Cesta vlakem

Cesta vlakem

Anotace: Můžete potkat někoho milého, když cestujete? Podle mojí povídky ano. Všechno v téhle povídce je smyšlené.

Sedím v zadním opuštěném kupé vlaku a vyhlížím z okna.
Za ním je svět v pohybu a věci kolem se míhají ve stálých intervalech. Slunce už pomalu zapadá a na mé tváři se skví další malá říčka slz.
Bez přestání si opakuji: ,,on za to nestojí, kvůli němu přece nebudu brečet jak malá holka!" Nic nezabírá, takže slzám dávám volný průchod.
Slzičky mi stékají na bílou blůzku, která je díki nim už skoro průhledná a já už se nesnažím nic skrývat...
Najednou mě však z mého smutnění vyruší čísi hlas...,,Je tu volno?" ptá se a já odpovím ,,Ale samozřejmě, prosím."a opět se věnuji světu za oknem.
Kluk, který nastoupil pomalu usne a já dostávám příležitost si ho prohlédnout.
Je vysoký, má tmavé skoro černé vlasy a oči má zavřené.
Navíc je opálený..., není to přesně můj typ, ale přesto je mnohem přitažlivější než většina kluků, které jsem doposud potkala, avšak ten kluk zřejmě ucítí můj zkoumavý pohled a pomalu otevře oči, má jasně modré jiskřící oči, usměje se na mě a povídá:,,Jmenuji se Petr a ty?"
,,Ehm, já jsem Lili, teda vlastně se jmenuju Alice, ale říkají mi Lili" uzavřu to.
,,Takže Lili mohl bych se tě zeptat, co se ti stalo? Promiň, ale nemohl jsem přehlédnout, že nevypadáš moc šťasně."
,,Ach tak, no já...zkrátka jsem se právě rozloučila s dvouletým vztahem" odvětím a sklopím oči, vždyť se tu zpovídám cizímu klukovi, ale je to jak kdybych ho znala.
Zkoumavě se na mě podívá a zkřiví obličej do smutného pohledu ,,To je mi líto a nechceš si o tom promluvit?"
Chvíli o tom uvažuji a pak odpovím:,,Vlastně jo..."
,,Tak povídej" vybídne mě.
,,Dobrá. Poznali jsme se na hudebním festivalu v Pardubicích, jmenoval se Patrik a byl příšerně milej, pozval mě na pití a zbytek festivalu jsme strávili společně. Vyměnili jsme si čísla a setkali jsme se znovu v Pardubicích, kde oba žijeme, povídali jsme si o všem a nakonec jsme spolu začali chodit.
Neuběhla moc dlouhá doba a...no prostě jsme se spolu vyspali, nebylo to moc romantický, ale každopádně to bylo poprvé a já byla moc zamilovaná..."
,,Zatím to zní tak idylicky."
,,No, do jisté doby to také bylo, ale pak přišli hádky. Hádali jsme se kvůli všemu, byl hrozně žárlivej...A tak jsme se rozhodli, že pojedeme na Moravu k jeho známejm a upevníme náš vztah.
Všechno bylo krásný, chodili jsme zase na noční procházky jako dříva pak přišel den odjezdu, rozloučili jsme se a jeli domů.
O tři týdny později jsme se vypravili do kina, uprostřed filmu mě vytáhl na chodbu a řekl, že na tý Moravě potkal svojí bejvalou, že jí pořád miluje a že se přestěhuje tam ke známejm a přestoupí tam na školu.
Cítila jsem se jako kdyby do mě uhodil blesk a tak jsem se prostě otočila a utíkala jsem pryč...A to je vlastně celý."
,,Páni, tak to je fakt hnus, ale aspoň ti to řekl osobně!"
Chvíli bylo ticho a potom se ozval jiný hlas...,,Vážení cestující , vjíždíme do cílové stanice Děčín Hlavní nádraží, připravte se k výstupu..."
,,Tak už jsme tu a já o tobě nic nevím" sdělím mu smutně.
,,To nevadí, já sem jedu k babičce na celý prázdniny a ty?"
,,Vážně? Já taky, akorát jedu k tetě..."
,,Tak vidíš a nemáš teď ještě čas?" zeptá se opatrně.
,,A víš že mám?" odpovím mu mile.
,,Hmm tak to bych tě mohl někam pozvat aby ses taky něco o mě dozvěděla ne?"
,,No proč ne" odpovím suverénně a už s úsměvem vyrážíme...
Autor Arleen.D, 20.06.2007
Přečteno 581x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pěkné jenom jsem se docela pozastavil nad dvou letou známostí. Jak to popisuješ tak mam pocit o dvou nebo třech měsících ale jinak je to moc pěkné. Je totiž možné že problém nebude v tobě ale ve mě:-)

21.11.2007 18:07:00 | Kovik

moc pěkné, kéž by to tak bylo

21.06.2007 18:22:00 | Prue5

Vlastně souhlasím se všema - je to hezké, ale hodně takových příběhů existuje. Ono je těžké vymyslet asi něco nového, ale to něco podobného se objevuje všude. Ale jenom můj názor. Jinak celkem hezké, až na malé slohové nedostatky:) To je maličkost;)

20.06.2007 21:41:00 | kraaska_

mockrát vám děkuju jsem ráda že druhá povídka se líbí...

20.06.2007 20:42:00 | Arleen.D

jew to moc hezký

20.06.2007 20:05:00 | Petrushka

Je to moc hezký! Při hlasování mi ujela myš, ale vážně, je to moc pěkný. chtěla sem dát 80% :)

20.06.2007 18:28:00 | Turmawen cherry

Snad smyšlené, ale jako by život psal o prvních láskách.

20.06.2007 18:26:00 | Bíša

mě se to taky líbí...je opravdu dobrý :)

20.06.2007 18:26:00 | werrru

teda nevim jak ostatnim,ale mě se to líbí, je to sice jak všechny příběhy v dívčích časopisech, ale je to hezký ahlavně si to psala ty :-)

20.06.2007 18:14:00 | Adele

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí