Hřbitov

Hřbitov

Anotace: Přečtěte si to a možná se se mnou ztotožníte...Třeba pochopíte, jak mi je...co jsem zač...

Jediné místo, kde se dá utéci před celým světem. Místo, kde pro mnohé z nás končí krásný život plný lásky, štěstí, úspěchů a nebo vysvobození ze života plného bolestí, zklamání a utrpení.

Když procházím hřbitovní uličkou lemujících hrobů a památníků, vzbouzí se ve mně zvláštní pocit. Najednu stranu je to strach a lítost, a na druhou stranu vzrušení a štěstí. Můžete kroutit hlavou, že je to nesmysl a že jsem blázen, ale zkuste se do tohoto vyprávění vžít a přestaňte se vrtět!

Když procházím hřbitovní uličkou lemujících hrobů a památníků, vzbouzí se ve mně zvláštní pocit. Najednu stranu je to strach a lítost a na druhou stranu vzrušení a štěstí. Bojím se smrti, neznáma a sebe samotného. Bojím se, že až skonám, budu sám. Sám bez přátel a bez citů. Sám jako doteď. Chodím na hřbitov, aniž bych měl hrob, kde bych mohl složit čerstvé květiny a kde bych mohl odložit své slzy, které mě tíží. Žiju a ani nevím proč. Hřbitov mi dodává sílu a naději, že poznám lepší časy. I když vím, že to nemusí být pravda, ale pouze klam a cesta do neznáma. Bojím se neznáma, poněvadž nevím, co okusím. Jaká další utrpení bude muset snášet mé zjizvené srdce. Každý krok v životě je krokem do neznáma a mé kroky směřují do nitra lidského. Každý krok je pro mne jako rána osudu, která zanechává jen krvavé šrámy, které časem srostou v ohyzdnou jizvu. Bojím se sebe samotného aniž bych měl pádný důvod. Je to cesta do míst, pro mne nepoznaných, kde začínám rozumět slovu smrt.
Hřbitov - pro některé tiché místo plné smutku a vzpomínek na zesnulé vyznačující se barevnými plamínky, které tančí a uhýbají se polibkům chladivého větru, pro jiné místo klidu a nálezu útočiště. I takoví lidé se mezi námi najdou a já se hrdě a se vztyčenou hlavou řadím mezi ně!
Když vkročím za starou, korozí poznamenanou bránu, která ohraničuje jiný svět - podsvětí, nacházím zde pochopení smyslu života. - Při pohledu na malé, hrající si děti mi bleskne hlavou vzpomínka na mé dětství. Na dobu, kdy byl můj život na počátku a všechny pochmurné události přede mnou. Když se zadívám na mladou dvojici milenců, zamrazí mne u srdce. Vidím zamilované osoby, které si hledí do očí a říkají si slova, které se zadrženým dechem poslouchám. Tato slova nikdy nebyla směřována mne, nikdy se nedotkly mého srdce a nikdy se nerozzvučela struna v něm ukrytá. Nevím z jaké příčiny jsem byl mučen věčnou samotou, ale přežil jsem s ní až do této chvíle. V okamžiku, kdy se můj pohled upne na stářím poznamenaný pár - na jejich šedivé vlasy, ochablé postavy, ledové oči plné lesknoucích se slz a kůže vrásčité tak, jako mé zmiňované srdce, vidím pouze dvě lidské bytosti, které prožily svůj život a splnily tak i své poselství. Tyto osoby nemají nic, pouze rodinu a jeden druhého. Jejich život den ode dne ztrácí smysl, až jednou příjde pro ně ten dlouhoočekávající den a jejich ledové oči se navždy zavřou a slzy v nich vyschnou jako kapky vody na poušti.
Je to tak. Lidé se narodí a stárnou. Když jsou staří, čekají na smrt. Příjde smrt a žijí věčně. Žijí tam, kde je pouze láska a lidská přejícnost. Žádné násilí, ani jiné lidské špatnosti tam neexistují. Nikdo je nezná, poněvadž každý dokončil svůj úkol na této zemi, - každý se narodil a po čase zemřel. To je smysl života, který poznáme všichni, až budeme staří. Můj život ztrácí smysl poněkud brzy, ale nemám rodinu, ani milující protějšek. Jsem sám a umírám.
Procházím hřbitovem a hledám volný dům, kde bude odpočívat mé zklamené srdce a tělo zahalené do černého plátna.
Autor x.bobek, 03.02.2007
Přečteno 403x
Tipy 1
Poslední tipující: jsem nikdo
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc hezky napsáno, ale úúúááá ... pomóc. Na umírání je času dost, a ten protějšek, tedy dívka, která tě bude milovat, se taky určitě objeví, a pak to bude fajn, uvidíš:))

24.02.2008 17:51:00 | jsem nikdo

zajímavá povídka...jsou špatný dny ale taky dobrý ne;) a pro ty stojí za to žít...chtěla bych tááááák umět hrát na kytaru a kdo jinej by mě na ní naučil hmmm;)takže nikdy nic nevzdávej;)jinak máš u mě velký plus obdiv;)

09.02.2007 22:36:00 | klarosa

je to zajímavý...hřbitov je, mimojiné, hodně inspirativní místo, že?:)

09.02.2007 20:09:00 | paranoidandroid

Raphael - Pls písni mi na ICQ 208-656-238 rád si s tebou popovídám,máme toho asi dost společnýho.Díky...

07.02.2007 17:43:00 | x.bobek

Spíš než do povídek bych to dal do úvah, ale to je detail.Tam bych na to možná nenarazil.
Je to přesně podle mého gusta. Není to jen vyprávění te života, ale ani přespříliš rádoby umělecký a abstraktní. Hřbitov je zvláštní místo, který vyvolává zvlásštní pocity...chápu i tu tvou samotu.Ačkoliv jí teď přebila bolest z nevydařených vztahů, znám ji až moc dobře. Já nikdy sám být nepřestal. Stále čekám...chci ta krásná slova slyšet, ne jen říkat.

06.02.2007 22:41:00 | Raphael

Moc hezký, moc pravdivý a až moc povědomý, tohle se mě hodně dotklo

05.02.2007 21:16:00 | Cristinne

Děkuju Ti, ani newíš, jakou to dělá radost....Kdyby někdo chtěl třeba pokecat, tak tady je moje icq - 208 656 238

04.02.2007 12:17:00 | x.bobek

Tak. A nemám slov. Prostě se mi to moc líbilo, znám to a...prostě bez chyby.

04.02.2007 12:01:00 | Eylonwai

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí