Sen

Sen

Anotace: i ten nejhorší sen se může někdy splnit

"Co tu vlastně dělám?" marně hledám odpověď. Rozhlížím se kolem sebe. Jsem na hřbitově. Myšlenky a mé kroky mě zavedly právě sem. Začíná být čím dál chladněji a nad hřbitovem se začíná pomalu ale jistě stmívat. Stojím před nějakým hrobem mladé dívčiny. Když zaostřím svůj pohled, zjistím něco velice zvláštního. Její podobizna na náhrobku mi připadá velmi známá. Její oči, úsměv plný života.... vždyť to jsem já. Třesoucí se rukou opráším jméno na náhrobku... jmenuje se stejně jako já a je i narozena ve stejný den... a datum smrti? 15.12.2006... Proboha to je dnes... Odstoupím od hrobu... Srdce mi bije jako splašené... Ne ne, tohle přece není možné... musí být nějaké logické vysvětlení. Čím déle pátrám po odpovědi, tím více je mi vzdálená. Už tu nemohu být, musím pryč... pryč od náhrobku. Strach v mých očích stoupá. Je mi na omdlení, ale přesto dojdu až ke kamenné bráně, kde je napsáno "Živý vejdeš, živý neodejdeš". To snad není možné, já mám snad nějaké halucinace... Rozeběhnu se k nedaleké silnici. Blíží se auto... "To ještě stihnu," pomyslím si. Náraz... tma...

S leknutím se vzbudím. To byla ale ošklivá noční můra. Jsem celá zpocená a vystrašená. Letmo kouknu na hodiny. Jsou tři hodiny ráno 15.12.2006. Rychle se obléknu a už si to mířím ke hřbitovu. Ten sen byl tak živý, musím zjistit pravdu. Projdu kamennou brannou, bez nápisu, a už stojím na místě, kde by měl být můj hrob. Ale nic tu není. Oddechnu si. Přece jen to byl sen. Otočím se a chystám se k odchodu. Když tu něco zahlédnu u hřbitovní zdi. Nějaký pohyb. "Nechoď tam," radí mé rozumné já. Neposlechnu ho. Vidím postavu, která kope čerstvý hrob. Proč ale tak pozdě? Když jsem skoro u ní, postava přestane kopat. Asi zaslechla mé kroky. Pomalu se otočí, ale přes kápi ji nejde vidět do obličeje. "Tak kam to bude, slečinko? Máte vybrané místečko?" začne se hlasitě smát. Tohle už není vtipné. Otočím se a dám se do běhu. Zastavím až u kamenné brány. Opřu se o ni a popadám dech. Co se to děje? Odpovědi se už nedočkám.. Kamión nevybral zatáčku a naboural přímo do hřbitovní zdi.
Autor Anijanka, 16.12.2006
Přečteno 312x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Má to skvělou zápletku.Smutný,ale hezký.

19.12.2006 14:46:00 | Lucy.W

náhodou.. tahle povídka se jí nejvíc povedla.. i když píše jen smutný, má na to talent..

17.12.2006 14:52:00 | Iwush

Teda, trochu drsné

16.12.2006 17:14:00 | vierka1

Nic vyjímečného. Tolik povídek o vlastní smrti, tolik povídek s názvem "Sen," kde je ta originalita?

16.12.2006 15:17:00 | Eylonwai

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí