Stín a přízrak

Stín a přízrak

Anotace: Představte si dům a v něm stín....

V opuštěném domě žil stín. Padlý stín, který byl roztrhán na několik kusů. Plazí se po domě a hledá úkryt před sebou samým. V pokoji kde nejsou dveře, ale jen dvě okenice - zde musí přežívat. Tisíceré oči na něj mrkají z ulity. U postele se krčí rozplizlý přízrak. Jeho ruce jsou dlouhé větve hledající svou oporu. Krátké a tlusté nohy pochodují po místnosti sem a tam. Na posteli leží nebohá panenka. Němá ústa křičí agonií. Už tolikrát ji znásilnil a ona nemůže utéct. Nožičky ji utrhl a strčil do svého chřtánu. Šatičky jsou pošpiněné oplzlými činy. Vlásky má rozcuchané a plné slin.
Stín nahlíží z okna. Před domem stojí stará lípa a na něm jeho pohupující se tělo. Houpe se na větvi. Ta větev tam už tři roky není. Prach s vodou tvoří celek. Slunce s rosou si nerozumí. Ani ptáci nerozumí všednímu dni. Stín také odmítá.
Dřevěná podlaha je samý roztoč a mšice. Přízrak se prochází po pokoji. O boty se mu zachytávají vlasy. Je jich tu tolik, že sotva lze spatřit začátek a konec pokoje.
Pavučina se před měsíčním světlem stydí. V místnosti se objevují slova na zdech. Stín je čte nahlas, aby zmizela. Z úst vychází azbestový zápach. Míchá se s pšenicí a jablkem. Žel těm, kdo se nadechnou.
Jaká zvěrstva činí na svých dětech! Jejích paže schované pod hromadou vlasů. Oči a boty křičí z propadliště pod postýlkou. Hysterie a smích se smíchávají a vzniká lahodně kyselý nápoj. A přízrak se z něj vždycky rád napije. Nabízí stínu, ale ten odmítá a místo toho si trhá svou kůži. Tu pak strká mezi trámy a škodolibě se směje. Dvě díry místo očí jsou temnější a ústa jsou sladší. Chutnají po medu a jahodách. Stín to ví a líbá zdi. Líbá přízrak a upadá do slasti.
Autor Schukr00, 02.02.2010
Přečteno 314x
Tipy 12
Poslední tipující: Hazentla, Alizarin, hanele m., Tezia Raven, Ihsia Elemmírë
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

mně tady ta pointa nechybí.. prostě zapsaná noční můra - působivě až to chvilkama mrazí.. myslím že časem budeš psát hodně dobře (ale pozor na chyby, je jich tam dost na tak malý kousek prózy)

05.04.2012 14:26:23 | hanele m.

Děkuji za komentář ;) Tak tohle dílo jsem psala před dlouhými 5 lety :D :D Už je to doba a když si to teď čtu, už ty chyby i vidím ;) jsem tak trochu dysgrafik ;) ale děkuji ;)

06.04.2012 10:56:09 | Schukr00

já myslím že mezi slavnýma autorama je dys- spousta - jen už se o to za ně stará někdo jinej - seš na dobrý cestě :o)

06.04.2012 11:01:52 | hanele m.

Já chápu že v tom, gafrad, nemůžeš najít žádnou poentu... já ji tam třeba vidím, protože noční můru znám osobně a vím jak přemýšlí a vím co v těch metaforách vidí....:)

05.02.2010 19:43:00 | Tezia Raven

No... ze začátku člověka zaskočí náhlý přesun bez odstavce z minulého času do přítomného.
Pak to působí, až do konce, hrozně útržkovitě. Jako bys tu povídku nožem odsekával větu po větě.
V půlce řekneš, že podlaha byla prolezlá všelijakou havětí a najednou, zcela mimo uvedeš, jak se jí zbavíme a opět pokračuješ dál ve vyprávění.
To je... zajímavé :D

Čtu si to podruhé a nejsem schopen najít nějakou hlubší pointu, v podstatě nenacházím žádnou. Přijde mi to jako strohý popis. Samostatně to má velké nedostatky, jako začátek románu by to s nějakými úpravami snad bylo dobré :)

02.02.2010 14:33:00 | Gafrad

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí