Bylo ráno...

Bylo ráno...

Anotace: Občas se to stane každému, že příjde něco, co jsme pokládali za ztracené...

Bylo ráno, strašně brzy. Většina lidí ještě spala, ale právě to se jí na tom líbilo nejvíc,
že byla vzhůru a oni ne. Začala to dělat asi před pěti lety, kdy ji ze spánku vytrhl divoký sen a ona už nemohla usnout.
Oblékla se, pod peřinu uložila medvídka a opatrně otevřela své malé okno. Vylezla a málem upadla, když do ní narazil silný mořský vítr vonící po noci.
Šla pomalu, ale jistě, až došla k tomu místu. Bylo vysoko, ale dosáhly na něj vlny, a proto bylo tak kouzelné. Sedla si, zkřížila nohy do své nejoblíbenější polohy a zadívala se na chladné tmavé moře před sebou. Slunce už mělo každou chvíli vyjít, bylo už asi šest hodin.
Dívala se a dívala, ale stále neviděla to, co ji sem táhlo už dlouhou dobu. Vlastně to nikdy nespatřila, ale věděla, že to něco je, a že je správné sem chodit a vyčkávat, až se jí to ukáže.
Každou chvílí se její trpělivost pomalu vytrácela, jako každou noc i když byla trpělivá hodně.
Stále však cítila, že dnes je to jiné, a že právě dnes by tu ještě chvilku měla vydržet.
Silný vítr už pomalu slábl a moře se uklidnilo. Bylo tiché a hladké až na něco malého přímo na něm.
Zadívala se na tu věc a cítila, že jí začíná bušit srdce, které jí divoce říkalo: „To je ono!“
Byla rozumná, a proto zůstala sedět přesto, že by nejradši skočila z útesu a doplavala až k té věci, ale ona připlula sama.
Byla to červená lodička. Už si ani nepamatovala, co se stalo během těch dvou minut, co ta loď připlula, jen stála se slzami v očích v těsném objetí. Konečně.
Autor Hejky, 01.08.2006
Přečteno 326x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc se mi líbí, že ta povídka působí tak tajemně, tak nějak jsem se každým slovem víc těšila na krásný závěr a ten mě právě trošku zklamal, nevadí mi, když jsou závěry krátké, vlastně se mi moc líbí krátké závěry, ale tohle mi přišlo moc useknutý, Chybí mi tam někde ještě pár slov nebo krátká věta. Ale jinak moc pěkný =O)

P.S. Mám tu dvě nový básničky tak mi tam rposím hoď komentář až budeš mít náladu =O)

03.12.2006 18:05:00 | Elvien

Jo, pěkně napsané, ale něco málo mi tam chybí. Strašně se mi však líbí ten konec, respektive druhá polovina povídky, je tam něco tajemného a neurčitého;) Hezké

13.11.2006 19:44:00 | Linushka

Na první pohled nejasné povídky jsou skvělé v tom, že každý čtenář si je přetvoří podle svého, něco si v nich najde a toho se pak drží.

13.11.2006 14:46:00 | Gina Rocca

zvláštní, trochu chaotické a neurčité, děj nevede k ničemu přesnému a ve čtenáři zanechává až moc nejasných pocitů... ale jinak pěkně napsané, jen by to chtělo dopilovat

12.11.2006 08:59:00 | Agnesita

Není to špatné, rozhodně, takové věci mám rád... krátké, nostalgické, ale přesto s nápadem...

10.09.2006 14:59:00 | Jimmy Ručka

Thank you very much....:) Pozn.:už se mi zdá blbý pořád psát "děkuju za komentáře"...:)

09.08.2006 15:22:00 | Hejky

Zajímavý...zvláštní. Shodou okolností zrovna poslouchám soundtrack k filmu Shawshank Redemption a bůhví proč mi k němu tahle povídka kouzelně sedla. Ten konec...má v sobě určitě něco víc, než se na první pohled zdá.

Řemeslně je to bohužel trošku slabší, určitě bych opravil tuhle větu:
"Každou chvílí se její trpělivost pomalu vytrácela, jako každou noc i když byla trpělivá hodně." Přehoď slovosled, působí to dost rušivě. Stejně tak věta "Byla rozumná, a proto zůstala sedět přesto, že by nejradši skočila z útesu a doplavala až k té věci, ale ona připlula sama." Chtělo by to míň čárek a víc teček. LEhce to rozkouskovat.
Takhle dlouhou reakci píšu proto, že jsi řekla, že se ráda zlepšuješ cizí kritikou. Rád řikám to samý. A tak jsem ti chtěl jen říct svůj názor na tenhle zajímavej text...Určitě pokračuj =)
A srry že sem takovej šťoura, heh.

09.08.2006 14:48:00 | Camper

Moc děkuju za připomínky....:)

08.08.2006 20:48:00 | Hejky

Moc děkuju za připomínky....:)

08.08.2006 20:47:00 | Hejky

Aničko, chtěla jsi napsat komentář tak sem tady.Ta povídka je podle mě strašně pěkná. Nevim co k tomu říct.

07.08.2006 15:12:00 | Dešťová.kapka

Děkuju za připomínky a omlouvám se, pokud se někdo naštval...:(

02.08.2006 15:00:00 | Hejky

No...například...tato věta (Vylezla a málem upadla, když do ní narazil silný mořský vítr vonící po noci.) mi přijde trochu zmatená a to tak trochu ruší...ale jak jsem řekl..je to jen subjektivní názor...možná že by stačil jiný slovosled...ale...záleží jen a jen na tobě...to je na psaní krásné...;o)

01.08.2006 21:59:00 | Košťák David

Já neřikal že nesnášim psaní komentářl..ale nerad je píšu k básničkám...protože si nepřipadám oprávněný je hodnotit...ted k povídce...moc se mi líbí nápad...i zpracování...ale 100% jsem nedal kuli pár momentům, které mi přišly rušivé...ale toho se časem zbavíš..za předpokladu že budeš psátt dál...no ale působilo to rušivě jen na mě..takže je to subjektivní...

01.08.2006 21:12:00 | Košťák David

Zvláštní povídka, připadá mi taková snová a procítěná, což není zrovna moje parketa. Ale špatná rozhodně není.

01.08.2006 18:36:00 | Pavel D. F.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí