Země smutku

Země smutku

Anotace: City, smutek, neštěstí - vše se v ní hromadí. A i když na vás dolehne a octnete se v ní, otočte se zpět. Dokud můžete. Je totiž dost těch, kteří se z ní vrátit nechtějí.

Svíce osvětlovaly okolí. Plamen se houpal ve větru... Tančil svůj poslední tanec. A když umírá, světlo naše mizí. Ty dál procházíš se. Závojem smutku kolem sebe máváš. Jsi však pro ně jako duch. Nevidí tvé trápení. Pluješ v něm dále a doufáš, že smrt tě brzo navštíví. Miluješ ji, toužíš po ní. Má tolik podob a tolik klientů. Sbohem tedy, přítelkyně má. Proud řeky smrti strhává tě s sebou. Vím, že sis to přála a já nestál jsem ti v cestě. Jen dál vzhlížel jsem k té soše. K dámě oděné do černého roucha. Nebylo ji vidět do tváře. Nejspíše žádnou neměla. Krví zabarvovaly se její šaty. Její duch chtěl z ní vystoupit, ale nemohl. Chladný kámen drží ji uvnitř a slzy padají z jejích očí. Spes sola homines in miseriis consolari solet... Jedině naděje přínáší útěchu v neštěstích. Další kapky jí však naděje zbavovaly. Byla to země smutku a... utrpení. Země, ve které se někdy ocitáme všichni. Ticho přehluší tu řev a všechno náhle bolí. Dlaždice posety jsou růžemi. Symboly tak elegantními a krásnými, že v nich vidím smrt a ne život. Při úplňku ožívá vše, co již dávno nežije. Mrtvé labutě vynořují se nad hladinu. Teď ne spanilé... Jen ohořelá pera a vydloubané oči. Lidé, budťe silní, když přijdete navštívit mě, hostitele smutku. Mnoho z vás, co do mé země zavítají, již neprojdou stejnou branou nazpět. Zhoubná nákaza - beznaděj se šíří příliš rychle. Je však cesty zpět, je pořád naděje. Je jen na vás, čemu dáte přednost. Vítr pročesává mé bílé vlasy. Hejno havranů snáší ze z temných mračen a všichni jej pozorují. Šrámy na jejich duších ošetřuje déšť. Čepele ostří osudu však bodají zas hloubš. Dáví se krásou bouří a tančí v temnotách. Žal krvácejících srdcí nemůžete zastavit. Vidíte ho, cítíte ho. V jejich očích. V očích mladé ženy, v očích chlapce. Chlapce v objetí zármutku, co stanul na zcestí. Chlapce, kterého jsem nemohl povzbudit či zachránit. Neměl jsem tu moc rozhodovat o nich. Měli ji oni. I on zvolil, když nasedl do převozníkovy lodě temnot. Nehnutě jsem ho pozoroval. Bylo to zbytečné... Cítil jsem to. Vzchopte se, lidé. Já vím, vždy bude utrpení... Otevřete ale oči, stále je i štěstí a ne jen smutek. To já nikdy nepoznal. Vy však ano. Aspoň na jeden okamžik. Protože bez štěstí, smutek neexistuje. Aby jste poznali smutek, museli jste ztratit štěstí. Jsou to váhy, které se stále houpají a nikdo je nikdy nezastaví. Zkuste proto zatnout pěsti a pokračovat dál. Opusťte mě a nevracejte se. Neroňte slzy, nemějte strach. Neumírejte. Dies adimit aegritudinem hominibus... Čas zbavuje lidí žalostí. Tak žijte. Pokud ne... Vítám ve světě temnot, ve světě, kde vidíte jen slabost a prohru. Kdy střetáváte se s lidmi, co přejí si smrt. Ve světě, kde máte jen dvě cesty... Vítám v zemi smutku.
Autor Darkspace, 22.08.2006
Přečteno 326x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Samozřejmě je na světě dost věcí které rozesmutní, ale občas se mi zdá, že lidi v dnešní době se v něm moc "vyžívaj" a to, když se nad tím pořádně zamyslí, k tomu často ani není dobrý důvod.

30.03.2007 20:08:00 | Darkspace

Tak tohle mě velice zaujalo, protože smutek je naneštěstí "můj velký přítel". Proto jsem se do této povídky zcela vcítila. Je to moc krásné. Opravdu působívé ;)

30.03.2007 18:35:00 | Ila

Proto mam rád psaní. To, že člověk autora nezná, ještě neznamená, že ho po pár řádcích nemůže pochopit.
Nebyl bych si jistej, jestli tohle s někym pohne, i když v to můžu doufat. Moc díky, že si napsala.

22.03.2007 15:39:00 | Darkspace

Zvláštní, jak může člověk (já) najít stejný myšlenky v někom úplně neznámým a cizím (Tobě). Je to opravdu krásně napsané. Určitě si díky tomu spousta lidí rozmyslí věčné utápění v bezmoci...

16.03.2007 21:01:00 | kvetinka.fialka

Cením si toho. Díky.

07.01.2007 22:40:00 | Darkspace

je asi půl 11 a mi už začínají jemně unikat souvislosti...takže jsem si to četla dvakrát abych z toho něco měla. možná mi něco uniklo,ale tu hlavní myšlenku jsem myslím zachytila. Píšeš zajmavě, není to tuctové a v tom je to hezké.Nejsou tam žádné zbytečné kecy, má to prostě tu hlavní myšlenku a dá se nad tím potom přemýšlet.

07.01.2007 22:17:00 | confused.princess

El1s: Zkoušim psát zajímavý věci. Poslední dobou teda spíš jen trénuju psaní, ale brzo se určitě vrátim k podobnejm věcem jako todle. Díkes

07.10.2006 10:02:00 | Darkspace

začínají mi docházet slova...máš myšlenku a to je hlavní...to Tvoje psaní není jen nějaký blití na papír a vypisování se z nálad, má to hloubku...a navíc ještě perfektní formu... prostě máš to v sobě:)fandím Ti:)

07.10.2006 01:04:00 | El1s

Ano, smutek není bez štěstí... Bylo to asi to hlavní, co jsem tím chtěl říct, díky.

23.08.2006 18:52:00 | Darkspace

Hrozně moc působivé, a podněcující představivost. Nevím, jak lépe to popsat. Moc se mi líbila ta část o možnosti volby ze dvou věcí.. a že není smutku bez štěstí. Není totiž ani štěstí bez smutku..a proto štěstí musí být.

23.08.2006 18:49:00 | Flisk

Velice krásně napsané a má to i hloubku. Uctivá poklona, jen tak dál...

23.08.2006 08:03:00 | Amigos

Zajímavý čtení je pro mě to nejdůležitější, takže si toho cením.

22.08.2006 22:39:00 | Darkspace

fakt moc hezký a zajímavý čtení.Přečetla jsem si to nejmí'n 10x za sebou..

22.08.2006 20:42:00 | Denda

Děkuju :)

22.08.2006 18:46:00 | Darkspace

Hezký! Tenhle styl psaní mám rád a myslím si, že Ty ho zvládáš hodně dobře.

22.08.2006 18:45:00 | Mors

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí