Chlapeček

Chlapeček

Anotace: Neviděli jste ho někde?

Hledal jsem jednoho chlapečka v ulicích. Neviděli jste ho někde? Byl takovej hnědovlasej a oči, ty měl taky hnědý, a vypadal jak… bůhví jak vlastně vypadal. Opravdu jste ho nepotkali? Nikdo mě neposlal, abych ho našel, jen srdce prosilo: „Zkus ho najít!“ Tak jsem ho hledal.
Šel jsem kolem rezavého dětského hřiště, jež čnělo vedle nádraží, a chlapeček tam nebyl. Jen šedý ptáci zobali písek. „Chlapečku, kde jsi?“ zvolal jsem rozhořčeně. A kolemjdoucí pejskař se pod knírem pousmál a tiše podotknul: „Feťák.“
Šel jsem kolem parku, kde chlapeček před léty schovaný v křoví kouřil svou první cigaretu. Nebe bylo průzračné, nikde ani mráček dýmu. Ta křoví trouchnivěla a chlapeček tam nebyl! Jen párek milenců se líbal na lavičce a já byl sám.
Šel jsem kolem trafiky, do níž si chlapeček chodíval pro žvejkačky. Trafika stála a chátrala, nikde ani noha, jen paní trafikantka luštila křížovku. „Nevíte, prosím, boha smrti na čtyři?“ „Bohužel.“ Neporadil jsem jí, protože jsem to taky nevěděl, a chlapeček tam nebyl!
Šel jsem kolem zamrzlého jezírka, zdali se chlapeček neklouzá po ledu. A chlapeček se neklouzal!
Šel jsem kolem téhož jezírko o půl roku později, zdali se tam nekoupe! A chlapeček se nekoupal!
Nikdo mě neposlal, abych ho našel, jen srdce prosilo: „Zkus ho najít!“ Tak jsem ho hledal a od těch dnů ho hledám celej život. Neviděli jste ho někde? I když už vlastně ani nevěřím, že ho najdu.
Chlapečku, prožitku můj vlastní! Vzpomínko, kterou mám v sobě navždy. Kapko hořkého čaje, kostko cukru. Ztracené dětství, myšlenko věčná, tikote hodin, stárnu.
A ten bůh smrti byl Yama.
A šedý ptáci zobali písek.
Autor china white, 12.10.2006
Přečteno 439x
Tipy 1
Poslední tipující: chicacheca
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

souhlasím s ostatníma

17.02.2008 21:49:00 | TemsteaG

Já ho nacházím. Nacházím ho na všech těch místech, a je jich hodně. Vidím ho tam a pak je mi smutno. A stýská se mi!

11.04.2007 11:06:00 | La Suneteto

skvělý...a myslím, že nespisovný výrazy tam byly správně

17.10.2006 22:36:00 | etelwenka

Ták jo, jedním slovem: Skvělé! Moc se mi to líbilo, nevím jak ostatním, ale mě teda rozhodně, tenhle styl je mi dost blízký, jen tam možná mohly být spisovné výrazy, ale jinak opravdu super, jen tak dál! :)

13.10.2006 17:00:00 | Eylonwai

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí