmoutilo, kdyby se v okolí šířily pochybné zvěsti, jež by mohly ublížit mé nově nalezené rodině.
Děkuji Vám za vše, co jste mi ve Vašem sídle poskytl. Prosím, vyřiďte mé srdečné pozdravy a vřelá slova díků Vaší hospodyni paní Fairfaxové a samozřejmě také mé milé a nadané žačce Adélce. Ráda bych ji ještě před jejím odjezdem do internátní školy viděla a popřála jí mnoho štěstí.
Ráda bych také znovu spatřila Vás, pane Rochestere, protože až tady, na nehostinných blatech, jsem pochopila, že mé zmatené srdce k Vám stále chová vřelé city. Snad Vás nermoutí, že jsem opustila Vaše panství a Vás, abych si uvědomila to, co jste Vy nejspíše věděl už dávno.
Ano, miluji Vás Edwarde. Chci se stát Vaší ženou. Chci přijmout Vaše jméno. Chci být Jane Rochesterová!
Vrátím se na Vaše panství, abych Vám své city vyjevila osobně a mohla políbit vaše jemné rty a držet Vaši hebkou dlaň. Přiviňte mě opět na svou hruď, obejměte mě tak, jak mě nikdy nikdo neobjal...
Nesdělím Vám den svého příjezdu, jelikož jej sama neznám. Chci svému srdci ponechat dostatek času, aby plně odhalilo své city a já před Vás mohla předstoupit jako milující oddaná žena a abych už nikdy nebyla na pochybách.
Chovám Vás v nesmírné úctě a budu Vás milovat věrně a oddaně až do konce svých dnů.


Jane Eyrová
Autor Poetisa, 09.01.2010
Přečteno 325x
Tipy 3
Poslední tipující: Berry, Mademoiselle Drea, Yuriko
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Autorka Jane Eyer by to měla do knihy dodat. Myslím, že je to psáno úžasně, do děje..

15.12.2010 20:20:00 | Berry

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí