KGB

KGB

Anotace: loučení s Klasickým Gymnasiem Brno...možná by to mohlo být zařazené v úvahách jako slučování gymnázií...:-(

Byly to krásné časy. Sluneční paprsky se sápaly po zdech budovy, která se mi stala druhým domovem. Tak harmonická tam vládla atmosféra, takové přátelské vztahy tam byly navázané mezi profesory a studenty, taková pohoda a štěstí tam sálala vzduchem. Tam. Na KGB. Na Klasickém gymnasiu Brno. Tam. Kdysi...

Teneo in memoriam, jak jsem s pýchou vystupoval z trolejbusu na Záhřebské s tím, že všichni vidí, že jsem příslušníkem gymnázia, které nebylo zdaleka klasické...ale Klasické( a na to jsem byl po právu hrdý, že můžu studovat antickou latinu a starořečtinu a procitnout do filosofie a myšlení jejich filosofů...a to vám, věřte nebo ne, otevře oči a vy v realitě zjistíte, že vše už tu jednou bylo, a tak je těžší vás oblafnout...alias Spirála života)

Druhým rokem jsme poprvé uslyšeli latinské fráze a citáty a já jsem cítil, že patřím mezi lidi, kteří mají v hlavě jasno, k profesorům, kteří neučí jen pro peníze, ale kteří mají zájem, abychom jednou dokázaly něco velkého a abychom se dokázaly poprat s životem. Věnovali nám celé své úsilí a s obdivohudnou trpělivostí nám dávali cenné rady. A za to jim z celého srdce děkuji. Jmenovitě panu doktoru Tomáši Měšťánkovi a paní Ilje Doležalové, kteří pro nás, ale hlavně pro celé Klasické gymnasium Brno udělali, co jen bylo v jejich silách, dále naší třídní profesorce Monice Hanáčkové, která to s námi nemá někdy příliš lehké, latinářkám Adrei Táborské a prof. Franclové, dějepisářce Ivetě Maškové a dále všem profesorům a profesorkám, pro které se toto gymnázium stalo také druhým domovem a ne jen prácí.

Děkuji za těch pět krásných let, v kterých jsem se mohl chlubit tím, že patřím k těm vzdělaným lidem, kteří nás berou jako rovnocenné a ne jako tupé studenty, na které si často rádi hrajeme. byly to krásné léta ,,svobody a demokracie", ale jak už to bývá, v nejlepším přijde pád a vy najednou spadáte ,,pod křídla diktatury".

...jenže cum cecidi, surgo:-)...
Autor Muta cum liquida, 28.03.2007
Přečteno 293x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Při svém představování píšeš "bojte se však lhostejných". Tak to mi k Tvé kritice nad mým bojem s Horatiem nějak nesedí. Já bojovala za lidi, které jsem ani neznala a Ty jsi zůstal lhostejný. Neprotiřečíš si?
Nic ve zlém, každý máme svůj názor. Nech mi můj a já Ti nechám Tvůj. Ahoj Vanda

31.03.2007 20:00:00 | vandule

samozřejmě Zouhar je suprovej profesor a díky němu mě baví i chemie...těch profesorů je celá řada, třeba prof. Vybíral nebo profesorka matiky Vopelková i profesorka matiky Lipková...kdybych měl všechny vypsat, byl by to delší seznam, proto jsem napsal ,,a další..."

29.03.2007 21:43:00 | Muta cum liquida

ještě máme 3měsíce... já si je hodlám naplno užít! ale co se tohoto dílka týče: necítím z toho moc opravdu tu lásku. spíš jako bys u toho psaní přemýšlel, jak si to ti lidi budou číst a jak to asi vyzní a tak. jako by ti to nešlo od srdce. ale jináč souhlas všema dvaceti. jen mi tam chyběl zouhar, kterej pro mě na školce znamená hodně...

29.03.2007 19:29:00 | žároffka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí