Smutný podzim

Smutný podzim

Anotace: ...nevím, co tu napsat... přečtěte a sami uvidíte

Venku po dlouhé době pršelo. Koukala se smutně z okna a pozorovala, jak těžké kapky dopadaly na hromady orné zeminy, kterou tam předešlý den dovezla Avia z plochy, kde ještě před pár týdny bylo pole. Teď už je tam přichystaná půda pro stavbu dálnice. V očích se jí zaleskly slzy. Začínala nenávidět podzim. Podzim, který od dětství milovala, pro jeho pestrost, barevnost, příjemný vzduch. Slzy jí stékaly po tvářích. Konečky prstů měla promrzlé. V uších jí zněla hádka s mámou, prásknutí dveřmi, ticho… Bubnování deště do parapetu. Vyšla ven, jen tak v domácím oblečení. Déšť jí po pár sekundách promočil všechen oděv, i boty… Bylo jí všechno jedno. Ztratila svou lásku, důvěru mámy i dobrou náladu.



Elena uchopila roztřesenýma rukama lopatku. Nabrala z hromádky trochu hlíny a hodila ji do jámy. Někde hluboko, kde ležela rakev. Rakev s její dcerou. Před týdnem se pohádaly. Její malá Beátka se zapletla s tím frajerem z konce ulice. Elena k němu cítila nenávist od chvíle, kdy se přistěhoval. Povídalo se o něm, že bere drogy a rád se pomlátí s kde jakým výrostkem. Když jí Bea při obědě pověděla, že s ním chodila víc jak dva měsíce a dokonce s ním spala, když přišla prosit ji, svou matku, o radu, jak se k němu má vrátit zpátky, když jí odkopl… Elenino srdce to neuneslo. Střelila Beátě facku. Její malá holčička a ten sígr? „Jak jsi mi to mohla udělat?“ znělo jí v uších. Beáta dlouho vzlykala u okna, matka to viděla, ale nedokázala s ní normálně mluvit. Zklamala ji, tak moc. Nedokázala Beu ani zastavit, když šla do deště. Kdyby jen přemohla svou zlost a promluvila si s ní o tom všem v klidu, kdyby ocenila její upřímnost!



…loučíme se proto s milovanou osobou, která zemřela nešťastnou náhodou, když se v dešti schovala pod stromem, do kterého uhodil blesk…
Autor Agnesita, 29.10.2006
Přečteno 289x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Jsi velmi přemýšlivá a nadaná. Líbí se mi tvé povídky.

01.11.2006 15:50:00 | Gaha

dá se říct, že už všechno někdy někdo napsal, ale neznamená to hned, že když použiješ něco už tolikrát ohrané, nebude to mít efekt. Například každý sladký román, všechny jsou stejné a nejsou. Přiznávám, že mě po nějaké době čtení jen tohoto žánru přestalo bavit, ale ono se vydává dál...
Mě se to líbilo, cítila jsem ten smutek a šedivo... Pěkný!

30.10.2006 19:33:00 | Linushka

Promiň, ale nějak mě to neoslovilo. Když do textu zamontuješ smrt, pohřeb, déšť... a nevim co ještě, neznamená to, že automaticky píšeš smutnou povídku. Prostě už je to hodně otřepané, a aby to na čtenáře působilo, musí tam být víc než mladá holka zabitá bleskem.

30.10.2006 16:42:00 | Gina Rocca

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí