Člověk,nepřítel-proč?

Člověk,nepřítel-proč?

Anotace: I to se stává - bohužel.

* * *

Pár kroků od domu je neveké pole. Kousek dál lesík. Pohled z okna je příjemný.
Však mou pozornost již delší čas poutá pruh bažiny uprostřed pole. Kus holé země a kolem, jako rám na obrazu, roste vše. Jen né to obilí. Nemohla tam zřejmě technika po těch prudkých deštích.
Co se nehodí jednomu, jinému příjde vhod. A tak den co den, rozléhá se zde nadmíru hlasitý kvílivý, táhlý výkřik. Chvíli oddych a opět.
Snad nějaký dravec? Co zde, na kraji města? Pak jsem ho zahlédla. Pták se sem zatoulal a asi usadil. Černý na zemi a bílý při letu. Cupital bažinou, nyní již sušinou, za těchto horkých dnů. Nožky tenké a vysoké, ke svému tělíčku, na hlavě chocholku a delší zobáček. Prý je to čejka.
Občas je schovaný v travinách. Ale když vzlétne a mává křídly - ladně a lehce vykrouží oblouky, je to nádherná podívaná. Snad tuší diváka, že se tak předvádí. A stále jeho křik - zoufalý, bojovný, bránící?
I to jsem brzy poznala. Jednoho rána za ním tři potomci. Cupitali ve spěchu bažinou, jak malé dětičky za svojí maminou. Od toho dne ještě naléhavěji se rozléhal křik, daleko nesl se vzduchem.
Však rána se ozvala, rána ta zlozvěstná a náhle klid!
Člověk byl nablízku - co neměl rád přírodu
a křik ptáčka ho prostě rušil.
A co ta mláďata?
Odlétnou bez mámy?
Najdou své hejno?

* * *
Autor s.e.n, 21.07.2006
Přečteno 596x
Tipy 6
Poslední tipující: Syiaru, strašidýlko-střapatý, Cassandra
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Bestiae sumus, ut non bestiae simus

04.09.2007 13:15:00 | Cassandra

Občas se stydím za ty, kteří patří do druhu Homo sapiens...kdo jen jim dává tohle právo...právo zabíjet...

06.05.2007 21:24:00 | Lorraine

Chtěla jsem se podívat, který sen je tady se mnou dneska tak brzy probuzený, a našla jsem spřátelenou duši...někde blízko nás v okolním lese už roky hnízdí káně a jeho křik je ostrý, dravčí, až člověku přeběhne mráz po páteři a v ten okamžik ztichnou i všechny ptačí zpěvy...je to úžasné...loni už na obloze kroužily tři...a na nedaleké požárnické vodní nádrži sídlí divoké kachny...naštěstí se zde nevyskytuje "pán tvorstva" s puškou.

Liter mi připadá jako velkoměsto, kde se člověk pohybuje po stejných trasách a pro nedostatek času se mu jen málokdy podaří podívat se ještě jinam. Jsem ráda, že jsem byla zvědavá. Píšeš moc hezky.

28.04.2007 06:04:00 | Mara*

Beze slov ...

16.04.2007 10:08:00 | Judita

... sním si s tebou často ... moc často

20.03.2007 13:15:00 | Marcella

Konečne som sa dostala a j k prečítaniu poviedok. Musím sa priznať, že aj keď som tu dala tie moje, akosi som nestíhala čítať tieto- časovo to akosi nevychádza, dúfam, že to užý napravím.
Tá tvoja je tak osobná , krásna, smutná.
My máme záhradku pri rieke a chodia tam kačky, niekedy aj pár kŕdlov. Rada ich pozorujem a ko si plávajú, ako učia mláďatá, a ako pestrofarebné káčere dvoria šedým kačkám- je to milé.
Ja píšem trochu iné , ale SPLN - to je o mojom synovi - to bolo presne tak, tie ostatné sú z počutia, niečo vymyslené a niečo čo poznám osobne.
Som rada za každý tvoj komentík, pa

24.11.2006 10:58:00 | vierka1

Milý Sne, můj milý Sne,
děkuji za Tvé nádherné návštěvy u mně, vážně si jich moc vážím...

Tvá slova mi připomínají dětství... soused také střílel ptáky... mé ranné dětství... plné násilí a nelásky... z té bolesti se hojím dodnes... (Mikulov)

Víš Sne, připadalo mi to, nebo je to tak, že trošičku voláš o pomoc, že si trochu smutníš???
Jestli chceš, napiš na achja@seznam.cz, tam se toho vejde víc, než sem :-) Myslím na Tebe a přeji Ti i přes podzimní plískanice hezké dny... :-)

17.11.2006 22:09:00 | Levandule

Sníčko, tohleto je ... jakoby jsi na to koukala mýma očima skrz mou duši.
Přiznám se ti ... jsem trošku zvědavec který odmítá uvěřit že ti co přichází po nás nenesou štafetu .... a tedy hledám ty semínka která zaseji k nové sklizni.
..... a myslím že jsou, .. co říkaš ??

08.09.2006 01:08:00 | HarryHH

To je hezký, Sníčku! :o)
I když to jakoby končí smutně, vlastně celá ta povídka není ani tak o tom obsahu, jako o pocitu, který to v člověku zanechá a ten je pro mně veskrze romantický a čistý... Děkuju za krásný zážitek!

07.09.2006 17:57:00 | Hannazka

Je mi líto...ale jsme lidi, když nás něco štve tak to zlikvidujeme a na nasledky pak čučíme o něco později a horko těžko se vůbec snažíme to napravit.Jo jsme lidi... :O(.
Dobrý - Sne(snící) :-)

26.08.2006 13:37:00 | Jahudkka

Vaše povídka je opravdu zajímává, ale bez lidí je to smutné, ať jsou jakýkoliv. Asi Vám musel někdo vážně oblížit a to je ještě smutnější.
Ani jsem si nevšiml, že by "Harfa" měla být písní, ale pokud to, tak berete proč ne.
Přeji krásný den.

Morgenstern

23.08.2006 13:50:00 | Morgenstern

Je to jako v Černobylu, tam bez lidí taky vznikl nerušený svět a ráj pro zvířata.
Moc hezký příběh a čtivě psaný, velmi svádí k zamyšlení.

06.08.2006 21:54:00 | Anny

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí