Tři druhy slovesných časů

Tři druhy slovesných časů

Anotace: Úvaha o tom, zda budu někdy milován.

1. Kontradikce

V určitém čase jsem se nevěnoval ničemu než svým láskám nebo povinnostem. Láskám před několika měsíci, cítil jsem je a trpěl pro ně, neboť jsem jich nebyl hoden. Byly to nešťastné lásky. Povinnosti byly proti láskám a v nedávném čase převážily; než teď mě cosi zdrtilo a já jsem ochořel, proto chci přestat s mlčením a zeptat se někoho, má-li mě rád. Chci se vyléčit.
Ó lidé, máte mě rádi? ptám se tedy. Jestli ano, naslouchejte mi, budu mluvit o tom, co jsem v tom dlouhém čase mlčení cítil, a také, v co doufám, co si přeji, co chci vykonat.
I když jsem si nepřestal myslet, že láska je největší tajemství, přestal jsem až na výjimky strkat nos do vztahů druhých a stanovovat, co má vliv na jejich podobu, a odhadovat jejich historii. Myslím si nicméně, že vztah je výsledkem nutnosti a na volbě závisí pramálo. Doufám, že budu někdy šťasten, až budu přijat na filozofickou fakultu do oboru řečtiny a až najdu manželku, abych s její pomocí mohl pečovat o své blízké, což bude mou povinností a nebude lehké. Nemám ale nikoho, kdo by se mou manželkou mohl stát, a ani se nesnažím ho najít.
Znám totiž účel, ale ne prostředky. Liším se od jiných, pro které je láska samoúčelná a je prostředkem i účelem. Ti to mají jednoduché, neboť jsou spojení ideou této samoúčelnosti, jež je široce dostupná.
Chci specifický vztah, chci, aby byl, tedy musí být, doufám, že bude, takový, jaký předem chci. Opakem toho je myšlenka, že první jsou lidé, mezi nimiž vznikne vztah. Nemám ale nikoho, kdo by „rozuměl“ mému chtění. Hledám osobu, mé ideji práva aby byla. I když připustím, že takoví lidé existují, a ukážu lidi, kteří této ideji jsou právi, nejsem o nic dále. Chybí zájem jakékoli z těchto bytostí o to, mi sloužit, z druhé strany cítím, že tito lidé být tím, co chci, nemohou.
Nejsou žádní lidé s mou ideou lásky a proto budu sám a v žádném vztahu. Jsem ale vděčný za lásku, dík které existuji, tu jinou ideu, na kterou se marně snažím přijít.

Které tvrzení je NEJVÍCE v souladu s textem? Neoznačujte tvrzení, která jsou s textem nejméně v souladu.

1. Budu štasten, když mě přijmou na filozofickou fakultu a budu mít dobrou manželku.
2. Nebudu nikdy milován, protože se vyjadřuji příliš nesrozumitelně.
3. Milování je sdílením idey.
4. Existují lidé, kteří mi rozumí, ale přesto mně nechtějí být mou dobrou manželkou.
Autor ludmil, 02.12.2010
Přečteno 430x
Tipy 5
Poslední tipující: Aliwien, Lucy Susan, ewon, pamp_elka, slob
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavá úvaha, pro mne, spíše než povídka. Máš-li rád povídky ze života, přečti si nějakou mou. V závěru roku mi vyšly knižně-pokud bys měl o knížku zájem, napiš do vzkazů. Prodávám za 290,- Kč vč. poštovného a ráda sdělím podrobnosti v případě zájmu. Hezký večer.

12.02.2011 19:32:00 | Aliwien

Já píši o víře v to, že lidé respektují řády, jejichž ideje jsou schopni. To je to "doufám, že bude takový, jaký předem chci."
Chci věrnou duši, dobře smýšlející o mě a dobrou, jež mi pomůže, jíž já pomohu.

06.12.2010 19:05:00 | ludmil

Skoro by sis zasloužil označit tu dvojku. Zasloužil bys zažít spontánní a trochu pekelnej vztah, aby tě to vyléčilo z pošetilostí jako: doufám, že bude takový, jaký předem chci.

Láska k ženě je, že se tím necháš unést. Normálně jako šílenec. Proto marně hledáš, že se bojíš nechat unést. Je pravda, že je to velký risk, který často končí natlučenou hubou. Záleží, kolik jsi ochoten riskovat.

06.12.2010 09:58:00 | Unyle Pěl

hmm 4. a pak asi 3. a 1., rozhodně ne 2., a když je to srozumitlenější než obvykle, úplně to nechápu.

03.12.2010 11:38:00 | ewon

*Chybí zájem jakékoli z těchto bytostí o to, mi sloužit*----------------Ludmile Ludmile, tohle se zpravidla řeší tím, že se někdo za spravedlivej peníz najme, rozměru citového pak netřeba. A tož já naopak myslím, že Tvé šance jsou převeliké, neb zbohatnout a za spravedlivý peníz někoho najmout nebejvá zas takovej problém...............Jo jak do sebe maj dvě rovnocenný rovnoprávný bytosti zapadnout tak, by došly obohacení a nikoli pouze jedna z nich okleštění, pak to jest problém.............Avšak, t.č. jsem znavena dlouhým, lehce úmorným žitím a vím o tom kulový. Když přestanu blábolit pičoviny do tohoto komentu a půjdu včas nablábolit pičoviny obživné, měl by mně zůstat čas jít o víkendu sáňkovat /:o) a nebo že by ty běžky? trošku?/ - a o to jde!!! .....I kdyby potěšení ze svištění chybělo, stále zůstává radost ze sejmutí provlhlého oděvu a znovunalezení domácího tepla; a radost jest podstaty dětinské....

...........Dávej na sebe pozor a uzdrav se.
S přátelským pozdravem,

03.12.2010 07:24:00 | pamp_elka

2.

02.12.2010 22:08:00 | slob

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí