PRINCEZNÁ POPOLUŠKA

PRINCEZNÁ POPOLUŠKA

Ako sa naším spravodajcom a spravodajským dôstojníkom TASS-u z dôverných a dobre informovaných  a utajených  zdrojov podarilo zistiť a ako aj  vyplynulo z moskovského vysielania slovenského rozhlasu a televízie,  uskutočnenie nepovoleného undergroundového festivalu na našom vidieku,  teda na fare fare v Hornej Lehote, kde   sa dlho do noci svietilo, sa zdá byť k veľkej radosti a spokojnosti našich moskovských spoluobčanov, jednoznačne ohrozené, ba dokonca až takmer neuskutočniteľné.

Hlavným dôvodom nie je koronavírus,, ani herpetická encefalitída- s tým, že by sme sa možno na Slovensku čudovali, KOĽKO VEĽKÝCH ODBORNÍKOV NA VÍRUSY TU JE,   ani zaradenie undergroundovo aj morálne problematickej skupiny Slniečko na play liste festivalu, ktorá vždy mala a žiaľbohu aj má veľké starosti s udávaním  rytmu,  takže jeho umeleckú úroveň nakoniec musel  zachraňovať africkými rytmami predčasne navrátivší SMELÝ ZAJKO Z  Afriky, spolu s prasiatkami DUBKÁČIKOM a BUDKÁČIKOM -  ale nezodpovedné svojvoľné a laxné , ba  dokonca až odsúdeniahodné správanie Princeznej Popolušky a škandál,  ktorý  svojím nezodpovedným svojvoľným a laxným,  ba dokonca až odsúdeniahodným správaním spôsobila,   lebo sa ukázalo a dokázalo, že MÁ NIEČO S MIESTNYM POŠTÁROM, prípadne aj  POŠTÁRMI.

Ten, resp. Tí, nakoľko   ich počet, aj napriek enormnej snahe miestneho bonzáka a Moskvou dosadeného a odhaleného tajného agenta UPÍRA PRDIMUCHU sa  nepodarilo nikdy spoľahlivo a presne identifikovať a  zistiť,  jej  síce dosť nepravidelne, ale o to zodpovednejšie nosil, resp. nosili  poštu, na faru v Hornej Lehote /to je tam, kde sa dlho do noci svietilo/ najmenej jedenkrát týždenne každý štvrtok, pravda, ale len dovtedy, pokiaľ sa po ceste NESTRETOL, resp. NESTRETLI  S PRAVYM TATRANSKÝM MEDVEĎOM!.

Ešte väčší záujem, ako  o nezvestných poštárov, vznikol najmä zo strany Slovenskej bezpečnostnej a  infornačnej služby, Národnej kriminálnej agentúry a Vojenského obranného spravodajstva,  o samotné záhadné poštové zásielky, ktoré  poštári princeznej Popoluške húfne a radostne doručovali. Najsamprv – aby sme aj spisovne citovali bývalého prezidenta SR, Michala Kováča, sa zdalo, že princezná Popoluška sa svojím neviazaným, ba až zhýralým spôsobom života, ktorý viedla, zaplietla tak ako drvivá väčšina charakterných Slovákov, ktorí takto chceli pozdvihnúť náš úspešne sa rozvíjajúci vydržovací a vydražovací priemysel a odmietali robiť doležitých politikov a snaživých policajtov a všelijakých Jamesov Bondov a 007-agentov,  do dlhovej pasce a mafie, exekútorov a vymáhačov pohľadáviek, ktorí jej tieto zásielky, kedže ako je všeobecne známe „Moskva slzám neverí,“ z Moskvy, posielali. Takéto nezodpovedné, svojvoľné a laxné, ale i odsúdeniahodné správanie princeznej Popolušky. zanechalo tragické  následky aj na jej životnom partnerovi  MLADOM PRINCOVI,  teraz  úprimne ľutujúceho, a búchajúceho si od žialu o stromy  svoju vznešenú kráľovskú  hlavu so slovami :“ ÁCH JA SOMÁR, PREČO SOM SI RADŠEJ NEVZAL DORU?“.  Po toľkých vykonaných neverách princeznej Popolušky s poštármi. mu od toľkého žiaľu NARÁSTLI  PAROHY ,  zmenil sa na JELEŇA  DVANASTORÁKA a znechutený   odklusal do blízkeho lesa, počíhať si, spolu s pravým tatranským medveďom na najbližšie prichádzajúceho poštára.

Ej veru ťažká a smutná, akoby  povedal aj bývalý prezident Václav Havel „blbá nálada“ doľahla a zavládla na fare v Hornej Lehote, ktorá pamätala aj lepšie,  krajšie a slávnejšie časy, ako napr. keď ich všetkých navštívila  veľká česká spisovateľka pani Boženka Němcová a na fare v Hornej Lehote sa dlho do noci svietilo...

 Nepomohlo veru ako v rozprávke ,  ani siahodlhé vysvetľovanie, ani  kokrhúkanie Kohúta – známeho to posmeškára :“Kikirikí -  kikirikí, pekná duovka pod koryti a pluhavá za stolíky!“,    ani odvolávanie sa okrem iného aj na demokraciu a undedrground, aj na skutočnosť, že záhadné listy, ktoré neskôr nezvestní páni poštári Princeznej Popoluške doručovalii, neboli vôbec odosielané z Moskvy, ale z Londýna a neboli vôbec písané v ruskom, ale v anglickom jazyku.  Celú záhadu však nakoniec úplne nečakane spoločnými silami vyriešili pravý tatranský Bača,  ktorý úplne náhodne na neďalekom vysokom tatranskom grúni, v duchu  vyhlásenia jedného známeho moskovského spisovateľa, že „SAMOSTATNOSŤ SLOVENSKA MUSÍ BYŤ, AJ KEĎ BY SME MALI TRÁVU JESŤ!!!“ -  pásol ovečky a kozy.  

 Aby ste si o ňom ale nemyslelii, že to bol nejaký zastaralý archaický Bača, hrajúci na fujaru a spievajúci ovečkám, „ja som Bača veľmi starý, nedožijem  do jari“  a  vyrábajúci pravú slovenskú bryndzu, miešaním halušiek s vlastným prirodzením  a podľahli tak podobným hoaxom a štvavej komunistickej propagande akú o ňom, spolu so štvavou komunistickou vysielačkou, menom  Anežka  Mišurová  z gospielovej skupiny -Oslice vždy iba híkajú,  sa o ńom zámerne a často rozširovali,  ale presne naopak.  Bol to už  moderný  a pokrokový Bača, ktorý poznal  asi päť anglických slov a bol zaťažený na  UNDERGROUND A MUZIKÁLY, ktoré spoločne aj s ovečkami a kozami  na grúni nacvičovali.  Mal aj svoj veľmi obľúbený elekrónkový tranzistor značky SAZAVA na ktorom počúval jednak vysielanie a   hlásenie Slobodného slovenského vysielača Banská Bystrica vyhlasovať nielen Slovenské národné povstanie, ale i  nepočúvať fašistickú Bratislavu, ako mu to  historické slávne vysielanie prikazovalo a tak namiesto toho počúvali spolu s ovečkami a kozami pri pasení, prežúvaní a fajčení trávy - druhý program Českého rozhlasu 2. V ich obľubenej relácii o muzikáloch -  kde  sa SLOVO MUZIKÁL  PÍŠE S VEĽKÝM EM     im  pán MICHAL PROSTĚJOVSKÝ,   oznámil, že preslávení autori ešte preslávenejšieho  muzikálu JESUS CHRIST SUPERSTAR – Andrew Lloyd WEBER a TIM RICE, si vybrali za svoj námet a libereto na ďalší nový muzikál práve - PRINCEZNÚ POPOLUŠKU!!!!, tak ako ju vo svojej slávnej rozprávke opísala pani Boženka Němcová!!!. A to aj napriek tomu, že im slávny dánsky rozpravkár Hans Christian Andersen  vrelo odporúčal Dievčatko so zápalkami, ktoré chcel ešte kamuflovať  Statočným cínovým vojačikom. Ako sa neskôr ukázalo, veľmi nahnevanô  a naštvanô,ba až agresívnô reagovalo na tento výber a voľbu a pre nich veľmi zlú novinu NEMECKO,  teda konkrétne – bratia Grimovci, ktorí dokonca vstali  z hrobu, aby   lobovali za svojích vyhlásených svetoznámych favoritov, akými boli  Dornroschen - teda Šípková Ruženka  a  Rottkäppchen u nás viac známa ako „Červená Karkulka, alebo Čiapočka, ktorých ešte navyše zichrovali „Der Wolf und sieben jungen Geisslein“ teda Vlk a sedem kozliatok.

Éj veru, zahučali hory a zahučali lesy!. A zatiaľ čo  SIS naďalej usporadúvala pre svojich spoluobčanov poznávacie zájazdy v kufri auta aj s občerstvením do Rakúska a všade vystrájali neohrožené a nebojácne BABKY DEMOKRATKY, aj s obávanými PREMNOŽENÝMI GORILAMI a nad chotárom sa ozýval BLUES OSAMELÝCH, POLEPŠENÝCH KAJÚCNYCH  KAJÚCNIKOV a neďaleký tatranský štít KONČISTÁ  to už nevydržal -  pokračoval vo svojom pravidelnom každoročnom striptíze , s konštatovaním: JA SA UŽ NEMIENIM POZERAŤ NA TO, ČO  SA NA SLOVENSKU ROBÍ a všetky ovečky a kozy, pasúce sa na neďalekom vysokom tatranskom grúni, vrátane Baču, po vypočutí tejto,  pre PRINCEZNU POPOLUŠKU tak radostnej zprávy,  sa okamžite  pásť prestali , zhlukli  sa do stáda, aby po krátkej tvorivej porade zvolali: „NENECHÁME SA HOMOLOGIZOVAŤ!“ a spontánne začali spievať „DONT CRY FOR MI SLOVAKIA., z muzikálu EVITA, ktorý práve  pod tvrdým režijným vedením Baču nacvičovali a ponáhľali sa rýchle oznámiť Popoluške,. čo sa dozvedeli z rádia.

 . Našli ju však v pomerne zlom psychicky -  zanedbanom stave, fajčiť, paprčiť a hrabať sa v popole a v anglických a moskovských listoch, kde jej okrem iného z Moskvy oznamovali, že tam už aj „ so svojou vydarenou autorkou  Boženou Němcovou“  dávno vyšli z módy a sú na indexe, ako protištátne a protislovenské a nymfomanské asociálne živly a teraz oveľa viac letí,  PAVOL DOBŠINSKÝ a UPÍR PRDIMUCHA  a najmä KRÁL ŠALAMÚN S ROZPRÁVKAMI KRÁĽA ŠALAMÚNA  a  inscenujú sa výhradne ruské  byliny a rozprávky, typu MRAZIKA.. Navyše ešte, celkom určite by   neprešli cez bezpečnostné previerky  a ohováranie vyhotovené v Národnom bezpečnostnom úrade a Vojenským obranným spravodajstvom, prípadne môžu byť radi, že nemusia ísť na detektor lži a že neboli dosiaľ  obvinení a stíhaní z čechoslovakizmu.  A tak smutne a nostalgicky spomínala na staré zlaté komunistické i krásne obrodenecké  časy a na starú zlatú komunistickú i obrodeneckú štátnu políciu a na s ňou spojených sličných  a driečnych policajtov,   keď bolo  ešte aj hrachu, maku, rozumu, múdrosti  a prosa v popole viac, ktorý spolu s holúbkami tentoraz ozaj dôkladne vyberali a vďačne si veru pri tom  spomínali na  dobrú, prívetivú a prajnú macochu..

„Mhla za mnou, mhla predo mnou, slniečko božie nado mnou!“ — pravila presne ako v rozprávke Princezná Popoluška potom ako sa dozvedela radostnú novinu, obliekla si svoje slniečkovo-mesiačikovo-hviezdičkove šaty, aby mala v čom vystupovať v divadlách  londýnskeho WEST ENDU, či na newyorskej Broadwayi. Takisto MLADÝ PRINC aj s PRAVÝM TATRANSKÝM MEDVEĎOM rýchle pribehli akonáhle sa dozvedeli takúto radosnú novinu a princ jej hneď odpustil  neveru s poštármi a Popoluška jemu, že si chcel vziať Doru a obaja sa svorne tešili, ako ohúria vážené publikum v  uvedených divadlách svojou premenou na JELEŇA DVANASTORÁKA, prípadne i VIACEJSTORÁKA ,   Aj pravý tatranský medved sa ospravedlnil, že ich všetkých uviedol do omylu a prislúbil princeznej Popoluške, že už nebude viacej  polovať na POŠTAROV, lebo na neho veľmi zapôsobil múdry prejav pani prezidentky SR Zuzany Čaputovej  „o nenávisti a ako nenávisť nič nerieši“ najmä potom, ako mu Ochrancovia prírody bezbolestným spôsobom eutanazačnou injekciou usmrtili na Zamkovského chate partnerku a tri malé medviedatá,  ale že sa preorientuje na slovenských politikov a na slovenských folkových spevákov, čím by chcel aspoň takýmto spôsobom pozdvihnúťl úroveň našej slovenskej kultúry, lebo najmä ich textová tvorba v porovnaní s českými pesničkármi sa jednoducho nedá počúvať a mali by ich všetkých okrem Sama Ivašku zakázať a pozatvárať, alebo aspoň vyhnať na západ, tak ako komunisti vyhnali Krila, Hutku, či Třešňáka,  lebo pri ich počúvaní  ho jednoducho „ veľmi  štípe v riťke“ a stáva sa veľmi agresívnym.. .

Do toho všetkého zakokrhúkal Kohút -  známy to posmeškár: „Kikirikí -  kikirikí, Popoluška nie pod koryto, ale ku korytu do West Endu či na Broadwayi!“ a zazvonil zvonec , Jim Morisom odspieval MUSIC  IS OVER a rozprávky bol koniec.

 

 

 

Autor hombre123, 26.11.2021
Přečteno 265x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí