Je to fuška. Co? Sebevražda.

Je to fuška. Co? Sebevražda.

Anotace: Jedno odpoledne ( nebo večer?), jedna vana, jeden človíček a jedno rozhodnutí.Jo,a....pište mi komentáře.:-))

Pára v koupelně zamlžila zdrcadlo.Podívá se do něj. Vrací mu pouze odraz jeho tváře, jen růžovou masu bez očí a rtů, jen přelud. Proud vody dopadá na dno vany. Chromovaný kohoutek se v měkkém světle leskne. Opře se dlaněmi o okraj vany. Uvažuje, na tváři má lehký, téměř nepostřehnutelný úsměv. Napřímí se.Pomalu se svléká. Triko, kalhoty, slipy. Nahne se nad vanu, zatáhne kohoutek, pára mu mazlivě pohladí tváře. Zatočí se mu hlava. Slyší tikot hodin z vedlejšího pokoje. Slyší smích z bytu o patro níž. Sbírá odvahu, pak zhasne. Vleze do vany. Horká voda mu sevře kotníky a popálí lýtka. Nevšímá si toho a pomalu si lehá. Zavře oči a schová hlavu pod vodu. Ticho, jen šumění krve ve spáncích. Vynoří se z vody, otevře oči a otře si obličej.Rozsvítí. Podívá se na dlaně.Kůže na prstech je zkrabacená. Vodní hladina opětuje jeho zamyšlený modrý, téměř černý pohled. Sáhne rychle na umyvadlo. Z voskového papíru vytáhne žiletku, rozpůlí ji. Jeho přerývavý dech se láme o umakartové stěny a připadá mu nesnesitelně hlasitý. Zadrží ho a zaposlouchá se. Je klid. Dívá se na svá hubená zápěstí. Stačí jediný tah, jediný okamžik, jediné rozhodnutí. Přikládá žiletku ke kůži, která se pod ostřím lehce napne. Sbírá odvahu.Zavírá oči. Tep na stotřiceti, hučení v uších. Zabušení na dveře. " Žiješ? Vylez z tý vany, chci se taky vykoupat, nejseš tu sám. Dělej!"
Lekne se, otevře oči a prudce vydechne. Žiletka se zakousne do masa a pak spadne do vany. Teče mu krev a kreslí na hladinu vody Rorschachovy obrazce.
Omámeně se podívá na ránu. Není hluboká, jen škrábnutí. Přitiskne své rty na poraněné místo a ústa mu zaplní sladká měděná pachuť.
"Jo, žiju." Zabručí. " Ještě pořád." Dodá pro sebe. Polkne. Vytáhne zátku a vodní vír unese jeho odvahu do odpadu. Zvedne se, vyloví žiletku a zabalí ji zpět do papíru. Povzdechne si. Tak zase někdy jindy,no.
Autor derrry, 26.12.2005
Přečteno 492x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

Připomnělas´ mi scénku, která se odehrála u mých známých. Kamarádovi ujely nervy a rozhodl se po bouřlivé manželské scéně "pro žiletku"... Manželka stála za zavřenými dveřmi koupelny a lomcujíc jimi, zapřísahala jej, ať to nedělá... Když už nevěděla kudy kam, pozorujíc ho vyděšeně klíčovou dírkou, jak se stoje u umyvadla chystá provést řez, nakopla v bezmocnosti dveře a zavřeštěla: "Vlez si aspoň do vany, kdo ten bordel pak bude po Tobě uklízet!!! Ty prase!!!"
A bylo po sebevraždě - namísto říznutí se můj kamarád svíjel pod umyvadlem...nikoli bolestí, nýbrž smíchy...

PS - Roboti říkají: MYJ
Možná nám radí, abychom se pokusili své duše omýt, namísto vypouštět...

03.06.2007 11:24:00 | Judita

Fakt to bylo hodně dobře napsaný... :) Jen mě zarazilo, že tam není důvod, proč to páchá :) Tím líp... je to takový kouzelnější...

20.09.2006 20:43:00 | Mademoiselle Drea

Pěkné... Prožívala jsem to s ním... :( Jen by mě zajímalo proč, z jakého důvodu, to chtěl udělat...

26.08.2006 22:22:00 | Mademoiselle Drea

auuu, jauuuu... fuuuj... tý jo, napsal jsi to tak dobře, až jsem tu žiletku cítila nasvých modrozelených žílkách a krásných tepničkách... no sjupr... jo a k mojí povídce - těžké břemeno... copak ty to nepoužíváš? já tak mlufim fuuurt :0)jo a už je mi 15 :)

08.06.2006 18:43:00 | Agnesita

Fajn, páčilo. Bolo to drsné, citlivé, trpké a nežné zároveň. Ako letmý bozk, jemný dotyk, ako flirt so smrťou.
A pritom stále sucho realistické. Fajn.

03.01.2006 20:13:00 | Yummy

Hodnotím průměrných a dobrých 60 bodů. Líbilo se mi to. I když to postrádá hlubší souvislosti je to jaksi celistvé. Stigma dnešní doby..jen fragmenty odcizení, kterým sami sotva rozumíme..
Líbil se mi ten krutě vtipný paradox : " Žiješ? Vylez z tý vany, chci se taky vykoupat, nejseš tu sám. Dělej!"

27.12.2005 20:48:00 | WhiteShadow

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí