Osamocené hroby

Osamocené hroby

Anotace: Pár jich je, těch smutných míst, kde krása se smutkem, svoboda se smrtí, Bůh s Ďáblem snoubeni jsou...

Teskně zvony bijí, v zimních časech. Časech, kdy ticho a smutek halí vesnici. Usedá na stromy, pokrývá trávu. Zahaluje vše do bílých peřin.
V těch peřinách spí. V rovu dřevěném. V slzách svých milovaných topící se.
Mraky těžké, obraz duše, snáší anděly zvěstovat tu novinu. V čase zimním, vánočním, vzkříšen byl duch její.
V kostele modlící se pláčou, smutkem však.
Proč nanebevzata nebyla?
Proč Bůh tak krutý je? Proč ovečku svou, trpící, neochrání?
Vírou v něj vzala si život, že u něj žádné trápení nebude již.
Teď však s několika hroby leží, čelem dolů položena v peřinách bílých, osamocených; a až kdesi v dál zvony tlumeně říkají, že na ni nezapomenou.
Autor Tömätäri, 26.11.2006
Přečteno 382x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

moc bych v tom děj nehledala.. povídka nemusí bát jen lyrická přece..

21.12.2006 22:11:00 | o ...(borůvka)

...v zimních časech zvony bíjí nadějí ...
...nadějí vzkříšení , zrození ...
...:) ...
...zajímavé dílko ...

04.12.2006 07:36:00 | WhiteSkull

tak!druhy pokus:)¨
a ukazalo se,ze jsem to pochopila a je to moc pekne-nemyslim si ze je dulezite byt panbickar,to se da pochopit i tak!
Kraaasa

27.11.2006 17:25:00 | Me and you and all the others

No, jaksi jsem nepochopila děj, ale to je asi tím, že nechápu tvé myšlenky.. moc mě to nezaujalo, jenom ta anotace.. a je to asi i tím, že nejsem "pánbičkář". Neříkám, že ty jseš...

27.11.2006 16:30:00 | sicina

Ale zatim to ve me zanechalo moooc prijemnej pocit..
takse naslapnuto mas goood...:)

26.11.2006 21:55:00 | Me and you and all the others

mno,uz je dost pozde,unaveny mozek uz nic nestiha,myslenky se trousi po celem vikendu,vicka padaji...zkusim to zitra znovu a napisu ti k tomu objektivnejsi nazor:))
hezky den-noc...

26.11.2006 21:53:00 | Me and you and all the others

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí