Navěky sám

Navěky sám

Anotace: Starší povídka .... možná jedna z těch úplně prvních ... poupravená verze (kvůli četným češtinářským hrubkám, příběh samotný jsem neměnila). Prosím, smysl v tom nehledejte ;) :D

 

 

Stal jsem se jejím andělem v den jejího narození.

Byl jsem jí přítelem, navštěvoval jsem ji ve snech, v představách,

občas i po nocích, kdy nemohla usnout.

 

Když byla malou dívenkou, mé návštěvy byly časté. Jak ale rostla, mé návštěvy potřebovala stále méně.

Problémy ustávaly, neboť střední škola přinesla nové lidi, kteří se stali jejími přáteli a na mne začala pomalu zapomínat.

Po nějaké době jsem si však uvědomil, že já po tom, aby mne potřebovala, toužím víc, než jsem si za ta léta troufal připustit...

 

Ona mezitím vyrostla do krásy. Sama vypadala jako anděl, možná byla mnohem krásnější.

Pokaždé, když jsem se ocitl v její přítomnosti, cítil jsem ten zvláštní pocit, jako by se mé nebušící a dávno mrtvé srdce opět rozbušilo.


Ona však o mých citech nic nevěděla. Dále se scházela s jinými lidmi, dokonce si našla svého prvního přítele.

 

A já poprvé pocítil hříšné pocity. Ta žárlivost, která se ve mne probudila, mne sžírala zevnitř. Jak jsem toužil být na jeho místě!

 

Jednoho dne, po delší době nepotřebnosti, mne opět k sobě přivolala. Byla zoufalá. Její nejlepší přítelkyně ze školy jí přebrala chlapce.

 

Opět se stala tou malou holčičkou, která mne potřebovala.

 

Toužil jsem se jí dotýkat, vzít ji do náruče a šeptat jí do uší, že vše bude v pořádku, že jsem tam jen pro ni. Chtěl jsem rukou hladit její medově zlatavé vlasy a utišovat ji do konce světů.

 

Ale nemohl jsem.

Když jsem se jí pokoušel dotknout, má ruka jí projela, jako by tam vůbec nebyla, jako by byla pouhým výplodem mé fantazie...

 

Od toho dne si mne žádala častěji.

A já jsem to jednoho dne konečně dokázal- svěřil jsem jí své city.

 

Neodpověděla mi. Jen na mne hleděla s prazvláštním pohledem, který nevyjadřoval nic, žádné emoce.

Nevěděl jsem, co mám dělat.

Chtěl jsem odejít, ale vztáhla ke mně ruku, jako by mne chtěla zastavit.

 

"Počkáš na mne, že ano?" zeptala se tichým hlasem.

S lehkým úsměvem jsem ji pohladil po tváři. I když vím, že ten dotek nemohla cítit, zavřela oči, jako bych se jí doopravdy dotýkal.

 

V tu chvíli jsem věděl, co chci udělat...

 

Zašel jsem za Archandělem.

Prosil jsem ho, aby mne poslal mezi smrtelníky.

 

Svolil.

Ovšem pod podmínkou, že pokud tak učiním, už nikdy se nevrátím do Nebe.

Budu bloudit po Zemi jako vězeň v lidském nesmrtelném těle, který se nikam dál než na kraj světa nedostane.

 

Souhlasil jsem.

Raději budu trávit zbytek jejího života na Zemi, než na ni celou věčnost čekat.
A tak jsem se stal člověkem.

A byl to zvláštní pocit cítit zem pod nohama, vítr ve tváři...

Když se dveře jejího domu otevřely a ona se ocitla na jeho prahu, oči se jí rozšířily; poznala mne.

 

"Ty..." vydechla.

Pak se rozplakala.

 

Nevěděl jsem, co si o tom mám myslet. Ale konečně jsem se jí mohl dotknout.

Mohl jsem ji obejmout!

 

"Proč jsi na mě nečekal?" plakala dál. Nechápal jsem, co tím myslí.

 

Myslel jsem, že bude šťastná, že mohu být konečně s ní, že se jí mohu dotýkat.

 

"Já umírám!" vyjekla plačtivě.

 

Rozhostilo se ticho.

Už jsem nevnímal zpěv ptáků nebo vůni broskví, která se z ní linula.

Ta slova mi v uších zněla pořád dokola.

Nemohl jsem tomu uvěřit.

Přeci jen jsem měl čekat...

 

Teď jsem odsouzen bloudit po světě do skonání světů. A navěky sám...

 

 

 

 

Autor Aiury, 08.06.2014
Přečteno 601x
Tipy 14
Poslední tipující: Firren, premek, Jitka K., PrinceznaAmellie, Tina, Amonasr, SmallGeorge, Jort
ikonkaKomentáře (19)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Melodramatické pojetí míjení citů v čase je napsáno emotivně, čistě a zkušeně. Jen ta středová úprava by slušela jinam.

19.01.2019 09:33:31 | premek

Páni.. To je.. Tak smutné :( .. Ale krásné, opravdu.. Zdá se mi, že mi každým dílem sdělíš nějaké skvělé moudro. Dnes si odnáším, že kdo si počká.. :)

10.06.2014 17:55:29 | PrinceznaAmellie

To jsem moc ráda, že to na Tebe tak působí ! ;) :))

10.06.2014 18:03:07 | Aiury

Moc se mi to líbí, ST.

09.06.2014 22:59:48 | v.t.v.h

MoC moc děkuji! :))

09.06.2014 23:05:44 | Aiury

Toje tiše krásné...až to bolí a píchá u srdce..

09.06.2014 19:23:02 | Liduška

Mnohokrát děkuji, milá Liduško :)

09.06.2014 19:30:26 | Aiury

Myslela jsem že to píše chlap a docela mě to překvapilo, že by chlap takto krásně uvažoval...:)

09.06.2014 19:34:38 | Liduška

:D Nene, jen jsem to psala z pohledu muže ;) :)

09.06.2014 19:41:39 | Aiury

Připadalo mi to nějaké povědomé - tohle se zkrátka vryje do paměti, což je neklamná známka toho, že to má cosi do sebe :-)

08.06.2014 23:14:26 | Amonasr

Moc děkuji! :)

09.06.2014 19:29:49 | Aiury

Stejně se mi více líbil originál, nekompromisní, dětinská vize :3 ... (možná to bude i tím, že jsem si ho našel sám :3 )

08.06.2014 21:43:37 | SmallGeorge

Tak ono to tak moc upravované není ;) Ale jsem Ti za to nesmírně vděčná, že jsi to našel :3 :)


A že jsi konečně ode mne přečetl také povídku -_- :P :))

08.06.2014 21:45:35 | Aiury

Když ono čím delší to je, tím hůř se mi nutí to číst :(

08.06.2014 21:48:35 | SmallGeorge

Já mám krátké povídky :P :)

08.06.2014 21:49:38 | Aiury

krátká možná je - ale proč je nastředěná?! to teda nezvládnu číst - mám k tomu averzi aj u básniček a povídku v tomhle formátu prostě nedám aj kdybych chtěla sebevíc :o(

08.06.2014 23:24:30 | hanele m.

Protože jsem jí už takhle měla napsanou,tak jsem jí tak nechala ;) :)

09.06.2014 19:28:56 | Aiury

...těžko v tom nehledat žádný smysl, když se čtenáře dotkne...padl na mě smutek, ale hezký...:o))

08.06.2014 21:30:16 | Jort

Moc děkuji! :) Jsem ráda, že to alespoň trochu nějak "působí" :)

08.06.2014 21:33:09 | Aiury

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí