Roztánu křídla...

Roztánu křídla...

Anotace: Mno, žiwot je pes a osudu neutečete...

Roztáhnu křídla a letím. Daleko, předaleko, pryč ode všeho. Letím nad domy, letím nad stromy, vidím řeku, moře, poušť. Všechno je tak malinký a já se jenom vznáším. Užívám si čerstvého vzdoušku mezi mraky, který si lehce hraje s mými vlásky. Nic mě netrápí, jediné, co cítím, je ta čistota oblohy a nekonečná svoboda. Záleží jenom na mně, kam poletím a jestli vůbec. Můžu letět přímo rovně, pořád dokola, nahoru a dolů, jak jen budu chtít. Můžu letět hodiny, dny, nebo jenom minuty. Já letím…
„Míšo, co to tady děláš?“ vyruší mě najednou známý hlas. „Já lítám,“ odpovím s úsměvem. „No, skoro to tak vypadá. Stojíš tu na římse s roztaženejma rukama, jako kdybys čekala na „Boží spásu“,“ začne se smát Tomáš. „Třeba jo, co ty víš,“ odvětím a opatrně slezu z římsy. Pád z vysoký věže přímo na ty střechy dole by asi nebyl moc příjemnej, rána do hlavy a konec. I když v tu chvíli by mi to zas tolik nevadilo. „Co tu vlastně děláš ty?“ položím smělou otázku. „Co bych tu asi dělal? Je krásně, tak sem se přišel podívat na Hradec z ptačí perspektivy.“ „Aha, a co plánuješ na potom? I když já bych měla jet asi domů. To je jedno, mně se tam stejně nechce,“ prohodím složitou úvahu a čekám na odpověď. „Hele, mám tu auto a znám moc hezkou hospůdku tak 10 minut odsud.“ Fajn, tak plán na zbytek odpoledne bychom měli. Chvilku se ještě mlčky kocháme tím úžasným pohledem na naše milované město, a potom vyrazíme pa dlouhých točitých schodech směrem k našemu starému vozítku. Nasedneme a já jen s úsměvem kývnu na znamení, že můžeme vyjet.
Městská krajina se míhá kolem mě, dům za domem, panelák za panelákem a velká spousta lidí všude kolem. Koukám z okna a přemýšlím. Poslední dobou mě napadají takové hluboké myšlenky jako: „Proč tu všichni jsme? Proč je všechno tak, jak to je? Proč jsou lidé takoví, jací jsou? Proč je někdo hodnej a někdo zlej? Je to zvláštní, lidé jsou vlastně jen druh živočichů, tak proč se chovají úplně jinak? Staví si zbytečně velké domy, vymýšlejí vánoční dekorace, plastiky a televize. Proč? Všechno by bylo tak jednoduché, kdybychom byli opravdu jen obyčejná zvířátka, řídili se instinkty a neřešili, jestli má někdo velká či malá prsa…“
Najednou mě z rozjímání vyruší obrovská rána. Netuším, co se stalo. Něco mě vymrštilo na sklo. Všechno vypadá nějak divně, bolí mě hlava a…
Slyším hlasy. Cítím se strašně slabě, nedokážu ani otevřít oči. Nerozumím jim. Mezi nimi se ale ozývá i tichý pláč. Co se to sakra zase děje? Kde to jsem? Ještě registruju nějaké stále se zrychlující pípání. Pak se ale ztrácí a s ním i všechny hlasy…
Autor seed.misulka, 19.09.2006
Přečteno 349x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Pěkné a čtivé, jen tak dál.
Přeji ti hodně dalších úspěchů :)

25.05.2007 22:09:00 | -Jojo-

mi se taky a ten konec sem asi nepochopil,je to jako bouračka,možná sem natvrdlý tak kdyžtak mi napiš do komentáře... jinak je to pěkně napsané

07.03.2007 19:43:00 | Chonglee

Zdravim asi si dam tu praci ze si par tvych dilek prectu...:-)
I kdyz tady musim souhlasit s "Jackem" zmatenost tu je a dokonce bych ani nerekl ze lehka....
Jinak je to docela zajimavy, jen ten konec je pekne zmrsenej, pusobi dojmem, ze uz jsi to chtela mit co nejdriv dopsany.....
No byt tu klasicky hodnoceni 1-10 videl bych to na 6...
Tot muj nazor jestli te zajima ..:-)

24.12.2006 00:34:00 | Thaien

huhuahahaa, lehká zmatenost-velká či malá prsa mě ale dostaly :D

15.11.2006 16:48:00 | Jack SKunker

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí