Nejdůležitější okamžik je ten, který právě probíhá

Nejdůležitější okamžik je ten, který právě probíhá

Anotace: Nadpis mluví za vše.

Seděla na jeho klíně a pozorovala dění kolem. Ostatní se velice dobře bavili a koloval mezi nimi jeden joint. Tohle neměla v plánu, ale byla to skutečnost. Ani se jí tomu nechtělo věřit. Zbrkle pozorovala své dvě kamarádky, které se bavily s ostatními. Naštěstí i ony odmítly kolující joint. A ten, na jehož klíně seděla, odmítl taktéž. Divila se. Kouřil však cigaretu a nebylo jí to nikterak příjemné.
Jednou rukou objímala jeho záda a druhou měla propletenou s jeho. Na ruce měl asi tři prstýnky a ona si je prohlížela. On si hrál s jejími propletenými prsty a v druhé ruce držel cigaretu a každou chvíli potahoval. Těšila se, až ji konečně dokouří.
Ovšem neseděla jen mlčky, bavila se i s ostatními. Chvílemi však přece jen raději pozorovala bavící se lidi a jen se smála jejich vtípkům. Byla to veselá společnost a moc se jí tam líbilo. Vůbec se jí nechtělo pryč, věděla ale, že jednou tohle skončí a vše se rozplyne jako sen. I on, kterého tak láskyplně objímala. Kdoví, jestli si její přítomnost uvědomoval.
Vlastně ano, uvědomoval. Prohodil s ní pár slov a dokonce dával najevo svou žádost o polibek. Ona ho však schválně dráždila a nedala mu jej při svých myšlenkách, že na toto bude čas později. Kdyby věděla, že nebude, hned by ho zulíbala. To ale netušila. Jen se na něj šibalsky usmívala a kroutila hlavou. On se na ni nedočkavě díval, ale polibku se mu nedostalo.
Společně se dívali na své propletené ruce a on si s nimi znovu hrál. Přesněji s jejími prsty. Bylo jí to příjemné. Připadalo jí, jakoby spolu byli dlouhá léta. Ovšem skutečnost byla jiná. Skutečnost byla taková, že se viděli sotva potřetí. S odstupem téměř půl roku.
Příčina jejich dnešního sblížení stála nejspíš v jeho podnapilosti. Ne, nebyl opilý, jen v náladě. A to stačilo k tomu, aby se ji takto dotýkal a dovolil jí sedět na jeho klíně s rukou kolem zad. Byla si toho moc dobře vědoma, ale nijak jí to nevadilo, protože věděla, že kdyby v náladě nebyl, kdoví, jestli by se k ní takto choval. A byla si také moc dobře vědoma úletu. Vlastně to nebyl svým způsobem úlet, protože se nic nestalo. Byl to úlet takový, jak se k ní choval.
Při jejich dřívějším setkání se pouze střetávaly jejich pohledy, nic víc. Maximálně polibek na rozloučenou. I když ona chtěla víc. Nevěděla, zda to tušil nebo věděl. Spíš nevěděl. Mrzelo ji to.
Teď byla v jiné situaci. Všímal si jí. Držel ji stále u sebe. Ten večer o něco dříve, než zde seděli, stáli v hloučku s ostatními vedle sebe a on se ji letmo dotýkal a dokonce plácal po zadku. Jak málo jí stačilo ke štěstí. Naštěstí se spolu i vyfotili, takže bude mít na něj aspoň památku, když nic víc.
Seděli tam všichni a ona pozorovala, jak ubíhá čas. Krátil se snad čím dál rychleji. Netušila, kolik může být hodin, ale věděla, že je už pozdě a je na čase, aby se všichni začali pomalu loučit. Snažila se na to nemyslet, a proto se zapojila do rozhovoru s ostatními.
On pak musel někam odejít. Vstala, aby ho pustila. A on odešel. To bylo naposledy, co byla v jeho tak těsné blízkosti. Začal ji přepadávat smutek. Když se totiž později vrátil, nezdálo by se, že by o její objetí opět stál. Věnoval se všem ostatním a blbnul s nimi. S radostí ho pozorovala, ale to bylo vše. Byla si čím dál tím víc jistá, že takhle blízko už mu nebude.
Nastal čas, aby se všichni odebrali pryč. Kluci z kapel začali vyklízet podium a brali si své nástroje, mezi nimi i ON. Hraje totiž v jedné kapele, konkrétně na baskytaru. Ona a její kamarádky tam stály a pozorovaly je, sem tam s nimi prohodily slova.
Po nějaké době se všichni přemístili ven, kde kluci schovávali své věci do auta. Nastal čas loučení. Ona si plánovala, že za ním ještě naposledy přijde a řekne si mu o polibek na rozloučenou. Sledovala ho a čekala, kdy přijde vhodná chvíle.
Když už se zdálo, že se k ní konečně trochu přiblížil, nebo dokonce jde za ní, zase se vzdálil nebo zastavil. Pomalu si začínala uvědomovat, že k polibku se neschýlí. Přesto doufala do poslední chvíle. Neztrácela naději. Naděje však nepřišla do samého konce. Bylo jasné, že na tento večer se bude už jen vzpomínat a ona se bude proklínat, proč ho nepolíbila tam na sedačce, když mu seděla na klíně. Pozdě bycha honiti. Přesně to se hodilo na nynější situaci.
Kluci pomalu naskákali do auta a startovali k odjezdu. Zavřeli za sebou dveře a začali mávat přes sklo. Ona s kamarádkami jim mávání opětovaly. Pak odjeli po příjezdové cestě a zmizeli za rohem. To znamenalo konec dnešního dne – večera.
Přesně jak předpokládala, proklínala se za svou chybu, kterou udělala. Chtěla jen obyčejnou pusu, a to se nestalo. Jenže to všechno už bylo minulostí a změnit se to nedalo. Nejhorší představa na tom všem byla, že on a ostatní členové kapely bydlí 200 km daleko od města, kde bydlí ona. Ne, to nemá budoucnost. S tím ani nepočítá. Jen ji mrzel ten jediný promeškaný okamžik při příležitosti k polibku. To si asi jen tak neodpustí.
Ale jak už se říká, chybami se člověk učí. Nejdůležitější okamžik je ten, který právě probíhá, to si bude navždy pamatovat, a proto každý probíhající okamžik si nyní bude užívat naplno. To proto, aby si později nevyčítala, proč tenkrát zaváhala, když to mohla udělat. Ne, příště už takovou chybu neudělá.
Autor Andýsek73, 25.11.2006
Přečteno 330x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

no, co k tomu říct...vlastně se mi ten námět celkem líbil, kdybys ubrala na konkrétnosti..náš pan učitel by ti na tohle nejspíš řek "nech čtenáře domejšlet si, čtenář neni blbec!" chybí mi tam trošku čtení mezi řádky, fakt nemusíš vysvětlovat každej detail...nejenom že je to zbytečný, ale je to taky nuda, my nepotřebujem v příběhu vodit za ručičku.

28.11.2006 15:11:00 | bittersweet

O tom, že nejdůležitější okamžik je ten, který právě probíhá. Mělo to být takové ponaučení. Tak to vidím já. Citlivá osoba se vžije do příběhu..

27.11.2006 14:54:00 | Andýsek73

Vůbec nic mi to nedalo. O čem to mělo být?

26.11.2006 23:28:00 | Chocholoušek

supeeer,konecne neco noveho a skveleho!
neskzutecne dobre jsem se do pribehu vzila a prirovnala jsem ho k nejakym mym situacim!
Moc pekne!

26.11.2006 18:19:00 | Me and you and all the others

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí