Miluji podzim...?

Miluji podzim...?

Anotace: Někdy se dozvíme, jak moc se podobáme svým blízkým až tehdy, když je ztratíme...

Když jsem byla malá, maminka nás pět sourozenců vždycky v období podzimu oblékla do pláštěnek a gumovek a vodila nás na dlouhé procházky. Ať venku pršelo nebo ne, šlo se ven. Až když jsem byla dospělá, zeptala jsem se maminky, proč to dělala, když má tak ráda doma pořádek a nás pět rošťáků jí vžycky za dveře bytu přineslo z procházky spoustu bláta na botech.

Maminka se zadívala někam mimo mne a zasněně odpověděla: "Já miluju podzim!"

Dneska už maminku nemám, už se prochází nebeskou podzimní krajinou. Tady na zemi podzim právě nastoupil svoji vládu. Krajina se rozzářila těmi nejkrásnějšími barvami od žluté a zrzavé, až po ohnivě rudou. Odstíny hnědé, propletené umírající zelení, jež se zjara znovu narodí.

Denně, když jdu pěšky do práce, procházím okolo smíšeného lesa a přistihla jsem se, jak se mi při pohledu na tu paletu podzimních barev rozbuší srdce. Dýchám zhluboka a slastně přivírám oči...
Dnes opět. A najednou jsem si vzpoměla na maminčina slova a její náklonnost k tomuto ročnímu období.
Nikdy předtím jsem nepřemýšlela o tom, jestli mám ráda zimu, léto, jaro, nebo podzim. Dnes mi to ale došlo !
Podobám se mamince víc, než jsem si kdy uvědomovala.

Listnaté stromy na okraji smrkového lesa, jejichž větve úplně zmizí a nejsou vidět. Listí žluté, jako jiskřičky nad plamenem ohně se v pravidelných rojích jakoby vznáší nad zemí. Člověk má pocit, že je to hejno zvláštního druhu motýlů, které se co chvíli vznese a někam odletí.
Že ta nádhera je jen dočasná. Otáčím se cestou do práce, když tuhle překrásnou scenérii míjím, abych se ujistila, že tam stále ještě je. Znovu a znovu.
A když se otočím potřetí, po čtvrté, je ten obrázek zase jiný, s měnícím se úhlem pohledu.
Pokaždé však úchvatný.
Tohle umí prostě jen podzimní příroda. Umělec umělců.
Musím si přiznat, že asi "Miluji podzim!"
Autor Sladkalu, 15.10.2010
Přečteno 343x
Tipy 16
Poslední tipující: Aliwien, sobý hnusec, Dota Slunská, Iv, Zdeněk Farkaš, Pythonissa__, Bíša, vodnař, Bernadette
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Příjemné čtení, i když já více miluji jaro. Ale o tohle asi v povídce nešlo, že. Máš-li ráda povídky ze života, zkus nehlédnout do mého autorského šuplíčku. V prosinci 2010 mi vyšly povídky knižně pod názvem "Kličkovaná mezi paragrafy". Kdybys náhodou měla o knížku zájem, napiš do vzkazů. Ráda sdělím podrobnosti, knížku prodávám za 290,- Kč i s poštovným. Hezký den.

19.02.2011 16:31:00 | Aliwien

Krásně napsané!
Taky jsem si to,co z mamky všechno mám uvědomila až když tu nebyla :-(

25.11.2010 20:42:00 | Iv

Podzim je opravdu moc krásný…

21.11.2010 17:18:00 | Zdeněk Farkaš

Dostala mě už anotace!
Nádherné!!
ST.

21.11.2010 02:13:00 | Pythonissa__

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí