Hallelujah

Hallelujah

Anotace: Taková jedna, krátká, vánoční a svým způsobem zvláštní. Pokud si ji přečtete jen tak bude znít jako spousta klišé. Pokud si k ní ale pustíte písničku od Leonarda Cohena - Hallelujah(link uvnitř), možná to bude něco jiného. Věřte mi...psal jsem o ní.

(http://youtube.com/watch?v=mmbQEQltOwM - cover Rufus Wainwright)

Hallelujah

Píše se 24. prosince, léta páně 2007, ale myslím, že datum je úplně to poslední, co tu hraje roli. Tenhle příběh se může odehrát v kterékoliv domácnosti a vlastně v kteroukoli roční dobu.

Je už pozdě po Štědrovečerní večeři. Dárky rozdány. Vánoční stromek rozzářen jen hořícími svíčkami.

Sedíme v křesle v jednom společném objetí a pozorujeme padající sníh za oknem. Já a Ona. My dva. Společně v objetí. Tak jak to na vánoce má být.

Klávesnice pomalu chladne. Už zažila dosti. Dost věcí, které se do pohody vánoc nehodí. Psal jsem neúnavně. O bolest. O strastech. O lásce. O nenávisti. O kráse poznání.

Černovláska v mém náručí je ale něco, co mi nikdo z vás dát nedokáže. Díváme se do očí. Pohledy, které mluví za vše. Takové je naše pouto. Jednou dole a jednou nahoře. Neumíme být bez sebe. Zvláštní. Láska. Láska je to co nás drží pospolu.

Svíčky. Planou vánoční pohodou. Shon těch ostatních lidí je mimo nás. Tak jako plane svíčka na svícnu, tak jako ona jednou zhasne tak jednou zhasneme všichni. Proto žiji život naplno, tak abych ho prožil. A nebo vám o tom aspoň chci psát.

Ten, kdo nepozná samotu nepochopí, v čem je pro někoho zvláštní držet svůj protějšek v náručí a ruku v ruce jen mlčet a nechat se opájet pouhou přítomností toho druhého. Pak, když se ráno podíváte do zrcadla a řeknete „Sakra, vždyť já přece už nejsem sám/a“ tak to je ten nejbáječnější pocit na světě.

Říkáte, že jste zklamaní láskou a nemá pro vás hodnotu dotyk toho druhého? Pletete se a hledáte na špatném místě. Hledejte někde jinde, hluboko v sobě. V srdci.

Možná je Bůh nad námi, a není to pláč co můžeš slyšet po nocích, Není to někdo, kdo viděl bílé světlo na konci cesty. Prý je to chladné a láme to srdce. To tady nemá co dělat. Dneska je důležité, že jsem tu s ní. A nechci aby to bylo jinak.

Tesklivá píseň, kterou složil David Pánu se nese pokojem. Ve výškách se vpíjí do mozku v refrénu se zase dere do očí. Má podobu kapky. Kapky slzy.

Měsíc vysvitl zpoza jednoho sněžného mraku. Ozářil svým stříbrným pohledem celou naši zahradu a pak jen tiše zašeptal: „Miluji tě“

Já a Ona. Oba nyní v pomalém rytmu písničky…. tančíme.

Šeptám…

„Miluji tě“

Když jsem ji viděl prvně za svitu měsíce byla jako víla. Její vlasy. Ty jediné ji halily. Tak jako jsem ji objal poprvé, jí objímám i teď, za zvuku té písničky. Ten plamen, v jejich očích, když se natočí ke stromečku. To jak se natočí, když bere svíčku do rukou. Plamínek se jí kroutí v rukou. Jako by se bál. Pomalu vyhasíná. Ze svíčky už také moc nezbývá. Noc končí a za pár minut se probudí do nového dne. A co si odneseme do druhého dne?

Šeptám….

„Miluji tě“

Píše se 24. prosince, léta páně 2007, ale myslím, že datum je úplně to poslední co tu hraje roli.
Je už pozdě po Štědrovečerní večeři. Dárky rozdány. Vánoční stromek zhasl. Dva mladí lidé spí spánkem spravedlivých.
Autor David Janovský, 28.12.2007
Přečteno 707x
Tipy 27
Poslední tipující: Werushe, Tapina.7, batůžek na motorku, pejrak, anaH, Cagi, Game, Boscai, anděl s modrými křídly, Katherin, ...
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

Krásný, ST! :) opět

11.06.2009 14:08:00 | batůžek na motorku

Ahoj:) Mně se to líbí a taky jsi zakotvil v Oblíbených autorech. Skoro jsi mě dojal:)
Perfektní:)

06.06.2008 20:27:00 | Cagi

Ta poslední věta...vůbec mi tam nesedí, kazí mi konečný pocit z té povídky, nesedne mi to do toho stylu ... toť můj osobní názor:)

21.03.2008 19:36:00 | Wanetta

ta písnička k tý povídce prostě patří :))

líbí se mi Tvůj styl, to, že dokážeš vyjádřit spoustu věcí na malém prostoru a přesto poutavě, pravdivě? :)

22.02.2008 20:57:00 | Boscai

ta píseň je srdcová..pro mě až tak, že bych chtěla její tóny na svým pohřbu(jen mé temné myšlenky)..povídka je čistá jako píseň..krásná láska

15.01.2008 08:37:00 | jitro

Právě jsi naplno zakotvil v mých oblíbených autorech (divím se že tam už nejsi)... :-)
Jen mi tam nesedí - v jednom odstavci máš dvakrát za sebou slovo "rukou", ke konci... chtělo by to možná kapánek změnit... :-)

28.12.2007 23:31:00 | Eclipse

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí