Bolesť

Bolesť

Anotace: Túto poviedku som písala pri počúvaní správ... Bolo tam o domácom násilí a hned na to som vzala pero a papier a písala. Považujem ju za najlepšiu poviedku, čo som kedy napísala.

Hviezdy zhasli a z čiernej nočnej oblohy sa jeden za druhým sypali veľké biele chumáče snehu.
V jednom z tých veľkých zašednutých činžiakov na veľkom sídlisku, sa dialo v tej chvíli mnoho vecí. Podaktorí v týchto nočných hodinách spali, iní sa venovali svojim milovaným polovičkám, a niektorí sedeli pred televízorom.
Keby ste načúvali za každým oknom, počuli by ste zopár zaujímavých rozhovorov, plač niekoľkých detí a aj plač niektorých dospelých. Hrstka ľudí plakala, ale každý jeden z nich mal inú príčinu.
V jednom z tých bytov plakala Lissa nad rozvodom, ktorý sa ťahal už čertovsky dlho.
"Budeš mať pokoj. Netešíš sa?" spýtal sa jej Steve, jej už bývalý manžel, a zdvihol jej bradu, ked´ sedela v kúte spálne a jednou rukou si držala už spuchnuté oko a plakala.
"Steve prosím, chod´ preč. Potrebuješ sa vyspať. Vráť sa do svojho bytu a spi. Prosím."prehovorila tichým vzlykavým hlasom a ešte vždy si držala takmer fialové oko.Steve sa na ňu díval, a držal jej bradu, aby sa mu pozerala priamo do očí.
"Dočerta nepoučuj ma! Ked´ budem chcieť, tak pôjdem. Ale ty sa do toho nestaraj. Lebo ti..." zatnutou päsťou naznačil, čo by sa mohlo stať. "Rozumieš?"
Lissa prikývla. V tom momente sa vo dverách spálne zjavila malá Anna.
"Mami? čo sa deje? Oci?" videla, ako sa otec skláňa nad mamou.
Pomyslela si: fuj, ten oco je ale špinavý! A bolo to tak. Mal na sebe kožený hnedý kabát zafúľaný od čohosi čierneho. Anna nevedela, čo to je.
"Anna chod´ spinkať. Chod´ hned´!" kričala na ňu Lissa.
"Prídeš mi dať dobrú noc?" spýtala sa Anna.
"Ano prídem, srdiečko." Lissa vzlykala stále viac. Anna odišla a Lissa pocítila prudký tlak Stevových úderov.
"Už dosť Steve. Bolí to."
"čuš!"
Lissa pomaly strácala vedomie.
Anna už nikdy od mamy nedostane bozk na dobrú noc. Lissa totiž zomrela.
Autor Liz, 25.08.2011
Přečteno 221x
Tipy 1
Poslední tipující: Matty_D
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dakujem... :)

31.08.2011 12:56:00 | Liz

Slza dopadla a z mých úst se přirozeně bez přemýšlení vydralo pouhé: "Wow!"
Velice silný příběh! Obzvláště konec kdy se do děje zapojuje malé dítě. Neví co se děje! Smutné, kruté a pravdivé!
Matt

30.08.2011 18:18:00 | Matty_D

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí