Poslední tanec

Poslední tanec

Anotace: Trochu jsem se zamýšlela a tak vzniklo tohle dílo...

… Jak rudá je krev,
tak se drž a pojď
se mnou tančit, tančit Valčík! …

Hlasitá hudba se linula z otevřených dveří nočního baru. David se třásl po celém těle a opíral se o zeď. Vnitřnosti se mu svíjely v křeči a on hlasitě a namáhavě oddychoval. Konečně se objevil Marian a obezřetně k němu přistoupil, jako by se jednalo o obtížný hmyz a ne o člověka.
„Máš?“ hekl David. Mario přikývl a nastavil dlaň. David mu do ní vtiskl dvoutisícovku a malý pytlíček mu z ruky téměř vyrval. Bez pozdravu se odbelhal do tmavého průchodu, kde předchozí tři noci přespával.
Čelo se mu perlilo potem, když konečně držel jehlu s heroinem. Dal si víc než obvykle, vždyť tenhle strašný absťák potřebuje větší dávku. Vyhrnul si rukávy a odhalil zjizvené a rozpíchané ruce. Nezdržoval se hledáním žíly, prostě jehlu zabodl do předloktí. Ucítil, že minul a rychle ji vytáhl. Chvíli pozoroval nachový pramínek, jak si razí cestu mezi jizvami. Pak si stáhl kalhoty a tentokrát přesně vpíchl jehlu do žíly na pravém stehně.
Jeho „zlatá dávka“ mu pomalu začala kolovat krví. Pochopil, že to přehnal, až když se udeřil hlavou o chladný beton a ztratil vědomí.

Otevřel oči, do nichž se mu opíralo sluneční světlo. Omámeně vstal a rozhlédl se kolem sebe. Krásné počasí rozehřívalo zelený trávník, na kterém před chvílí ležel, vysoké topoly se chvěly v příjemném větru a vrhaly podlouhlé stíny. Rozhlížel se okolo sebe, oči doširoka rozevřeny.
Blížila se k němu štíhlá postava v černých šatech, obličej zahalený tmavým závojem. Zastavila se dva kroky před Davidem a zlehka se mu poklonila. Udělal totéž a uchopil ji levou rukou v pase, pravou stiskl její dlaň v černé rukavičce. Začala hrát tichá a nevtíravá hudba a David s neznámou se roztančili. Valčík. Raz dva tři, raz dva tři…
David se snažil nahlédnout pod závoj, ale v rychlém víření se mu to nedařilo. Teprve teď si všiml, že už nejsou v krásné přírodě, ale v potemnělém sále, osvětleném jen svícemi a starodávným lustrem a on že má na sobě společenský oděv s bílými rukavicemi a černým motýlkem.
Hudba hrála čím dál rychleji a jeho tanečnice se otáčela víc a víc. Její obraz se mu rozmazával před očima a on se chtěl vytrhnout, zastavit se nebo vykřiknout, ale z hrdla mu nevyšla jediná hláska a jeho tělo dál vířilo v zběsilém tempu. Hudba mu náhle připadala jako kvílení divokých koček a jejich tanec přestal připomínat valčík. Pak si všiml, že jí v šíleném otáčení spadl závoj a odhalil tak šedou lebku bez očí a bez výrazu.
Konečně vykřikl a děsivá kostra ho pustila z drtivého objetí. Spadl a zavřel oči…

„Sestro, otevřel oči, vidíte? Třeba se z toho dostane…“ zašeptala s nadějí mladá sestřička Blanka. Její o dost starší kolegyně smutně zavrtěla hlavou.
„Nedostane, Blaničko. On už nemá v pořádku žádný z vnitřních orgánů, víte? Z toho už ho vysvobodí jenom Pánbůh. Ale víte co? Jděte za ním. Ale jen na chvíli.“
Blanka v zelené roušce vstoupila na pokoj Jednotky intenzivní péče. Její pacient měl stále otevřené oči a hleděl na strop. Při životě ho udržovaly desítky hadiček. Upřel své bolestí zkalené hnědozelené oči do Blančiných modrých a usmál se.
Vždyť za Blankou stála jeho nevěsta v černém závoji a přicházela mu dát dlouho očekávaný svatební polibek…

Na jednom z přístrojů zapípala dlouhá červená čára.
Autor Sokolička, 12.06.2006
Přečteno 560x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře
líbí

jak jsem četla a tanec se zrychloval, uvědomila jsem si, že mi v hlavě zní Valčík a Landův drsný hlas... ačkoliv jsem měla pocit, že tenhle příběh čtu už potisící, vtáhlo mě to moc pěkně do své atmosféry.

24.04.2007 19:09:00 | Darwin

líbí

Skvělý až na poslední větu. Ta tam podle mne nesmí být. Nevím jak to vyjádřit, ale ta mně z toho úplně vytrhla. A taky je zvláštní, že jsi dnes druhá, na kterou jsem narazil, v jejíž povídce jsem narazil na úryvek songu Daniela Landy. TO je pochvala :)
Jinak se mi to zdálo dobré, jen ta poslední větička...ale to je můj názor.

27.01.2007 20:49:00 | Walome

líbí

Již jednou jsem tuto povdíku měla tu čest čísti, ale dnes jsme se do ní zahloubala opět a ani nevím proč. Asi proto, že jsou Vánoce a já zavzpomínala na jeden příběh z mého života, příběh o mladém muži s modrýma očima, jenž mne naučil dosti věcem, ale kterého si vzal k sobě Bůh...

Ale to sem nyní nepatří, jen jsme ještě chtěla říci, že děkuji za komentář a výtku přijímám, protože jsme si ji plně zasloužila:) Krásné Vánoce a hlavně ať se ti splní všechny Tvá nejtajnější přání ukrytá hluboko v Tvém srdci, protože Vánoce jsou přece čas splněných přání... To a ještě více Ti ze srdce přeje Yennefer

24.12.2006 18:08:00 | Santinan Black

líbí

tohle je dost dobré....:) líbí se mi to, sokoličko..:)

sem tam mi proběhl až mráz po zádech..:)

22.12.2006 22:44:00 | Favi

líbí

Už jsem ti to někam psala, asi k té povídce s Prahou. Dole v komentech se někteří rozplývají nad příběhem a s tím bych si dovolila polemizovat. Nemyslím, že síla povídky je v příběhu, protože mezi náma, ten příběh je ohraný a tady na Literu se oběvuje v nesčetných variacích. Já bych řekla, že síla tohoto textu je opět v zachycení pocitů, které jsou zde vystiženy tím tancem a poté - především - tím závěrem, v němž mladá sestřička hledá naději, která už zkrátka není. A abych to shrnula, líbí se mi to. Líbí se mi to způsobem, který se těžko popisuje, stejně jako je význam této povídky ukryt ne v textu samotném, ale v těch tmavěmodrých řádcích mezi jednotlivými řádky bílého textu...

08.11.2006 19:41:00 | Gina Rocca

líbí

Krásný! Když to čtu, úplně to vidím před sebou..

27.07.2006 14:05:00 | qascha

líbí

Zdravím, tohle je moc krásně a propracovaně napsané. Opravdu dobrý příběh a to v dobrém zpracování moc krásné!

12.07.2006 12:57:00 | Santinan Black

líbí

Ten konec je vážně působivej...takový mám ráda.A ten tanec tam je do detailu vypracovanej...to se mi líbí:)Působí realisticky...

14.06.2006 14:40:00 | Dhampir

líbí

Ahoj umělče2. Nezažila jsem to a snad ani nezažiju... Ale děkuji za názor, potěšil mě.:)

14.06.2006 09:43:00 | Sokolička

líbí

Je to hodně dobrý a působivý. Není dobré to zažít co však naděláš když tak děláš.Snad se mýlím jestli jo jsi dobrý mystifikátor a to je účel no ne?!

13.06.2006 22:06:00 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí