Můj kraj

Můj kraj

Anotace: Je to jako slohovka do školy na téma líčení, tak bych rád věděl, na jakou známku mám šanci.

Stál jsem na malém, vyvýšeném vrcholku a shlížel jsem dolů, kolem sebe. Celou svou myslí jsem se snažil vnímat okolí, tu nádhernou a nezkrotnou přírodu v celé její jarní kráse.
Každičkou částí těla od neposlušných vlasů, lehce se vzdouvajících ve větru, až po prsty na nohou, ukryté v měkké zelené trávě, jsem cítil probouzející se jaro.
Všude kolem se všechno jen zelenalo. Stromy natahovaly větvě s čerstvými pupeny vstříc ještě chladným paprskům ranního slunce, které se právě vyhouplo nad mlhavý obzor.
V trávě zářily jako záplavy drahokamů tisíce květů žlutých, rudých, nebesky modrých, růžových, fialkových i bílých, jakoby každá rostlina chtěla ukázat hmyzu, že právě ona je ta nejhezčí.
A ty vůně! Vzduchem se nesla směs pachů, těžká a opojná, ale ne nepříjemná. Lehce šimrala v nose s příslibem krásnějších a mnohem vznosnějších věcí.
A mnou náhle projel nepříjemný pocit, který mě zasáhl hluboko až do morku kostí. Viděl jsem tuto krajinu jen několik měsíců nazpět, kdy podzim se svým barevným hýřením dávno odešel a zima, při které je tu jen posvátné ticho, klid a nekonečná bílá peřina, byla ještě vzdálená, snad nekonečně.
To tu vzduch stál na místě a nepřirozené, mrtvolné ticho vyplňovalo celý les. Stromy v křečích vztahovaly černé větve bez života ke kouřově šedému nebi. Na zemi nerostla tráva, leželo tam jen bahno a kaluže plné špíny, ve kterých se zrcadlila smrt.
Z takových chmurných myšlenek mě vytáhl líbezný zpěv ptáků. Skřivaní, sýkorky i pěnkavy, všichni létali, nosili kousky větviček, trávy a peří. Stavěli a opravovali svá hnízda, ve snaze dát život, ten nejlepší z darů, dalším.
V tu chvíli jsem si uvědomil, že tohle je to místo, které musím nadevše chránit, neboť je to můj kraj, má svatyně klidu.
Autor Elwig, 06.01.2006
Přečteno 545x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

mimochodem, díky tomu tvýmu dílu jsem poznal líčení, když nám učitelka dala poznat druh slohu nějakého úryvku.

31.05.2006 20:04:00 | Václav Zoubek

Tak to se opravdu nedivim. Nemám takový vyjadřování jako ty, aber tohle se mi opravdu líbilo. Hlavně ten konec, jak si psal, že za to místo musíš bojovat...

18.04.2006 18:40:00 | Eylonwai

Díky všem za komentáře a za podporu, dopadlo to na výbornou a ještě s pochvalou, že se mi to povedlo. :-D

09.01.2006 21:59:00 | Elwig

textově je to dobré, jen nevím, co ti dá za známku, protože se mi to zdá krátké...ale možná sem zvklej na ty dlouhý slohovky u nás ve třídě a ta tvoje dýlka je normál...nevím, ale já bych ti dal tak jedna mínus nebo jedna a připomínku, abys to příště psal dýl. toť vše, klaním se a zase někdy napsanou

08.01.2006 12:10:00 | Václav Zoubek

Asi už vše bylo napsáno. Dobře se mi to četlo.

07.01.2006 16:19:00 | fungus2

Našel jsem ti tam jednu pravopisnou a jednu textovou chybu, ale jinak to na mě dělá dojem, že jsi se neflákal, když jste probírali ve škole, jak se píše líčení. Je to takové ucelené, má to hlavu a patu, dokonce i pointu a kontrapunkt, to se moc často nevidí, je to příjemné. Ta příroda z toho čiší, dovedu si ji představit. Pro mě za 80

06.01.2006 12:18:00 | Daniel S.

Nevím,jaký názor bude mít Tvoje paní učitelka, mně se to jako popis jevilo velmi výstižné.Trochu rušivě tam působí ta vize "mrtvé krajiny".Pokud to byl sice pochmurný,ale jinak přirozený pohled na krajinu při přechodu podzimu do zimy,pak je při tom jarním popisu nadbytečný.Pokud by to ale měla být vize krajiny budoucnosti, zničené průmyslovou činností člověka,pak bys to tam měl alespoň jednou větou zmínit.Pak by seděla i ta poslední věta o nutnosti ochrany přírody a Tvoje práce by byla ucelená, nejen s popisem,který byl v zadání, ale také s určitou myšlenkou.A tady bych nemohla dát nic jiného než jedničku.

06.01.2006 09:49:00 | Branwen1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí