Láska a Nenávist

Láska a Nenávist

Anotace: Možná bych tuhle povídku mohla začít větou "bylo nebylo",sice to tak úplně pohádka neni,ale já to tak napíšu,protože by pro mě asi bylo lepší kdyby to byla pohádka..:o(

Bylo nebylo jednou jedno království.Žila v něm krásná princezna se svými sedmi bratry.Byla krásná,ale v sousedství žila jiná princezna,která byla ještě krásnější,chytřejší a bohatší,než první princezna. Jednou do jejich země přijel krásný princ na bílém koni. Obě princezny se do něj ihned zamilovaly a princ řekl, že za týden a den si jednu z nich vybere za manželku a odvede si jí na svůj hrad. Princezny se začaly předhánět, která z nich bude krásnější,aby si princ vybral právě jí. Sněhurka(tak se jmenovala ta první princezna) si řekla, že to nesmí moc přehánět,aby prince neodradila.. Její bráškové jí nosili všechny možné šaty,šperky a líčidla, ale ona se jen zasmála a řekla:"jste hodní,ale jestli se takhle vyparádím, prince od sebe odradím, bude lepší, když zůstanu přírodní tak, jak jsem.." její nejmladší bráška Šmudla dostal nápad:"tak mi ti,Sněhurko,upleteme věneček,dáš si ho na hlavu a budeš přírodní až až.." Všichni se smáli a bylo jim dobře.Mezitím,co bratříčci pletli věneček, vedle v království si princezna Agáta vymýšlela,co všechno by si na sebe vzala a pořád se jí nic nezdálo dobré. "mamííííííííííííí",volala na královnu,"přines mi ty černý šatyyyyyyyyyy"... a chudák královna už nevěděla, kde jí hlava stojí. Když uběhl týden a den, obě princezny vyšly na náměstí, které spojovalo obě dvě království a čekaly na prince. Sněhurka na sobě měla splývavé bílé šaty, které vypadaly jako kdyby byly z pavučiny a na hlavě věneček z pampelišek. Agáta na sobě měla doopravdy krásné černé šaty poseté drahokamy,vlasy zapletené do půvabného drdůlku,okolo krku náhrdelních z perel a oči zvýrazněné černou tužkou.Když přijel princ a princezny uviděl,málem spadl z koně,jak se mu zalíbily..V první chvíli jeho sympatie převládaly ke Sněhurce a po okamžiku zaváháni už už chtěl říct, že si vezme Sněhurku. Když v tom k němu přišly dvě víly. jedna, krásná dívka s modrýma očima,druhá stejně tak krásná černovláska s očima jako ohnivé uhlíky.Jmenovaly se Láska a Nenávist. Okamžitě začaly princi radit.. Láska:"ano princi,rozhodl ses dobře,je to milé a hodné děvče,vezmi si Sněhurku.." Nenávist:"zbláznil si se?Jen se na ní podívej,vypadá jako chudá děvečka,vem si Agátu,té na tobě záleží,když se na tvůj příjezd tak hezky oblíkla."Láska:"vezmeš-li si Agátu,štěstí tě obejde obloukem,vem si Sněhurku,s ní budeš štasten.." Nenávist:"neposlouchej jí, jen s Agátou budeš štasten,ta je bohatá a krásná!" Láska:"vysílám na tebe kouzlo,aby ses rozhodl správně,podle svého srd...." Nenávist: "tak to tedy ne!Důležitější je rozum,ve světě láska nikdy nezvítězí,pamatuj si to!" Nenávist smetla kouzlo, které se pokusila princi darovat Láska, polila ho kouzelným lektvarem, který způsobil, že se zamiloval do Agáty a se smíchem odešla pryč.Princ už neviděl Sněhurku,ani nikoho kolem sebe,ted měl oči jen pro Agátu.Odvezl si jí na hrad,byla velkolepá svatba a ještě tentýž noci jí za svitu louče učinil ženou.Netrvalo dlouho a Agátě se narodila holčička.Když uběhl přesně rok od jejího narození,zjevila se v noci princovi víla Láska: "musíš utéct,nebot tě čeká brzská smrt,vezmi princezničku a utečte.!" v tu chvíli se zjevila Agátě Nenávist a pravila:"zabí ho, stejně ti ted už neni k ničemu,dítě máš a o to ti přece šlo,tak se ho už zbav!"A Agáta jako omámená vzala kudlu a pomalu se vkradla do princovy ložnice. Jelikož princ na radu víly Lásky nedbal, neutekl a dál klidně spal.Ale to byla osudová chyba,Agáta napřáhla ruku s kudlou a prince zabila.Potom vzala princezničku a uprchla s ní tak daleko,že už je nikdo nikdy neviděl. Zpráva se brzy roznesla po celé zemi a na princově hradě vládl veliký smutek.Z oken vysely černé prapory a smuteční hudba zněla celým krajem.Všichni oplakávali mrtvého prince. Když se ta zpráva donesla ke Sněhurce,byla sama doma, její bráškové byli zrovna venku. Plakala tak dlouho, že už skoro pro pláč neviděla. Když v tom jí hlavou blikla spásná myšlenka, která ji natolik uklidnila, že přestala plakat. Napsala dopis, aby bratříčkům vysvětlila, co se stalo a pak sáhla po noži a vrazila si ho do srdce. Když jí bratříčkové našli, nebylo jí už pomoci. Tím, že zemřely obě hodné duše, zemřela i víla Láska. A Nenávist? Ta pořád vládne světu a dál okouzluje hodné duše.Až už žádná na světě nezbyde,nastane konec světa.
Autor Chechtalka, 12.04.2007
Přečteno 357x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (4x)

Komentáře

Musím říct,že se mi to opravdu líbí..a ještě mě něco k tomu napadá tím jak popisuješ,že sněhurka byla oblečená svým způsobem prostě a Agáta měla to nejkrásnější oblečení na sobě a princi radí Láska a Nenávist,kterou si má vybrat a princ tam vidí,že princezna Agáta je bohatá atd...Nevím jak přesně to napsat,ale narážím na to jak je to v dnešní době. "Popisuješ" tu Lásku a Nenávist a podle mě je v tom skrytý význam toho,že kluci si v dnešní době vybírají holky podle jejich oblečení,vzhledu,velkých prsou,jak jsou bohaté...a nezajímají se jaké jsou uvnitř. Takže ty co vypadají naprosto obyčejně a nemají nejnovější oblečení kluky nezajímají.
Máš to opravdu hezky napsané.. Jen mě tohle napadlo, tak jsem to napsala ke komentáři! Krásný víkend

13.04.2007 15:01:00 | kecalka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí