Bublinky cti

Bublinky cti

Anotace: O skleróze - a nejen o ní...

Nedávno jsem navštívila svou skvělou kamarádku. Bydlí v Kladně, a přestože je to z Prahy kousek, navštěvujeme se tak pěrkrát ročně, abychom si nezevšedněly. O to víc si ale telefonujeme a mailujeme. Návštěva - to je takový náš svátek. Vyprávíme do vyčerpání, smějeme se, dáváme si dárečky, prohlížíme fotky. Prostě se nemůžeme jedna druhé nabažit a naši partneři tohle už moc dobře znají a rezignovaně přihlížejí (kdo dělá ten den šoféra, má to povinně).

Ani tentokrát to nebylo jinak. Drobný rozdíl byl jen v tom, že jsem dárky nakoupila až v kladenském kauflandu. Ulovila jsem nádhernou oranžovou orchidej v kořenáči (aby dělala radost ještě po letech) a přidala dobré šampaňské. Bublinky jsou bublinky.

Nedočkavostí naladěna jsem se ještě stavila v lahůdkách ve vestibulu a koupila chlebíčky. Hned jsme je tam slupli (řidiče jsem měla pochopitelně s sebou a je třeba dbát na jeho spokojenost, jinak příště nepojede). Pak jsme vyrazili. Nejprve byla v plánu prohlídka města - přítel Kladno nezná a projevil zájem. Kolem půl druhé jsme se sešli, poobjímali a vyrazili. Irena je historička a Kladnu se věnuje profesionálně. Bylo to krásné odpoledne a až černá mračna nad městem nás vyhnala do útulnosti domova.

A pak to přišlo. Chtěla jsem předat dárky, ale ať jsem obracela vozidlo na ruby, jak jsem mohla - nic!
"Co hledáš?" ozvalo se od volantu.
"Tu kytku, sakra. Kam jsi to dal?"
"Já? Snad ty!"
A najednou jsem měla před očima ten stolek v "kaufu" a orchidej, jak se něžně vine k lahvi šampaňského na jeho vrchní desce. JÁ TO TAM ZAPOMNĚLA! Zapomněla jsem dárek pro svou úžasnou kamarádku! Jsem tupá. Jsem blbá! Jsem...

Omlouvala jsem se jako o život, ale přestože to všichni chápali a utěšovali mě, náladu mi to nezvedlo. Nakonec si ze mě začali dělat legraci a padaly i dobré rady typu - Tak se tam vrať, třeba to tam na tebe ještě čeká. Úplně jsem se viděla, jak koktám před prodavačkou, že jsem tam před šesti (!!!) hodinami zapomněla kytku s flaškou, jestli ji pro mě nemá. Udělala jsem ze sebe blbce před přáteli, nemusím ještě před cizími!

Kolem sedmé večerní jsme se rozloučili, a vyrazili domů. Cesta vedla (jak jinak) kolem kauflandu a najednou stojíme na parkovišti.
"Nikam nejdu!" zasyčela jsem poníženě.
Přítel jen mávl rukou a vyrazil sám.

A pak se to stalo - největší překvapení dne. Za chviličku byl zpátky s květinou i šampaňským. Paní prodavačka si opravdu všimla mé roztržitosti a opravdu vše uschovala. Byla to pro nás všechny (Irenu jsme okamžitě informovali a dodatečně obdarovali) taková krásná tečka za skvělým dnem. A také lekce ze slušnosti a čestnosti. Není to s námi Čechy zase tak špatné, dokud jsou ještě takoví lidé! Děkuji!

PS. To šampaňské jsem paní prodavačce odnesla zpět. S poděkováním. Sama. A ráda. A přestože jsem ho nepila, jeho bublinky mě jemně šimraly v očích.
Autor hloubavá, 23.03.2014
Přečteno 498x
Tipy 8
Poslední tipující: Robin Marnolli, jitoush, enigman, básněnka, poeta
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Takoví by měli být všichni, ale dobře to dopadlo:-)
RM.

04.05.2014 09:09:57 | Robin Marnolli

To ano. Ale - kolik jich znáš?

04.05.2014 09:16:02 | hloubavá

Já dost, ale vždy jsem si vybíral přátele s kvalitní povahou...
...také jsem ale už naletěl těm, co si věci raději ponechají.

04.05.2014 09:18:22 | Robin Marnolli

...takové záležitosti potěší...Ji.

24.03.2014 20:21:34 | jitoush

co sem to?...

24.03.2014 00:37:07 | enigman

Už ti ani nevíííííííííííím! :-)

24.03.2014 09:20:07 | hloubavá

dobrej člověk ještě žije:-)

23.03.2014 18:32:14 | básněnka

Ještě, že tak!

24.03.2014 09:20:41 | hloubavá

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí