Pes a šnek

Pes a šnek

Anotace: ****

Plazil se v poklidu šnek přes dvůr. Cítil se v pohodě a svým pomalým a rozvážným tempem si lezl za nějakou tou zelenou potravou. Tu k němu přiběhl pes. „Co tady děláš, ty pomalá opancéřovaná okraso. To je můj dvůr.“ „To jsem netušil, já se tu však pouze prosunu. Já ti tu překážet nebudu.“ „To by mohl říct každý. Tohle je prostě můj dvůr.“ „Tak už se nezlob, já budu za chvíli pryč.“
To už však pes byl nervózní a z rozčílení i vrčel. Vůbec se mu nelíbilo šnekovo tempo přesunu přes jeho výsostné území. Když však šnek slyšel jeho vrčení, rychle se ze strachu schoval do ulity. To psa ještě více naštvalo. „Jsi říkal, že budeš rychle pryč, a teď se tady ještě zakuklíš. Už toho mám prostě dost“. „Když ty jsi nějaký nervózní, a já se tě bojím“. Že je nervózní to pes slyšel ze všeho nejvíce nerad.
Už více neváhal a začal šneka sunout čumákem pryč ze dvora. Jemu tady ten drzý prcek nebude překážet. Může být rád, že s ním zacházím ještě takhle v rukavičkách. Tady panuji já a nikdo jiný. Jak tak sunul šneka, zapomněl poněkud na opatrnost. To již totiž i se šnekem postrkoval i spadlé jablko. Netušil, že na jablko dostala chuť vosa. To, že s ní někdo hýbe při jídle, zase naštvalo vosu. Po dalším pokusu, kdy se pes snažil odsunout šneka i jablko, nastavila psovi své žihadlo. Zakňučel tedy hodně a prchal rychle od šneka. Naříkaje si říkal: „To jsem netušil, že šnek umí takhle bodnout,“ a přitom si lízal svůj zraněný čenich.
Z toho pro nás plyne ponaučení, že přílišná panovačnost a nervozita se dvakrát moc nevyplácí a pak též i to, že i malá zvířata mají své zbraně, kterými se mohou bránit proti těm zdánlivě velkým a neohroženým.
Autor WWW, 09.12.2005
Přečteno 500x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Děkuji za zastavení se a hezký den přeji :-)

22.05.2021 14:15:34 | WWW

není zač.Také přeji hezký den. Se šnekem mám tady také oblíbenou básničku. Je to milé zvířátko.

22.05.2021 14:30:41 | mkinka

Líbí se mi závěr.

22.05.2021 12:32:48 | mkinka

Laskavost zalila mé srdce - vzpomínka na mého psíka Haríka, kterého jednou píchl sršeň a knírač celý den hajloval přední packou! Hlemýždi mu ovšem lhostejní také nebyli! Krásná.

31.08.2007 20:32:00 | Liv

Tak to je čistý svět zvířat z jejich pohledu.Pro nás zasranej slimák sežral saláty a ještě tady maže schody.

12.12.2005 09:45:00 | umělec2

Tohle je pěkné! :-)) Náš pes bláznivej zase chytá mouchy, občas se splete...pak chodí s čenichem našišato.

12.12.2005 07:48:00 | Krtica

Ju, pidizvíře v sobě taky mám,
Šumi napsala by - jazyk jedový,
na obranu vždy nějaký ten utrejch namíchám
a pak se tiše dívám, jak reaguje okolí... ;o)

Ušmodrchal jsi tady kus teplé šály
k hřejivému usmívání... :o)))

09.12.2005 11:26:00 | Cecilka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí