Cherri

Cherri

Anotace: * 7.6.1993 + 4.5.2007

CHERRI
*
7.6.1993



10.8.1993

Zazvonil zvonek u domovních dveří. Nikoho nečekám a tak k nim jdu trochu váhavě. Beru za kliku, otevírám a netuším, že tak měním svůj život na dalších dlouhých čtrnáct let…

Tím otevřením jsi vpadla do mého života ty - malá chlupatá kulička s roztomilým čumáčkem a očima jako dvě trnky. Dlouhé chlupy, prý znak hrdé chodské rasy ovčáckých aristokratů a věčně roztancovaný ocásek, neklamná známka stále dobré nálady. Při pohledu na Tebe jsem nezaváhal ani na chviličku a pojmenoval tě Cherri – miláček.

Všichni členové rodiny byli hned začleněni do tvé smečky a naše slečna Klárka povýšena do stavu spoluštěněte. Při povinném očkování tě držela za packu a zahrada vám brzy byla malá. Dvě malé slečny se vydávaly na průzkum okolí a předháněly se v rošťárnách.

A zatímco ty jsi brzy vyrostla v nádhernou psí dámu, Klárka k tvému překvapení zůstala pořád malým dítětem. A co víc, přibyly ti i starosti o úplně malé miminko – to se narodila další kamarádka do smečky, naše Lucinka. Pravda zpočátku byla jen tak na koukání a olíznutí, ale brzy i ona poznala na co má nožičky a šmejdila s tebou po zahradě. A když jste unavené, nebo snad venku sluníčko přestane hřát, schováte se do psí boudy, kde Lucinku zahříváš svými dlouhými chlupy a hlídáš její spánek.

V létě, v době dovolených máš nejvíc napilno – každý rok musíš dohlédnout na přípravy před odjezdem na tábor a zkontrolovat, jestli jsme všichni, když zamykáme dům a branku do zahrady. A s příjezdem na tábor začíná tvoje každoroční čtrnáctidenní směna. Nesmíš spát, nesmíš polevit. Jen ovčácký pes dokáže pochopit, jak velká starost je uhlídat padesátihlavé stádečko neposlušných dětí. A v lese i na louce stále vědět, kde kdo stojí, leží sedí, olíznout dětské slzy stesku a zapózovat pro objektivy fotoaparátů všech táborových obdivovatelů. Každý večer obejít usínající tábor a noc strávit před srubem hlavního vedoucího na stráži. A když se tvoje ovečky rozjedou k domovům, zůstáváš stát uprostřed prázdného tábora s velkými otazníky v očích. Kde jsou všichni?

Skončilo léto. Houbařská sezóna je pro tebe ráj. Skončilo léto a ty se proháníš po lese a pobaveně sleduješ svojí rodinku, jak se pinoží po stráních okolo Berounky, Sázavy, Vltavy, Jizery… Copak to ti moji lidé sbírají? Smradlavou plíseň? Zubatým úsměve si přeměřuješ naše snahy a pak přibíháš s klackem. To je přece zábava! Hoď mi, hoď…

Už dávno ne štěně a na bradě první šediny, ale přesto hravá jako v prvním roce. Naše Cherri. V zimě, když napadne sníh, je přece taky spousta zábavy. V závějích, na zamrzlém rybníce, v lyžařské stopě… Svět je přece nádherné místo pro hry, pro psí radovánky a dětská zlobení. Když my jsme. páníčku, nezlobily, jen jsme si tak trochu hrály - viď, Lucko…

Skoro jsme při té hře zapomněli na čas. Jen se nám občas trochu připomněl – Lucka šla do školy, Klárka vyšla z devítky, na tábor přijeli noví osadníci a ti staří zmizeli někde v čase. Najednou se stalo, že ti Lucka utekla ve vašem lesním závodě, tvoje nohy zeslábly a dech se zkrátil. Už ne jen brada, už celý obličej zešedivěl a zbělal a trochu hůř slyšíš… trochu? ba ne vždyť ty jsi slyšet přestala, babičko Cherri a jen stěží dojdeš od branky na verandu. Jsi stará a jiskra v tvých očích ztratila svůj lesk. Snad už si hledala místo tam nahoře na obloze, když jsem tě včera naposled pohladil.

Klečím tu, za nehty smutek lesní hlíny v místech, která jsi měla tak ráda. Dnes naposled pohladím tvůj čumáček, abych ti prokázal tu službu, o kterou vůbec nestojím a stal se tvým hrobníkem. Zalévám tvůj hrob svými slzami - to je blbost, že chlapi nepláčou, pro přátele pláčou všichni...

Sbohem Cherri, sbohem můj miláčku, sbohem…

CHERRI
+
4. 5. 2007
Autor G.P., 07.05.2007
Přečteno 604x
Tipy 2
Poslední tipující: Iv
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (13)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Ježiš už po druhé jsi mě rozbrečel !
Krásný příběh.A CHERRI vedle tebe prožila šťastný a spokojený život.
Každý pejsek nemá takové štěstí.
Vidím,že mám 3 a půl roku zpoždění,tak doufám,že už je lépe a vzpomínáš už jen s úsměvem na rtech.
Znám to,také jsem měla psího kamaráda.
Když zemřel,prořvala jsem 3dny v kuse a nevylezla z postele.
Teď už je to 9 let,tak už to nebolí :-)

02.11.2010 13:12:00 | Iv

až mi vyhkly slzičky

13.10.2007 19:57:00 | 0Jezinka0

Až se za to stydím... ale brečím tady jako hloupá... Cherri byla živým důkazem toho, že pes je nejlepším přítelem člověka... mnohdy lepším než člověk sám...

30.09.2007 20:51:00 | prostějanek

Díky za Tvá hodnocení i komentáře. Karla už jsem předělala na Pavla, to je prostě profesionální slepota a i když to čteš stokrát, chybu nevidíš. Takže dík za upozornění. K Tvému dotazu odkud to beru, tak samozřejmě z praxe. Jak jinak. Zdravím a těším se na další Tvoje reakce.

13.09.2007 17:04:00 | Aliwien

Jsem na tom stejně jako ostatní, nemám co dodat... jen slzy stékají po tváři...

12.09.2007 11:24:00 | kitty24

Krásně napsaný příběh. Moc se mi líbil. Přeji hodně dalších nápadů, snad i trochu veselejších. Pokud máš rád příběhy ze života, přečti si na literu některou z mých povídek. Možná i tebe potěší.

11.09.2007 13:22:00 | Aliwien

Já se rozbrečela.. Je to tak krásné až jsem začala plakat

04.09.2007 11:56:00 | Cassandra

měla štstí že těch čtrnáct let mohla strávit s tebou a ty jsi měl štěstí že ti darovala všech svých čtrnáct let. Věřím že vám spolu bylo krásně, ale psí ráj je prý taky krásnej...já vím bolí to, i já jsem takhle přišla o moji nejlepší psí přítlkyni z dětsví...hodně štěstí! Ahoj Rozárka (vzpomínám na Vás!)

27.05.2007 22:21:00 | Rozárenka

Děkuji vám všem tati a věro že dokážete napsat o CHERCE povídku nebo báseň o ní já to nedokážu jen mužu číst a brečet už jsem to psala u Levandule prosím přečti si to tam nenech mně bolest s kterou sem to psala prožívat znovu mám jí ráda a moc a v mém srdci zůstane pořád!!!

09.05.2007 21:26:00 | lucy1

Na tohle není co řéct, jen slzy, mlčky tiše nechat téct ...

09.05.2007 17:01:00 | NikitaNikaT.

To je strašně smutný... nechci k tomu nic psát ...

09.05.2007 13:07:00 | hlodavec

Tak tohle jsem nechtěla... vážně ne... je pondělí a mě se do očí vrátil pátek plný slz...
Napsal jsi to krásně - vyťukávají mokrá písmena do klávesnic slova pro Tebe...
Žila jsi šťastně - letí mokrá písmena na průhledných křidélkách slz někam... někam do Tvého nebe, Cherri :-*

07.05.2007 15:40:00 | Levandule

Já vím...díky :-)

07.05.2007 12:08:00 | G.P.

... pokaždé při zavčení víček a tvého chtění
... vzpomeneš a uvidíš ...
... to co jsi na ni miloval ... zůstane ti v srdci ...

07.05.2007 11:43:00 | Marcella

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí