Kdes byla, Hrdosti?

Kdes byla, Hrdosti?

Anotace: Tak trochu zpověď, tak trochu povídka... nevím, kam to zařadit. Je to pro mě srdeční záležitost, proto mě nelynčujte za to, že to sem cpu.:) Budu vděčná za každý názor.

Kráčela tichým bytem, opatrně našlapujíc bosýma nohama. V ruce držela hřeben a rozčesávala si své dlouhé narezlé vlasy. Prošla kolem zrcadla, ale pak se zarazila. Zadívala se do něj a pomalu k němu usedla. Pozorovala svůj odraz osvětlený měsícem a po chvíli si všimla, že zmizel. Smutně se usmála, když uviděla přicházet světlovlasou dívku stejného věku, s nosem trochu zvednutým nahoru a chápavýma očima, které se na ni usmívaly. Dívka usedla do stejné polohy přímo proti ní. Několik okamžiků se jen beze slova pozorovaly, ale pak promluvila rusovláska, nepřestávajíc si česat vlasy.

„Vítám tě, Hrdosti. Dlouho jsme se neviděly, že? Ne, neomlouvej se, nestojím o to. Víš, Hrdosti, že jsem si myslela, že se bez tebe neobejdu? Ale teď… Zničila jsi ve mně sebeúctu, tím, že jsi mě nechala o samotě.“

Zdálo se, že dívka v zrcadle chce něco namítat, ale pak se jen schoulila trochu víc do sebe a pokývala hlavou.
„Kdes byla, Hrdosti, když jsem jako největší hlupák vyznávala lásku nepravému?“

Světlovláska trochu pobledla a provinile se usmála.
„Mlčíš. A Hrdosti, kdes byla, když jsem se rozhodla přenést se přes jeho odmítnutí a chovat se jako by nic?“

Hrdost neodpověděla, jen více zbledla.
„Kdes byla, Hrdosti, když jsem jako hlupák stála v dešti a čekala na něj, s vědomím, že stejně nepřijde?“

Po mlčení ze strany světlovlasé zvýšila dívka před zrcadlem hlas.
„Kdes byla, Hrdosti, má nevěrná Hrdosti, když jsem přilezla jako spráskaný pes?!“
„Kde jsi zůstala, má milá Hrdosti, když jsem stála a čekala na něho podruhé, rychle se stmívalo a do nohou mě štípali komáři, a on stejně nepřišel?“

Hrdost bledla s každým slovem víc a víc.
„Kde ses toulala, Hrdosti, když po jediném hloupém slovu z jeho strany jsem se opět chopila nadějí?!“
„A kdes byla, prokletá Hrdosti, když jsem ze sebe i potřetí udělala šaška?!“

Hrdost, ze které zbyl už pouhý stín, neodpovídala a z očí se jí kutálely slzy.
„Nic neříkej, Hrdosti. Díky tomu, žes mě opustila, už tě nepotřebuji. Mám za tebe náhradu – tvou nevlastní sestru Tvrdost.“

Za zrcadlem se objevila další postava, dívka s tmavými vlasy protkanými rudými prameny, s tvrdýma neúprosnýma očima. Mlčky odstrčila Hrdost, již tak dost zuboženou, a vyčkávavě se podívala po rusovlásce. Ta vstala, naposledy si pročísla dlouhé vlasy a natáhla levou ruku k zrcadlu.
Tvrdost, bez náznaku nějaké emoce, překročila svou nevlastní sestru a uchopila nabízenou levičku. Vystoupila ze zrcadla a vzala svou novou chráněnku pod paží. Bez ohlédnutí, zavěšeny do sebe, se obě dívky vydaly na cestu. Na cestu… životem?
A Tvrdost věděla, že s rusovlasou zůstane dlouho, předlouho…

Hrdost v zrcadle se usedavě rozplakala.
Autor Sokolička, 25.07.2006
Přečteno 325x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Hm. Tohle je prostě jasné, srozumitelné, výstižné a pointa je až příliš pravdivá. Doufám, že se to netýká Tebe osobně...

07.11.2006 10:42:00 | Daniel S.

občas by mě taky zajímalo, kde zrovna byla Hrdost, když ne tam, kdebejt měla... nebo kde by bejvalo bylo lepší, aby byla. napsalas to vážně moc hezky.

21.10.2006 16:17:00 | bittersweet

nemám snad žádnou výtku... musím uznat, že mě uklidňuje, že nejsem sama, kdo ztratil svou hrdost... máš ode mě 100! snad ani ne za to jak je to napsaný, ale za ten obsah, to jsem totiž i já! Díky!

29.07.2006 16:16:00 | Martii

A ty dvě kráčí dál, ruku v ruce, a se škodolibou grimasou se posmívají každému náznaku citu, který je k nim vyslán. Teď jiní stojí v dešti a čekají, zatímco dvě dívky se hlasitě smějí za záclonou naproti přes ulici. Jiní ze sebe činí šašky, a proč? Pro zábavu dvou dívek, které jako odměnu rozdávají rány.
Milá Sokoličko, ani nevíš, jak moc dobře ti rozumím. Tomuhle vyznání musím dát sto procent, i když bych nějakou tu drobnou výtku měla...

26.07.2006 17:11:00 | Gina Rocca

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí