Přímá demokracie po česku

Přímá demokracie po česku

Anotace: -

 V pubertě jsem se zeptal táty:

 

„Jak je možný, že komunisti ve volbách zase získali 99,9 procenta hlasů?“

 

 „Protože si zajistili bezkonfliktní klid. Pár oponentů zavřeli, zbytek zastrašili, …a ostatní lidi se o to nezajímají, …mají bezkonfliktní klid, no…“

 

 „Tati, a dá se proti tomu něco dělat?“

 

 „Nedá. A jestli o tom cekneš ve škole, tak tě praštím. Chci mít bezkonfliktní klid.“

 

 V roce 1977 byla založena Charta 77.

 

 V 90. letech pár jedinců upozorňovalo na prorůstání mafie do státní správy.

 

 V roce 2011 protikorupční organizace slavily první podstatnější úspěchy.

 

Systém Švýcarska přímé demokracie  je v ČR ale stále v nedohlednu. Většina obyvatel České republiky chce mít bezkonfliktní klid, mnozí si demokracii nepustí ani do své domácnosti…

Autor Aťan, 08.01.2012
Přečteno 510x
Tipy 11
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Radek.oslov.Šafárik, Zasr. romantik, střelkyně1, Aťan
ikonkaKomentáře (34)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

danny,
...a Petrovi sem pár řádek nenapíšeš? Má tam fotku.
http://www.liter.cz/tak-jo-odpovedni-hajzlove-z-libresu-popovidame-si-o-slusnosti/

11.01.2012 20:03:28 | Aťan

Aťane, ty počítáš se vším.

Máš pravdu, člověk se v dnešní době musí připravit na "všechno. "

11.01.2012 19:57:01 |

Mám u klávesnice svářečské brýle... náhoda je blbec :-) :-)

11.01.2012 17:49:38 | Aťan

No danny to si myslím taky :-)

11.01.2012 16:02:41 | Iv

Tak mě jen tak napadlo, co bychom tady vlastně dělali,

kdyby se nám všem najednou rozsvítilo.

To by bylo světla... :-)

11.01.2012 14:06:44 |

To já taky,ale tím to moc nepopoženem :-)

11.01.2012 12:15:41 | Iv

Když já jsem prý byl a asi ještě jsem, dost netrpělivýýý!:-)Ale už jsem na tom prý líp:-)

11.01.2012 11:51:46 | Jeněcovevzduchukrásného

Honzo ono se nám všem tak najednou nerozsvítí,to se ještě potáhne individuelně člověk od člověka.
No ale proto jsme snad tady,abychom se učili,jen tu slušnost bychom mohli chápat rychleji,to by nebylo na škodu :-)

11.01.2012 11:42:32 | Iv

Tak jsem rád, že to dělám správně, když se obden večer pomodlím za VŠECHNY LIDI, tedy i za komanče.
Pane Bože, prosím dej nám lidem sílu na střety se zlem a dej porosím, aby se nám hříšníkům konečně rosvítilo v hlavách.Ámen.
Mario de Janiero, souhlas!,ale bojovat se někdy také musíííí!:-)

11.01.2012 11:33:29 | Jeněcovevzduchukrásného

Petře, 1) komunisty tu ještě máme, viz moje nová úvaha - a za 2) dnešní mafie si také zasluhuje naši pozornost, no né?

09.01.2012 18:15:15 | Aťan

Petře,
z tvého proslovu jsem pochopil - "ještě že mě máááš!" :-)
Vždyť ty by ses mi chlape za chvíli omluvil svým utlačovatelům... :-)

09.01.2012 18:02:51 | Aťan

Přátelé,
jestli za mnou přijde delegace z Libresu mě přesvědčovat, že kdo drží stranickou línii a neodmlouvá generálnímu tajemníkovi, tak že se má na Libresu skvěle... sežeňte mi někdo protekčně na měsíc lázně. Rád bych se dal do kupy... a prosím taky poukaz pro virtuální ženu a naše dvojčata.

09.01.2012 12:37:41 | Aťan

Mario,
až mě Libres přesvědčí, že upustil od bolševických metod, budu o něm psát, že se tam vrátila demokracie. Zatím oba pojmy docela dobře od sebe rozeznávám, neměj obavy. Na Literu demokracie je, protože ani jeden z nás nemáme strach, že nás odtud za odlišný názor vyhodí. Kouknul jsem se k vám na DF, když se zenge a Zasr. romantik ptali, kam zmizel Aťan. Vědí že riskují.. ale už tento pocit je ponižující, nemyslíš? A pak jim velká pětka řekne, komu se to nelíbí, ať jde jinam.

Vždyť to je jak ve filmu Pyšná princezna, kdy švec běžel za hranice do Miroslavovi země si zazpíííívat. :-) :-)

Takže Mario, vítej u nás na svobodném Literu, možná sem postupně budeš chodit častěji, až si velká pětka všimne, že si tady se mnou povídáš. :-)

...ještě dodám: občané, kteří komunistům na schůzi všechno poslušně odkývali, si žádné nesvobody nevšimli. A ještě se za odměnu kolikrát dostali na rekreaci. Pamatuješ si to ještě?

09.01.2012 11:46:48 | Aťan

Dobře Aťane,
pravé jméno je to správné slovo. Nikoli "bolševický" nebo "demokratický". Ukažme na toho hajzla bez ohledu v jakém dresu či straně se zrovna nachází. Připusťme, že "demokrat" už "bolševika" dávno ve všech možných kritériích překonal. Nebojme se vrátit Havlovi lidskou tvář. Nestrašme se mýty a nedejme se oblbovat médii. Zbavme se nálepek, neuhýbejme od tématu, jděme k jádru věci. Veškeré lekce z demokracie jsou na hovno pokud si lidé nebudou naslouchat, respektovat se, přemýšlet, dokud zaslepeni ješitností a zlobou nebudou schopni přehodnotit své postoje a obětovat osobní zájmy ve prospěch té děvky pravdy, která jediná nás z těch sraček může vyvést.

09.01.2012 11:29:56 | Mario de Janiero

Mario,

naučme se konečně nebát ukázat na neřádstvo, nepovažovat to ani za drzost ani za hrdinství, pojmenovat věci pravým jménem. U Stalkerova "Havla" je 1500 připojení, a tam o tom mluvíme. Havel byl slušný, ale nechal si pod rukama rozkrást republiku (spolu s námi bez vlivu). Petr Cibulka je "sprosťák", ale kdybychom na něj v 90. letech dali, nebyl by tady takový morální a finanční průšvih.

Cibulka viz dole pod článkem:

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1011/byl-jsem-svedkem-kradeze-stoleti-1-dil

09.01.2012 10:09:50 | Aťan

Mno, Aťane, já se nezlobím jenže na Libresu je spousta lidí, kteří si tam dávají své zamilované básničky, zveřejňují své stavy mysli za pomoci múz a na politická témata většinou z různých důvodů nereagují. A ty je ve svém zápalu za "VĚC" hážeš do pytle s podivnou samo-lepkou.
Už mi bylo šedesát a tak ti můžu dát dobrou radu. Vyhoď ze svého myšlenkového slovníku přídavná jména BOLŠEVICKÝ, KAPITALISTICKÝ, PRAVICOVÝ,LEVICOVÝ, POKROKOVÝ,ZPÁTEČNICKÝ a pod.
A najednou uvidíš člověka. Bez kravaty, bez odznaku, legitimace, třeba i bez názoru. Uvidíš co třeba právě dělá. Jeden maká v dole, jiný něco málo krade, další krade závodně, ten lže až se mu práší od huby, onen jako ostatně vždy hledá výhody, udává, vykřikuje hesla, pomlouvá. To milý Aťane nejsou praktiky s přívlastky jaké používáš. To jsou podivuhodné vrozené vlastnosti člověka, který si říká Homo Sapiens. Byly, jsou a bude hůř. Velmi doporučuji knihu J.Hellera NEMALUJTE SI TO. Stačí jen číst, naslouchat, přmýšlet. Třeba pochopíš.

09.01.2012 09:57:40 | Mario de Janiero

Tak, tak, jsme národ POSERŮŮŮ:-)) a Aťanovi za statečnost dávám BOD!!Vždyť nakonec, ať si píše každý co chce a néééé jako tenkrááát!!!, když to NEŠLO!!!

09.01.2012 09:08:54 | Jeněcovevzduchukrásného

Mário, jaké jsou na Libresu praktiky? Nesouhlasíš - táhni! To jsou bolševické manýry, a já na ně budu upozorňovat. Kvůli tobě nebo G.P. se měnit nebudu, nezlob se.

09.01.2012 08:58:07 | Aťan

Ahoj Aťane,
už bych se neangažoval kdyby jsi mě v předchozí diskuzi nepoužil v nesprávné souvislosti.
Ve svém původním vstupu nestraním nikomu, nestavím se proti tobě.
Velmi nerad vysvětluji.
Stavím se na ochranu slova, kterému je třeba naslouchat, dopřát mu cestu mozkem a poté teprve vyvozovat závěry s vědomím vlastní nedokonalosti, přiměřenou dávkou pokory a práva na omyl.
Toť vše.
K té Hvězdě. Totalitní propaganda své odpůrce nazývala zaprodanci kapitalismu, pravicovými oportunisty,
podvratnými živly a podobně hloupě.
Současná mocenská garnitura má pro své kritiky nálepku Komunista. Spousta slušných avšak méně odvážných lidí raději mlčí, než aby si vysloužili tuto nálepku. Někdo kreslí hákové kříže, někdo čmárá hvězdy, jiný ptáky, další ničí hroby, každý dělá to své. A myšlenka? Do hajzlu s ní. Ať žije demokracie.

09.01.2012 08:46:13 | Mario de Janiero

Odpovím další úvahou, proč ne... :-)

09.01.2012 05:43:44 | Aťan

Jóóó a Haryk?, nóóó to je mrcha, pardón, MACHR:-))

08.01.2012 14:34:50 | Jeněcovevzduchukrásného

Hezké, až mi z té rudé hvězdy naskočila husí kůůůže.
Áťo, víš on Českej národ není moc bojovnej, jak to říkaj o nás Arabové, Honza příjde až nakonec:-))
a tak Ti držím palce:-)

08.01.2012 14:19:53 | Jeněcovevzduchukrásného

G.P.
Nejsem hrdina, nikdy jsem nebyl a "verzálkama", abys to náhodou nepřehlédl, jsem napsal, že je to NORMÁLNÍ chování, ukázat na křivdu, když jsem si před tím opatřil maximum informací z obou stran. (sám přiznáváš, že ty dosud ne)
O Markovi a o jeho soukromí se tady bavit nechci, ale naivita tzv. "virtuálně podvedených žen" byla fascinující. Marek se za to omluvil. HarryHH se dosud neomluvil, pokud vím, ale od něj to nikdo nečekal. Pozdravuj ho ode mne na Libresu, já už se nepřipojím. :-)

08.01.2012 13:27:51 | Aťan

Když říkám, že jsi mě nepochopil, myslím právě tohle - já nebojuji ani ZA Gabkina, ani ZA Mária, či bůhvíkoho, já nebojuji PROTI Aťanovi, Petru Hankovi, či Markovi... Jen jsem napsal, co mi vadí, a jak to vidím já. Nelíbí se to Tobě, nebo Gabkinovi, nebo komukoli jinému? Smůla. Jak čtu nahoře, pro někoho jsi hrdina. No, to pro mě ne. Nemám rád hrdiny a myslím si, že Ty jím nejsi. Píšeš své názory - OK. Jak dalece máš všechno ověřené je samozřejmě zase jen o míře přesvědčení že to tak je (teď narážím na některé Tvé politicko - oslavné či kritické články, ke kterým jsem se vyjadřoval dříve).
A rád bych, abys nezklouzával do hloupých invektiv typu "Ale to je vám fuk, …rejpat se v soukromí a hlavně klídek…". Nikomu se v soukromí nerejpám a Markovy kvality jako literáta nezpochybňuju. Ostatně myslím, že všechny negace, které tady proti němu vznikly si zapříčinil sám svým neuváženým přístupem a nepřesným chápáním vytváření a udržování vztahů (mírně řečeno). Nebo se taky mýlím a nic o tom nevím?

08.01.2012 13:18:06 | G.P.

střelkyně1

tobě velký dík, ty jsi u toho byla na samém začátku (vždyť víš). A vůbec dík všem, co se nebojí komentovat Marka a podobné "špinavé vyděděnce". :-) :-)

08.01.2012 13:10:10 | Aťan

G.P.

budu reagovat na tohle, když píšeš: "...ale myslím si, že zásadní problém je v tom, že jsi se pustil do boje a nebereš zajatce (obrazně řečeno). Tvoje diskuze přestala být diskuzí a stal se z ní monolog. Právě tím, že jsi odmítl argumety, respektive ses jimi odmítl zabývat."

Nezlob se na mne, ale u tebe vidím stejný problé jako např. u Mária, zengeho, Šamanky... atd. Pustili jste se do boje za gabkina proti Aťanovi bez informací protistrany. Ale já měl informace Z OBOU STRAN, to říkám se vší vážností a odpovědností. A takhle to dělám vždycky, nerad jsem nachytanej na hruškách protistranou.
Vadí ti moje otravná poloha bojovníka, ale říct svůj názor, že se vedení Libresu zachovalo nesprávně, nedemokraticky (teď vlastně i ke mně), to fakt není žádná poloha bojovníka, ani drzost, ani hrdinství - JE TO NORMÁLNÍ CHOVÁNÍ, na které my Česi prostě nejsme zvyklí.
Vyčítáš mi třeba, že mě Marek s Petrem na Libresu nechali osamoceného. Jak se tam ale mohli bránit proti křivému nařčení bez připojení? S tím kalkuluje nedemokratický Libres, rudou hvězdu jsem dal do článku právem. Petr Hanka reaguje i tady na Literu (zeptej se Sioraka, jak mu dnes v noci naložil), Marka jste naštvali natolik, že se s vámi vůbec nechce bavit, hlavně gabkin ho urazil. A přitom v povídkách na něj širokodaleko nikdo nemá. Ale to je vám fuk, ...rejpat se v soukromí a hlavně klídek...

08.01.2012 13:02:16 | Aťan

Dnešní den je pro mne svým průběhem dosti deprimující.. že z důvodu mého jediného podnětného dotazu na Tebe padlo ..Ententyky... kdo teď pude s kola ven???... odpověď jsme dostali.Až budu zakládat podobné stránky tvým .. budeš s dalšími chartisty z L. mým čestným hostem. Tvé eseje , diskuse aj. byly pro mne a další vždy přínosem , zejména pro lehkost argumentace a pro schopnost si sám ze sebe udělat srandu...nikdy jsi se neuchyloval v negaci argumentace k vulgaritám .
PS: Morální Vítěz jsi Ty ... ale rozčarovanost a smutek zůstává.

08.01.2012 12:53:08 | střelkyně1

Ale ne, to je právě to, že mi nerozumíš. Aťan jako písmák mi dále nevadí, naopak bych řekl, že ho mám rád a vážím si ho, ovšem Aťan jako bojovník za demokracii na poli Litero- Libresáckém, je k ničemu. Máš pravdu, nevím skoro nic o "kauze" Marek + Petr x "ostatní", ale myslím si, že zásadní problém je v tom, že jsi se pustil do boje a nebereš zajatce (obrazně řečeno). Tvoje diskuze přestala být diskuzí a stal se z ní monolog. Právě tím, že jsi odmítl argumety, respektive ses jimi odmítl zabývat. Demokarcie - jak jistě víš lépe než já - je o diskuzi a koncezu. To znamená naslouchat a být schopen kompromisních řešení. To se tady nestalo a vedení Libres přestalo komunikovat. Už je to prostě přestalo bavit, což Ty jsi jaksi odmítl respektovat a dál jsi vedl svoje lekce demokracie... Máš pravdu v tom, že Gabkin je můj kámoš, to mi ale nebrání říct mu co si myslím. Právě proto, že je to můj kámoš. Vím, že si kvúli tomu, že se třeba různí náš pohled na věc, oči nevyškrábeme. Nakonec, ani od Tebe nic podobného nečekám. Myslím si - na rozdíl od Tebe - že politika by se do přátelských vztahů založených na jakémkoli společném zájmu neměla zatahovat. Ty jsi zahájil kampaň za rehabilitaci Petra a Marka, ale (i když o tom vím jen málo) nepřipadá mi, že by oni dva o to nějak zvlášť stáli? Nakonec Tě v tom nechali vykoupat a neudělali - pokud já vím - jediný vstřícný krok. Aťan jako osamělý bojovník. Za co vlastně? Za demokracii už to tady dávno není a Ty to víš. Takže, ne že bych Tě kopal do zadku, to bych si ani nedovolil, ale vzdávám to, stejně jako mnozí přede mnou. Jsi neúnavný, neústupný, zásadový... všechna čest. Ale nejsi neomylný - to ostatně nikdo z nás...
Hodně štěstí.

08.01.2012 12:39:21 | G.P.

G.P.
já ti rozumím. Byly časy, kdy jsme si my dva nevadili, spíš naopak. Ale teď přišla krizová chvíle, kdy dotěrný Aťan tě proti tvé vůli postavil před problém - mám se zastat Marka a Petra, když o tom nic nevím? Mám se jich osobně zeptat, když se mi nechce? Nějaký postoj zaujmout musím, protože gabkin je můj kámoš, tak asi nejjednodušší bude kopnout Aťana do zadku. Což se G.P. taky stalo.
Tvé ženě píšu mail, možná ti ho dá přečíst (nevím :-) tam se asi dovíš víc, ale změnu názoru od tebe, upřímně řečeno, nečekám.

08.01.2012 12:25:21 | Aťan

Aťane, v pohodě, mám to ve vzkazu! Byla jsem na literu dřív, než na Libresu, tak promiň. Jo, a smekám, vážně děláš dost ;-)

08.01.2012 12:24:39 | Levandule

Levandule, rád tě vidím :-) pěkně se směješ na obrázku. 3 minuty potom, co jsem ti napsal vzkaz, byl jsem odpojen od mateřského prsu. Ale napíšu ti to znovu, ...bude to trochu trvat, páč u toho jím.

Ještě jsem do komentáře stihnul napsat, že ti odpověď píšu do vzkazu, protože tebe znám asi 3 roky a mám k tobě důvěru, ale u ostatních byl bych nerad aby se mi hrabali v osobním životě, kauza Marek mi jako propírání osobních věcí úplně stačila.

Tak prosím tě vydrž, píšu ti to do mailu.

08.01.2012 12:15:58 | Aťan

Tak teď, když jsem šla na liter hned po Pavlovi, poprvé vidím komentáře... Dozvěděla jsem se, že Tě, Vlasto, smazali z Libresu, tak se asi nedozvím odpověď na moji včerejší otázku? Co konkrétně děláš pro demokracii Ty? Ne teoreticky, ale v praxi?

08.01.2012 12:07:08 | Levandule

P.S. To "logo" Libres jsi taky vymyslel krásně. Plně v souladu s tím, co jsem napsal výše.
Jak by asi tak vypadalo "logo" Aťan? Že by třeba Titán s plamenným mečem...?
Chápeš, co tím chci říct?

08.01.2012 11:51:57 | G.P.

Víš, Aťane, měl jsem do nedávna jednoho kamaráda, kterého mi moc připomínáš. Před časem mě pořádal, abych mu v jeho vilce nalakoval schodiště (krom jiného i tohle je jedna z mých profesí). Rád jsem souhlasil - kamarád není skrblík a tak není nebezpečí, že bych dělal zadarmo, jak to někdy u kamrádů bývá... Dohodli jsem se na použitém materiálu, tedy ekologickém laku a já jsem sebral nářadí, lak, igelity, lepenky a vydal se k němu na Zbraslav. Schody jsem pečlivě vybrousil (mám na to stroje), zametl, vytřel, aby nezbylo ani smítko prachu a potom jsem provedl nátěr. Nechal jsem to den vytvrdit, znovu jsem přebrousil a zase natítral. Tak jsem to provedl ještě jednou a výsledek byl ohromující. Z obyčejného ošlapaného dřevěného schodiště se vyklubala sametově lesklá nádhera, která pozvedla vstup do domu až do nebe... To jsem si tedy myslel a odjížděl jsem spokojený. Mám rád, když se práce daří a odevzdávám jí bez pochybností. Asi tak měsíc bylo ticho a potom mi najednou kamrád volá, že jedna polovina schodiště "hází" jiný odlesk, než ta druhá. Vypravil jsem se na Zbraslav, abych zkontroloval stav a zjistil, co se stalo. A tady je zakopaný pes - nic jsem nezjistil. Jedna polovina schodů jde proti oknu, druhá od okna a tak se může zdát, že každá má jiný odlesk. optický klam. Ovšem použita byla stejná technologie, stejný materiál, bylo to oboje lakováno současně...

Není co řešit, řekl jsem kamarádovi, ovšem chceš-li, přelakuji to ještě jednou - pro klid duše a dobré vztahy.

A tady začín ta podobnost

Kamarád mi sdělil, že přelakovat to ani tak moc nechce, ale chce, abch řekl, že jsem to udělal špatně (použil termím "zk...vil jsi to"). A já jsem vysvětloval, že jsem nic nepokazil, že práce je odvedena dobře, že jsem přesvědčen o tom, že se jedná o optický klam...

Ano, ano, přitakával kamarád, ale přiznej, žes to zk....vil.

Ne, to nepřiznám, neboť to není pravda

Ale jo, jen to přiznej...

Pokračovala to bratru půl roku. Já tvrdil svoje a žádal ho, aby netrval na svém. Nabízel jsem "opravu" (v uvozovkách, protože jsem přesvědčen, že není co opravovat) zdarma, on chtěl, abych přiznal, že... No a dopadlo to tak, že když mi zavolal o půlnoci, evidentně zbystřené smysly několika pivy, a spustil opět to své "tak to přiznej, vole", poslal jsem ho někam. Tvrdě, nevybíravě a kategoricky. Tak jsem přišel o kamaráda.

Ta podobnost spočívá v tom, že když někdo stále dokola hluše mele svoje "pravdy" a snaží se demagogicky donutit okolí k souhlasu, či dokonce k potlesku a obdivu, dosáhne často pravého opaku. Zkrátka to začne být otravné a nezajímavé. Možná proto není dnes na Libres Tvůj profil... Není to o demokracii, je to o otravnosti, Aťane. To si myslím já.

08.01.2012 11:45:34 | G.P.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí