Jen tak v dešti

Jen tak v dešti

Anotace: ...prostě jen tak. Pro ten pocit. :o)

Prší. Bloumám si v kapkách a myšlenkách. Bloumám si pro sebe. Vlhká svěží vůně deštivého vzduchu mi proniká do nosu a do duše. A s ní melancholie. A s ní i sentiment. Mísí se s vůní probuzených stoletých dubů v parku, které cítí svou další šanci pro život. Chci být smutná. Jsem ráda smutná. Jsem ráda nostalgická. Vzpomínám.

Vzpomínám, jak jsem se procházela v dešti bosa na potemnělé lázeňské promenádě v Piešťanech a z plakátu se na mě koukal Ivan Lendl, člen českého Daviscupového týmu. Vypadal jako účetní. Tehdy naposled. Pak už patřil jinam.

Hned vedle ve vitríně se usmívala Jana Kratochvílová, co spala ve stínu kapradiny, se svými copánky. Dnes je z ní mimozemšťanka, bydlí v Anglii a říká si Heretika.

Vzpomínám,jak mi den poté dali hobla na koupališti Eva. Bylo mi právě deset a letěla jsem modrým nebem do studené vody.

Vzpomínám, jak v kině hráli nepřístupný film a vyvinutější kamarádky pokoušely osud a štěstí. Já ne. Ani vycpaná kapesníky jsem neměla šanci.

Vzpomínám, jak u školy ve které jsme spali, voněl meruňkový sad a kluci nám házeli meruňky do oken. Samozřejmě, že nás nezajímali.

Už mi není deset. A chtěla bych, aby bylo?

Odhazuji svůj pršiplášť a zbavuji se lodiček. Déšť tak chladí a zurčí mezi prsty. Po vlasech a obličeji mi proudí řeka a odplavuje pečlivě nanesený make up. Stojím a s roztaženýma rukama koukám do šedivého olovnatého nebe. Déšť prší jen pro mě.
Zdraví mě. Hladí mě jako nejněžnější milenec. Povídá mi:
„Konečně, děvče. Ale že Ti to trvalo.“

Mé nohy začínají tančit. Jsem Gene Kelly bez deštníku. Jsem Gene Kelly bez choreografie. Jsem. Jsem a prším. Odhazuji šaty nasáklé vodou. Jsem Josephina Bakerová a tančím jak mě Bůh stvořil. Jsem bohyně deště. Krásná a čistá. Svěží a voňavá. Mokré kapky dopadají na mou rozpálenou a tancem zahřátou kůži a se sykotem se vypařují. Do kapek zasvítilo slunce, paprsky se mi opřely o ramena a barevná, svobodná a všeobjímající duha se znenadání klene nad mou hlavou. Kloužu po červené klouzačce. Jupíííí. A teď po modré. A ještě po zelené. Vítr mi proudí kolem uší. Jsem divoká. Jsem volná a svá. Jsem rozpoutaná.

Je mi zase deset.
……………………….

Propána, já jsem usnula. Snad ten autobus stihnu. Během se vzdaluji od lavičky v parku, na kterou jsem se před lijákem uchýlila. Mokré, deštěm voňavé listy dubu mě zdraví na rozloučenou. Tak zase příště, děvče. Na shledanou...
Autor Aglája, 01.09.2006
Přečteno 486x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Nádherné přirovnání. Díky, Jirko :o)

26.10.2006 13:30:00 | Aglája

Jsi víla pera co se textem nese jak havajští kluci na prknech v příbojových vlnách ...

24.10.2006 19:58:00 | gest

Ráda se vracím ve vzpomínkách do dětství, měla jsem je docela dobrodružné v partě kluků jako jeden z nich...pak už jsem byla slečna a začal ten opravdový život, sice víc jak dobrodružný, ale už ne tak svobodný a úsměvný, no už je za mnou, skoro...ale zase jsem svobodná a usmívám se, stojí to za to, člověk se cítí líp...
Napsala jsi to moc hezky, Aglájo.

20.09.2006 16:40:00 | Mara*

Určitě ne. Je jen pěkné si občas něco vybavit. Myšlenku nebo pocit. Jinak když mi bylo deset, měla jsem odstávající uši, brýle a dobře jsem se učila. Takže žádný objekt zájmu pro kluky. Později se to zlepšilo :O)

07.09.2006 14:24:00 | Aglája

to je pěkné se takhre vrátit do dětství... vidíš, mně bylo 10 před 5ti lety a nemám vůbec žádnou vzpomínku, díky které bych se chtěla posunout v čase zpět... snad si vybavím dědečka, který ještě žil a byl zdravý, jen díky němu by mě to tam možná lákalo, ale na druhou stranu pak zase prožívat všechno to trápení znovu a znovu... nene :o( ty jsi to napsala moc krásně, ale věřím, že ani tobě by se nechtělo znovu prožívat všechno co jsi prožila :o) zní to krásně, tvé představy... je pěkné žít v představách :o)

02.09.2006 09:00:00 | Agnesita

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí