Vlaštovce Rozárce

Vlaštovce Rozárce

Anotace: se kterou umřely moje ideály

Zavřu se do písniček, vonících po ohni a po dálkách.Možná jen ve snech, ale já si víc nepřeju. Od drahých přání už nic nečekám tak jen to malý ušmudlaný, to malý mi prosím splň. Až zavřu oči, slib že nám zase budou bříška prstů krvácet, protože měkký struny, jsou přepych těch šťastnějších. Slib že nebude nic než ta jedna písnička znějící dešťovým ránem se sluncem červenějším než moje oči. Slib mi že ta zima ve mě je jen melodie, co odezní s posledním tónem nádechu po proslzený noci. Prosím slib že se nevrátíš!. Já vím, možná teď někde spíš a v ruce za zády držíš anděla. Tak jako já každý večer. Věřím že až se jednou otočím že tam vážně bude a že se bude smát a dívat se tvýma očima tak jinýma než je znám z vyprávění. Věřím že jednou přeci jen dostanu perníkový srdce zdobený marcipánem. A kdyby to byl vážně anděl tak třeba i kytičku sedmikrásek. Nikdy jsem nechtěla zlatý šaty a třpytivou čelenku k tomu. Vždycky mi stačil jen šátek a dvě peříčka do uší...Možná chci moc a možná snění bylo vážně jen důvod proč si říkat blázen do života. Ne já nikdy nezapomenu, jen je už pozdě vrátit se na začátek, kdy jsem si myslela že berušky jinam než do nebe létat neumí a kdy jsem dědovi hrdě tvrdila že ta veliká kopřiva opravdu nepálí načež jsem zbytek dne probrečela s opuchlou ručičkou u babičky v peřinách. A hladit vlaštovičku Rozárku po křídlech, bych už taky neuměla bez myšlenky na paní v elegantním kostýmku co mluvila o ptačí chřipce. Stejně mi umřela v dlaních, malá a hladová. A s ní i všechny sny o tom co je a co není důležité, když nikdo mi nepomohl nachytat pár mušek do dlaní...
Autor Rozárenka, 05.03.2007
Přečteno 349x
Tipy 2
Poslední tipující: jehlaspichlas
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

You tell me we can start the rain. You tell me that we
all can change. You tell me we can find something to
wash the tears away...

Iron Maiden - Rainmaker

Na mě to zapůsobilo jako báseň v próze. Nejspíš to je.
Zvláštní je, že se dá zazpívat ale i napsat jako líčení
svých pocitů: ztráty něčeho, na čem ti záleží, stejně
jako záleží na člověku, a všeho živého, neboť jsme zá-
vislí na vodě, neboť se naše těla zkládají ze 70 procent
vody. Podobně o tom píše i Iron Maiden. Jakmile ti něco
chybí, vápník, voda, někdo blízký, nikdy z toho nevzejde
nic dobrého, svou ztrátu musíš něčím nahradit, aby ses
cítila líp. Někdo se naštve, rozbije doma všechen por-
celán co má, jiný zajde do fitka, rozboxovat pověšený
pytel, jiný si pustí hudbu, film, který ho vyhybkou
převede na jinou kolej...

23.01.2009 10:49:00 | jehlaspichlas

boží! fakt boží!

30.05.2007 15:41:00 | Gabrielle Taroka

už jsem vymrkla to vlhký z očí...naskočilo to samo, i když jsem tuhle povídku už četla. Dvakrát. Mám takovou tklivou náladu teď večer. Dneska jsem byla ve správné mimóze, smála jsem se celej den, prostě odpoledne i škola pro magory... ale pak jsem zase sama v pokoji a je to stejný, takový divný prázdno. Tisíckrát opsaný studený ruce. Asi jsem byla v minulým životě pes a moje ruce byly čenich. Asi. Tobě se něco zlýho stalo? Nebo jen(!) splín, co nechce odejít? Jak dopadlo hlášení? (pozor pozor............hihihehehihihiihaaaaaaaaaa, pardon!:))

07.03.2007 22:35:00 | Trdlo

Možná snění bylo vážně jen důvod proč si říkat blázen do života.
... zase jsi mě dostala, ale já tam mám pořád ještě přítomnej čas...
za zády držíš anděla...a já si říkala, kde je.
Toužíš po perníkovým srdci? Já o kytici kopretin a jiný plevele u dveří...
(mimochodem jsem dnes byla nějakým strašným omylem zařazena do spolku pošuků naší třídy. Tak prej jsme teď tři....chápeš?!pošuk...to je vrchol!!!):)usmívej se a enumírej, vlaštovko!

06.03.2007 17:18:00 | Trdlo

Tak jo:) Asi si plácnem...:) Myslím, že je to výhodný obchod...donesu, pokud to Tvé okolnosti dovolí..:)

06.03.2007 16:18:00 | Favi

To je krásné i smutné zároveň...:)...:(...rozárenko...vím, že nikdy nebudu "Ten"..ale..kdybych mohl někdy kamarádce,jako jsi ty, donést tu náruč sedmikrásek, udělalo by mě to štastným..víš, jen to, že bych viděl Tvé rty, jak se roztáhly..:)

a co víš...třeba bych dostal i jednu kamarádskou na čelo:)

nebo facku..no...:) ale i tak...stálo by to za to..:)

05.03.2007 23:45:00 | Favi

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí