a pak

a pak

Anotace: ...

a pak ses na mě dlouze podíval. a přitom víš, že to nemám ráda, když na mě takhle koukáš. vždycky se ti snažim zakrejt dlaněma oči, ale ty mě nenecháš, pevně mě chytneš, chvilku se rádoby pereme a pak mě políbíš... no, to se dneska asi tak úplně nehodí. vlastně se to asi nebude hodit už nikdy, co?
"zlobíš se?"

neni to tak hloupá otázka, jak by se mohlo na první pohled zdát.
pokrčila sem rameny. "asi ani ne."
byla sem trochu zmatená a nevěděla sem, co mam dělat teď, jestli se rozloučit a odejít, nebo zůstat a... zůstat a co? vybrečet se ti na rameni? přece sme byli vždycky v první řadě kamarádi.
"ještě máš u mě nějaký cédéčka," vzpomněla sem si a tys překvapeně zvedl hlavu.
"počkej... já doufal, že..."
a nemoh ses vyžvejknout. to ti bylo podobný. ale já stejně věděla, co chceš říct a kam tahle debata povede.
"že co... že budeme kamarádi?"
přikývls a visels na mně očima. zase! a přitom víš, že to nemam ráda.

"ale jo... dyť to sme. byli sme a budem furt. i když si neumim moc představit, jak to bude vypadat."
"tak si to nepředstavuj," pokusil ses o chabej úsměv. "a promiň, jestli můžeš."
ty si fakt normální kretén. já před tebou brečet nebudu!
"jo, neřeš to. tak... ať vám to..." jaxe sakra ta holka menuje? "ať vám to klapne."
zvedla sem se z křesla a málem se skácela na zem, protože mi mezitim stihla krutě zmravenčit levá noha. šels celou dobu mlčky za mnou, jak pejsek s vocasem svěšenym mezi nohama, kterej něco hnusnýho (jo, to by sedělo) proved, za svym páníčkem. sledovals, jaxi umotávam (heh, né brko, ačkoliv by teď bodlo) šálu kolem krku. jaxi zapínam kabát a zavazuju tkaničky... vždycky si do mě strkal a já polopadala a hrozně sme se u toho chechtali. dneska ne. už nikdy ne.

"tak," prohlásila sem na znamení toho, že sem hotová, a můžu vyrazit. otevřela sem dveře a tys tam pořád tak sklesle stál opřenej o skříň. nikdy sem tě takhle neviděla... a ani sem nechtěla.
"tak čau," vyšla sem na chodbu a přivolala výtah. čekals se mnou, než přijede. vždycky tu byl hned... a zrovna dneska se musí táhnout jak žvejka. a pak se konečně ozval ten vrzavovysvoboditelskej zvuk a výtah přistál na patře. naposled sem na tebe mávla a tys řek ahoj. nikdy neříkáš ahoj! proč to jenom musí bejt tak nápadně jiný?

s povzdechem sem si nasadila sluchátka a užívala si svojí možnáposlední jízdu timhle výtahem. vlastně sem si ho nikdy pořádně neprohlídla... ani to za to nestálo. prostě čtyři holý hnusný studený zdi počmáraný puberťáckejma vzkazama. hrubešová je píča a dál sem ani číst nepotřebovala.
u vchodu sem se srazila s nějakou holkou. měla takovej srandovní nos a nádherný dlouhý vlasy. možná to byla ona, i když pochybuju, že by sis ji pozval pět vteřin po tom, co to se mnou skončíš. u tebe teda člověk nikdy neví...

pak sem se zastavila. nevim proč, asi sem chtěla in real zažít takovou tu filmovou scénu, kdy se hlavní hrdinka otočí a spatří svého milého vysedávat za oknem se zasmušilým výrazem ve tváři, a zatímco hudba graduje, jim oběma se nahrnou slzy do očí, hrdina se schová za záclonu a hrdinka se rychle otočí zpátky a pokračuje v cestě... což o to, hudbu ušitou na míru bysme tu měli, svého milého sem v okně zahlídla taky, akorát že místo tragickýho výrazu mával rukama a očividně něco křičel.
co blbneš?

sundala sem si sluchátka.
"nechala sis tu telefon, ty trubko!"
chtělo se mi omdlít a vyprsknout smíchy zároveň. ale udělala sem jenom to druhý. tohle by se ve filmu nestalo!
a tak sem si znova přivolala výtah, a když sem do něj nastoupila, bylo to nějaký... jiný.
"čau," pozdravila sem tě se smíchem, jako bysme se neviděli tejden.
podals mi telefon. usmíval ses. pořád sem čekala, kdy se vedle tebe ve dveřích objeví ta holka s legračním nosem, ale nic. tak to asi nebyla ona.
"hele... a nedáš si třeba eště kafe, když už seš teda zase tady? já tu nechci bejt sám."
kreténe, kreténe, kreténe! "no, tak jo."
Autor bittersweet, 18.11.2006
Přečteno 364x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tak tentokrát bych asi vytkla tu neuspořádanost textu. Ale jinak se mi to líbilo, i když teď, když znám víc tvých povídek, se mi to zdá hodně podobný těm předešlým. Na Vědmu to nemá, ta mě dneska totál odrovnala.:o)

22.12.2006 21:42:00 | Sokolička

Nevím proč, ale nějak mě to moc nenadchlo.. např ty sprosty slova a tak... ne, že bych je nepoužívala taky.. ale ne ve psani.. ale jinak celkem fajny..;)

12.12.2006 14:25:00 | Kessinka007

uznavam vsechno, co uz tu bylo řečeno, ale mě to prostě dostalo,jo, tohle se mi fakt libilo.

22.11.2006 14:45:00 | Cristinne

hezkx,i kdyz je to opravdu stara,ohrana ,,myslenka" tak tve zpracovani je trefne a moc pekne

19.11.2006 18:48:00 | Me and you and all the others

do pytle....konečně pořádnej kritik! :D sakra, na to tu nejsem vůbec zvyklá:)

19.11.2006 13:17:00 | bittersweet

no tak asi takhle... docela to odpovídá skutečnosti a opravdovým myšlenkám, vlastně sem se do toho "děje" docela dostala, ale na druhou stranu to neni nic nezvyklýho, ohromujícího, nebo odzbrojujícího... jednoduše...průměrná povídka. Ne výborná, rozhodně ne špatná... prostě průměrná :-)

19.11.2006 13:09:00 | Hel

Hel: to je škoda že se ti nechce:)
Pavel: nechtěla sem se nikomu zavděčit:)

19.11.2006 00:14:00 | bittersweet

Zvláštní styl, absence kapitálek na začátku věty, hovorová řeč, nebylo to špatné, ale mě prostě tohle nadchnout nedokáže, editor má holt rád spisovnou češtinu...

18.11.2006 23:52:00 | Pavel D. F.

nechce se mi to úplně komentovat, i když podobný myšlenky se mi dost často taky linou hlavou... jenom... ten kluk mi někoho hrozně připomněl :-)

18.11.2006 23:33:00 | Hel

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí