Rozmluvy V.

Rozmluvy V.

Anotace: ... Je to zamyšlení trošku z jiné strany ...sice vzdáleně, ale možná i na tragédii posledních dnů bychom se mohli podívat odsud ...v přeneseném slova smyslu ...

Tyto rozhovory byly zaznamenány kdysi dávno, když panovníkům ležel na srdci osud jejich národa ...

- Hynku, nedojdeš odpuštění, dokud si sám neodpustíš!
- Ale jak, jak to mám Jene, dokázat! Ze snů se budím hrůzou. Dopustil jsem válku!
- Hynku! Mlč už! Svedl jsi jednu bitvu a zabránil vraždění a plenění v tisících ... To je ti málo?
- Víš, mé přání bylo zvládnout to pomocí diplomacie a zdravého rozumu, leč má snaha byla marná ... neuspěl jsem.
- Skláníš hlavu, jak malé dítě, když škodu udělá. Jsi král! A zachoval jsi své zemi mír a hranice!
- Ano, zachoval, ale otcové rodin museli zemřít.Jak to mám překonat?
- Tvůj lid Ti pomůže. Jen vyjdi ven a podívej se mu do očí!
- Ty, vážně myslíš, že s klidným svědomím mohu?
- Hynku, musíš. Jen tak svoji duši uzdravíš. Ti lidé tam venku, jsou šťastní, protože jim zůstali jejich domovy. Ztráty, které Tvůj národ utrpěl jsou značné, to je pravda, avšak to je krutá daň životu. Nedávej vinu jen sobě, hleď dál než jen na práh svého domu. Dal jsi dalším generacím možnost vyrůst ve svobodné zemi. Nebudou podrobeni nadvládě krutosti a zla. A podle toho to musíš hodnotit.
- Je pro mě málo srozumitelné to, co říkáš! Ale věřím Ti. Jsi můj přítel, věrný a oddaný. Jen stále vidím oči dětí, které zůstaly sirotky.... Vyčítám si to. Snad jsem tomu mohl zabránit ... kdybych...
- Chápu tvé pocity. Má země se zmítá v horším stavu. Nenávist a krutost zalila srdce mých nejbližších rádců, zradili mě a chtěli zabít. Je to jen Tvá zásluha, že jsem ještě živ. Věř mi, byly chvíle, kdy jsem chtěl být mrtev, než snést tak podlou porážku. Každý kousek mé země, kterou jsem hýčkal a vedl k rozkvětu ... je teď potřísněna krví nebo hanebnou zradou ... To, co drží mě při životě, je víra, že dokáži změnit běh věcí a vrátit se do své země, ale ne jako psanec, ale jako ten, kdo obnoví morálku a řád....
- Slza ve Tvém oku naznačuje, že svůj národ miluješ stejně jako já ... Co dodat brachu ... Dobro vždy bojovalo se zlou mocí ...A posláním vládců je pravdu udržet ve své zemi...Vím, že to zvládneš ... Jdeme správnou cestou...
- Vidíš Hynku, teď mluvíš jako pravý král ... Nuže, už neotálej a odměň svůj lid za jeho statečnost.

Konec
Autor Beepat, 31.12.2004
Přečteno 466x
Tipy 2
Poslední tipující: FETKA
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí