Zmena je zivot

Zmena je zivot

Anotace: prosím piste komentáre at jsou jakékoliv...at vím jestli mám psát dál nebo ne:)ten zacátek myslím není jeste nic moc ale dál uz by to melo být zázivnejsí...

Sedím pod stromem nekde u lesa…a premýslím….Kolik se toho za jeden jediný rok událo… Pred rokem jsem spokojene bydlela kousek od Prahy… spokojená 16letá holka…Chodila jsem normálne do skoly ucila se ceskému jazyku, a spouste jiných predmetu…rozumela jsem vsemu co jsem se ucila…jen mi chybela jedna vec…pomalu ale jiste jsem si to uvedomovala..porad jasneji… mela jsem kamarády a kmarádky…. Ale chybela mi láska… asi rozumíte…a potom..muj zivot byl jakoby predurcený ke zmene… Moje chyba je ze se vsím prílis zabývám.Ale ja sem na to celkem hrdá… Není to spatné..a casto to pomáha… Dosla jsem svým uvazováním ke spouste vecí, ale porád jsem si nedokázala porádne uvedomit ze vlastne ten strom pod kterým sedím není ten samý jako býval nedaleko Prahy…
Byl to strom který stál daleko od Prahy…Byl v nemecku..Tenkrát o Prázdninách se nás rodice poprvé zeptali, kdyby jsme mohli do nemecka natrvalo..chtelo by se nám?byli by jsme schopni se vyporádat s takovou zmenou? A naví ten jazyk který jsem se v zivote neucila…
Ale i pres to vsechno jsem rekla:ano,jedem.
Mozná jsem pri té odpovedi myslela na to, ze bych v nemecku nasla novou budoucnost..a snad i nekoho kdo by me mel víc nez rád…
Zacátky byly tezké..ale me to ani neprislo… zacala jsem chodit do nemecké skoly…Bylo to tam podstatne jiné nez v tech ceských skolách…zádné satny…a jiná morálka..me se to líbilo…nebylo to zádné tvrdé nebo tak podobne jak si to mnozí z vás spojují s touto zemí…
Ted po roce stráveném v nemecku mam spoustu prátel…nemcinu musím jeste dopilovat ale jinak je to fajn.. Prátele které mám v cesku jsem neopustila..Píseme si pres ICQ a vlastne kazdý den..telefonujeme…mela jsem v cesku taky jeste jednoho kamaráda, byl jiný nez ostatní….a byl to muj nejlepsí kamarád…jmenoval se Martin…jmenoval..no samozrejme se tak porád jmenuje zejo…chodili jsme spolu vsude..byli jsme nerozlucná dvojka..porádali jsme spolu ruzné akce a uzívali si svobody..meli jsme radi prírodu…Chodili jsme do lesa a povídali si o vsem…
Pak jsem mu musela ríct o stehování…bylo to jako kazdý jiný den..sli jsme lesem…
A ja ríkala
Vís Martí musím ti neco hodne dulezitého ríct.
No?? Co?jsem zvedavý co z tebe zase vyletí ?
(nechtela jsem mu ublízit…)
Martine…(nikdy jsem mu nerelka Martine…jen kdyz se neco delo..a on pochopil..)
Stehuju se…nekam hodne daleko… to nebude jako driv..
Nezadrzela jsem slzy..chytla jsem sveho nejlepsího prítele kolem krku
a rozbrecela jsem se mu na rameno…On me utesoval ríkal ze to prece není navecnost a ze zase prijedu na vánoce, ale já vedela ze mu to rve srdce stejne jako me…

ščřžíěéá
Autor OkittoAde, 13.12.2008
Přečteno 578x
Tipy 5
Poslední tipující: Lenullinka, Ten_bez_přezdívky, Bíša
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

ok, možná by pak pomohlo upozornění čtenáře na to, že máš k dispozici pouze německou klávesnici. :o)

14.12.2008 16:23:00 | čertíček24

Jak jsi mi psala o tom německém PC, tak je to pravda. Dát tam českou klávesnici, by znamenalo vše přeinstalovat. Přípomínku k pravopisu již máš napsanou
níže. Piš dál, jeví se mi to dosti zajímavé...

14.12.2008 16:03:00 | Bíša

Je mi líto, ale bez hácku se budete muset obejít...:)není to zlozvyk ale na nemecké klávesnici jsem hácky nenasla...:)ale díky za komenty..pokusím se to pozmenit ale nevím:D

14.12.2008 11:11:00 | OkittoAde

Ahojky,
předně... neber tento komentář jako kritiku, ale jako pokus o pomoc od někoho, kdo v povídkách začíná, ale rád a hodně čte.
Takže nejprve... všimla jsem si drobných chybiček: Německo máš v textu s malým "n" na začátku, a pak zase prázdniny s velkým "P" tam, kde má být malé, ale to jsou drobnosti.
Víš, co mi jako čtenáři vadí víc? Absence háčků a čárek nad písmeny... samozřejmě, že si to přečtu, domyslím, ale... ty je občas použiješ. Proč je už tedy nepoužít všude, kde mají být? (Já vím, že je to asi zlozvyk téhle doby, psát bez háčků a čárek... ICQ, mobil, ale jsme v literatuře a tam, i když je to pouze amatérský server a třeba bez větších ambicí, by to asi mělo být správně, tak jak nás to učili ve škole)
A pak: tři tečky, taky jich tam je víc, než by bylo zdrávo (i když já mám co říkat, v komentáři jich mám taky dost :o)), zkus oddělovat myšlenky jiným druhem textu, dávat přímou řeč na samostatné odstavce a uvidíš o kolik závorek a trojteček budeš mít míň. :o)
Nesnažím se nijak kritizovat tvůj text, máš dobrý sloh, který stačí jen dopilovat. Můj komentář je jen pohledem čtenáře, který se občas pokusí něco stvořit i literárně, a má ti pomoci. Nemusíš ho brát vůbec vážně. Hodně štěstí a krásné Vánoce. PS: A hlavně inspiraci a sílu do dalšího psaní.

13.12.2008 23:06:00 | čertíček24

Jo jo piš dál mě se to líbí....Nějakou pěknou zápletku..atd...:-D

13.12.2008 20:07:00 | Api

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí