Sukuba a leprikón

Sukuba a leprikón

Anotace: Chcete, aby Vaše děti měly šťastný život? Chcete, aby se jim dařilo dobře? Tak jim nečtěte populární pohádky, které dávají dětem zvláštní vzory. Jako například, že být chudý znamená automaticky být čestným člověkem. Zkuste něco trochu jiného.

Dnes si milé děti povíme krásnou a poučnou pohádku z říše krále Deb-Li z dynastie Chu Li Manga.
Král Deb-Li byl mladý, krásný a hodný král, jež ve svém království nechal žít mnoho z původních obyvatel svým životem. Proto jeho království bylo plné různých kouzelných stvoření, jako například zákeřný kouzelník Bertlamp, jež byl duší komunista, ale zároveň věřil v Boha. Ovšem kouzelník Bertlamp a ani král Deb-Li z dynastie Chu Li Manga nejsou aktéry dnešní pohádky. Pojďme se tedy podívat do severní části království Deb-Li, do lesnaté části ostrova Elnemotoro.

Zde v malebném údolí Ukapuču žil mladý leprikón Pete. Žil zde od narození a měl tento kraj vcelku rád. Bydlel zde s rodinou ve své residenci. Pete byl velmi hodný, ale i přes to neměl mnoho kamarádů, ty které měl, by se dali označit spíše za známé, protože se s nimi vídal jednou za uherský rok. Jednoho dne však náš milý a mladý leprikón Pete potkal statného kohouta Majka, kterého si ještě dobře pamatoval ze Základní Nesmíšené školy Antona Kokrháče. Byli tenkrát dobrými kamarády a dokonce se setkávali i po škole. Oba dva totiž hráli závodně nagelovanou. Nagelovaná je národním sportem království krále Deb-Li, je to sport velmi podobný fotbalu. Popravdě spolu trénovali, spíše, než hráli, protože kohout Majk toho moc nenahrál, protože milé děti, od malička spíše inklinoval k duševní činnosti a neměl v sobě paradoxně tu zvířeckost, tu soutěživost, aby se snažil běhat za míčem, jako správný gel*.

Zpátky k našemu příběhu. Když se po čase leprikón Pete setkal se statným kohoutem Majkem, oba zjistili, že se mají fakt rádi a že je velmi baví spolu trávit čas. A tak spolu strávili mnoho času, celé prázdniny a pak ještě rok. Vídali se téměř každý den a strávili spolu stovky hodin. A proč? Protože je to bavilo a také jim to bylo velmi prospěšné. Kohout Majk si začal sám sebe více vážit, potkal nové lidi a tím si více uvědomoval, jak je skvělý. Mladý leprikón Pete se zas díky setkávání s Majkem velmi změnil, nasál od Majka pozitivní energii. Stal se mnohem klidnějším a vyrovnanějším člověkem. Pete to kohoutovi Majkovi mnohokrát sdělil a poděkoval mu za to a našeho statného kokrháče to vždy zahřálo u jeho kohoutího srdce. Ovšem kohout Majk cítil k Petovi mnohem víc než přátelství. Milé děti on ho miloval, on jej zbožňoval a začal na něm lpět. Je zde milé děti ale spravedlivé říci, že si začal Pete, protože se měl ze začátku k našemu kokrháči více než jen ke kamarádovi. A ve vztazích ne tak zkušený kohout Majk nevěděl co si má o tom myslet, nevěděl, co má vlastně dělat. A tak se tím čas od času Majk zbytečně trápil a nepomohlo ani to, když to Majk řekl Petovi. Řekl mu pravdu, co k němu cítí. Nepomohlo to, Pete byl milé děti totiž trochu natvrdlý a myslel si, že si Majk dělá srandu, opakovanou srandu.

Jednoho dne to kohouta přestalo bavit a tak se rozhodl, že dá leprikónovi naprostou volnost a vnitřně si přál, aby se vše vyřešilo.
A tak milé děti, jak je tomu vždy, vše se vyřešilo. Pete se seznámil s mladou slečnou ze své školní třídy a začali spolu chodit. Pete na ní měl zálusk už pár dní předtím, ale ona sličná slečna chodila po pár dnech ve škole s jiným spolužákem. Po čase si oba dva padli do očí a tak se uskutečnila výměna stráží.
Majk se nestačil divit, protože najednou viděl, jak se Pete změnil. Majk se dvakrát setkal s onou podmanivou slečnou a uviděl neviděné, viděl, jak s jeho kamarádem slečna manipuluje. A co hůř, manipulovala s ním skrz lásku. A protože je Majk velmi citlivý pták, tak dokáže vidět věci pod povrchem. Viděl, jak je Pete zaslepen a očarován. Majka velmi zajímalo, odkud ona sličná slečna ovládá takové pokročilé manipulační techniky. Na čarodějnice nevěřil, ty jsou prý jen v kohoutích pohádkách. Velmi ho to zajímalo a tak požádal vyšší síly o odpověď, přestal se tím zabývat a za několik dní mu přišla odpověď. Zjistil totiž, že ona slečna se velmi zajímá o psychologii. To vysvětlovalo také onu příhodu, kdy se ona slečna na Peta urazila a ani se s ním večer nerozloučila, a to i přes to, že byli celý den spolu. Urazila se na něj kvůli maličkosti. A Majk celou cestu domů pozoroval a usmíval se na Peta, který byl úplně mimo realitu. Trápilo ho to, že se tak zachovala a že ho nejspíš už nemá ráda.

Majk měl svého kamaráda velmi rád a tak si řekl, že se s ním bude nadále stýkat. Ovšem jednoho dnes zjistil, že ta slečna je milé děti sukuba. Dávné bájné stvoření, které ničí leprikónům život. Ničí jejich přátelství s kamarády, vysává leprikónům energii, ovládá jej, aniž by si to leprikón uvědomoval. Sukuba do všeho kecá, vše chce znát, například s kým se leprikón stýká apod. Má jen jeden cíl a tím je vlastnit leprikóna. Je to logické, leprikón je malý roztomilý tvoreček, který ovšem nemá rozvinutou sebedůvěru a rozum. Dá se milé děti říci, že nemá určitý antivir, který by ho varoval před manipulací.

Když kohout Majk zjistil, že ona slečna je sukuba, řekl dost. Viděl kamaráda, který je mimo, kamaráda, který je závislý na sukubě, kamaráda, který tráví veškerý čas s ní. A zároveň věděl, že Petovi není pomoci a že mnohé zkušenosti jsou naštěstí nepředatelné, musí se prožít, aby tomu člověk rozuměl. A protože se kohout Majk měl a stále má velmi rád a miluje svůj život, přestal se se svým kamarádem leprikónem vídat. Vymazal si jej ze svého kvakva mobilu a ze svého Skvaipe adresáře. Udělal to, protože si je vědom toho, že to nejlepší co může komukoliv dát je láska a svoboda. Lásku již leprikón Pete měl ordinovanou od sukuby, ovšem lásku podmíněnou, jež podle Majka skutečnou láskou není ani zdaleka. A tak dal Majk Petovi svobodu.

Věděl, že nemá cenu mu říkat, že s ním sukuba manipuluje. To zkusil dvakrát a bylo to úžasné vidět jak Petovo podvědomí moc dobře ví, že s ním sukuba manipuluje, ale nechtěl si to přiznat, protože by o ní přišel. Pete se vždy na Majka rozčílil, když mu sdělil, že je s ním manipulováno. Kdyby to nebyla pravda, Pete by řekl Majkovi, jako vždy že to není pravda, ale nyní se Pete velmi rozčílil a začal se bránit. Majk z jeho reakce vždy vyčetl, že to s ním rezonuje a že je rozpolcenou osobností.
A tak si i díky této zkušenosti Majk uvědomil, co vlastně od života chce, že si lásku k druhé osobě nelze vynutit či, že je hloupé snažit se druhého vlastnit.

Kohout Majk se stal velmi klidným a vyrovnaným kohoutem. Dnes se má rád a váží si sebe jako nikdy předtím. Našel si svobodnou kvočnu, oba dva se navzájem respektují a jsou šťastní. Jejich vztah stále roste, tím jak se blíž poznávají. Majk se stal velmi oblíbeným za svou lidskost, vyrovnanost, klid a upřímnost. Lidé z něj cítí bezpečí, lásku a svobodu a přitahuje si takové lidi k sobě. Dnes má mnoho skutečných přátel, s kterými si rozumí a setkává se s nimi ne proto, že je potřebuje, ale právě proto, že je nepotřebuje.

A co Pete? Ten si toto jednou uvědomí, buď v tomto životě anebo v nějakém z příštích.
A je to tak správně? Samozřejmě, vše je takové a proto si vychutnávejte každičký okamžik a mějte se rádi.

---------------------------------------------------
*Gel = hráč nagelované.
Autor Michael L. Brandt, 11.11.2013
Přečteno 655x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí