Ztráty a nálezy

Ztráty a nálezy

Anotace: Zase po dlouhé době vám sem dávám kousek sebe... Snad se bude líbit.:o)

Bylo parné odpoledne a v malé místnosti plné nejrůznějších věcí bylo vlhko a dusno. Starý muž sedící na židli za pultem se zlehka ovíval ranním výtiskem novin. Pot se mu perlil na čele a jeho unavené oči se zavíraly.
Zvonek nade dveřmi při jejich otevření lehounce zacinkal a to ho vytrhlo z letargie. Na prahu stála dívka. Slunce jí svítilo nad hlavou, takže na ni dobře viděl. Prohlédl si jí – mohlo jí být kolem osmnácti let, měla milý obličej, ale poněkud prázdné a studené tmavé oči. Byla oblečená do letních rozevlátých šatů a bílých sandálů, jejichž krok nebyl na rozvrzané podlaze téměř slyšet. Chvíli se rozkoukávala v šeru, pak za sebou ale zavřela a udělala krůček kupředu. Teprve teď si všimla jeho postavy za pultem.
„Dobrý den,“ pozdravila. Její hlas byl příjemný a melodický a muž se mimoděk pousmál.
„Dobrý odpoledne, slečno. Můžu vám nějak pomoct?“ odpověděl a vstal. V zdřevěnělých kolenou mu trochu zavrzalo, ale dívka si evidentně ničeho nevšimla. Rozhlížela se po místnosti a nakukovala do krabic plných různého harampádí.
„Můžu?“ zeptala se zvědavě s pohledem upřeným na jednu větší krabici s deštníky.
Když viděl její výraz plný dětského nadšení, málem se rozesmál a s úklonou jí pokynul směrem k věcem.
Otevřela jeden velký černý deštník, jako vystřižený ze starých černobílých filmů, a za broukání melodie Zpívání v dešti s ním udělala pár tanečních krůčků. Stařík se zasmál a přistoupil blíž, aby viděl její tvář plnou veselí. Zarazily ho ale dívčiny ledové oči, které se tolik nehodily do jejího živého obličeje; byly jako dva kusy ledu – bez jakéhokoli náznaku citu. Trochu ho to zmátlo, ale nenechal se vyvést z míry.
„Co vás přivádí do Ztrát a nálezů, slečno?“ zeptal se s úsměvem. „Něco jste našla, nebo naopak ztratila?“
Její tvář pozbyla svůj milý výraz a trochu se zachmuřila, až se její oči staly ještě tmavšími. Složila deštník a vrátila ho do krabice.
„Ztratila,“ špitla tichounce a sklopila hlavu. Pak se ale prudce narovnala, trochu pokřiveně se usmála a otočila se k odchodu.
„Počkejte! A co jste to vlastně ztratila?“ zeptal se, když sahala po klice.
Trochu se zarazila. Její odpověď v cinkání zvonku na dveřích skoro nebyla slyšet, přesto staříka zamrazilo, když uslyšel chlad v dívčině hlase.
„Srdce.“

Díval se za ní tak dlouho, dokud mu její rozevlátá sukně nezmizela z dohledu.
Autor Sokolička, 03.05.2007
Přečteno 336x
Tipy 1
Poslední tipující: Ejí
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

I když musím souhlasit, že umíš psáti lépe tak sjme stejně musela ohodnotit za 100% neboť je tp krásný nápad a i docela dopbře sepsaný. Smutné až to bolí, ale stejně tak i krásné.. ;)

03.06.2007 09:16:00 | Santinan Black

a já jsem si nevšimla, že má být smutná, takže jsem četla s takovým milým očekáváním..
Myslím, že se s tím může ztotožnit snad každá.. ale to místo se jmenuje ztráty a nálezy - což je v tom správném pořadí - takže já si z toho zas beru to nejlepší:)

27.05.2007 20:35:00 | Rádoby zoufalá

Líbilo se mi to, ale umíš to líp. Toto téma, tento nápad je tak dobrý, že by z něj dalo vytřískat víc... Dneska jenom za 100

10.05.2007 13:38:00 | Daniel S.

no vážně nevim co ti na to mám napsat, je to dobré ale děsně deprimující.úplně to zabolí

05.05.2007 11:34:00 | Loreen

Je to jen kratinké zachycení okamžiku, nálady, je to jen pár řádků a přesto to člověk jen tak neprolétne očima. Nemůže. Aby autor popsal všechno, stačí mnhody jen náznaky... tady je tím náznakem to jediné slovo "srdce". Nevíme vlastně nic, nic o dívce a její ztrátě, a přesto... přesto je nám její příběh blízký a umíme se s ním mnohdy ztotožnit (nebo tak je tomu aspoň u mě).
Už jsem ti to určitě někdy psala (a pokud ne, tak bych si měla vynadat), ale právě tenhle styl tvého psaní mi připomíná moje vlastní práce. Tím samozřejmě nechci dělat reklamu nebo sama sobě pochlebovat prostřednictvím cizích komentářů... jen mi to zkrátka naskočilo do hlavy.

03.05.2007 18:49:00 | Gina Rocca

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí