ONI

ONI

Anotace: nevim jestli zamilovaný... název je takový nic neříkající, ale já to nebudu rozvádět.

Potřeboval to.
Potřeboval se někde opít a dělat blbosti, jen aby mohl demonstrovat, že nepotřeuje svět k tomu, aby žil. Byla to touha po cigaretě, která ho nutila běžet do trafiky - bylo to něco jako ranní rituál, ranní jogging z hospody do trafiky.
"Jedny Chesterfieldky."
Starší paní se skrze tlusté brýle zadívala do regálů a tím nejpomalejším pohybem vzala krabičku a položila ji na stůl. Jako by si užívala pocitu, že á nad kuřáky navch, že je může chvíli potrápit. Když byla mladší, věřila, že dokáže změnit svět /třeba zbavit kuřáků jejich závislosti/, ale s přibývajícími léty jí došlo, že ndokáže změnit ani svůj vlastní život. Teď to věděla a v duchu se tomu pošklebovala.
Cestou domů otevřel krabičku a zapálil si. /Byla to ta nejpřirozenější věc na světě - alespoň pro něj/.
Byla sobota a on plánoval ji celou prospat.
Strčil klíče do zámku a pootočil. Vstoupil do trochu potemnělého bytu /nechal zatažené závěsy/ a zabouchl za sebou.
"Kdes byl?" Zaplavily ho naprosto typické výčitky ze strany jeho přítelkyně /dobře, slovo snoubenka nesnášel/. Nechal ji stát bez odpovědi uprostřed obýváku a šel rovnou do koupelny. Stál pře zrcadlem a pozoroval svojí tvář, na které se začaly objevovat první vrásky /i když šediny nenacházel - díky bohu/. Ozvalo se nesmělé zaklepání. Vešla jeho snoubenka /dovolil si použít to slovo/.
"Chci ti něco říct," začala /i když ona takhle začínala všechny jejich rozhovory - má se bát? co přijde teď?/
"Dobře," zamumlal, aby jí dal najevo, že může pokračovat.
"Jsem těhotná."
"S kym?" /naprosto nevhodná věta, proč se nezeptal - okdy to víš? kdy přijde na svět?/
Zasmála se /chtěla to přejít/ "S tebou, přirozeně."
Zase se začal projevovat ten "zpáteční rexlex" - vžycky ho dokázal ztáhnout zpátky, když se blížilo do tuhého. Ky ho zklamal? Kdy přehlédl ty naprosto jasné signály? /společný byt, žádost o ruku.../
"Skvělé," poznamenal.
"Netváříš se moc nadšeně."
Začala ty svoje obvyklý řeči o tom, že jako ote nemůže trávit páteční večery po hospodách.
"Proč?" /přišlo mu to jako otázka na správném místě/. Ale jeho snoubenka už to prostě odmítla přejít. Zabouchal za sebou dveře, když odcházela z koupelny.

Šel do ložnice a sbalil si věci.Jen tak, jako by to byla ta nejpřirozenější věc na světě - utíkal a nemínil to zakrývat. Ona brečela a on se v duchu smál.
Nebylo m líto společně prožitejch chvil, ale přišel čas ji opustit.
Byla to potřeba silnější než jeho ranní zvyky.

//
Prožila další bezesnou noc. Její snoubenec /ona se to slovo nebála použít/ trávil čas v hopodě, ani nezavolal. Cítila se podvedená. Ráno ho přivítala svýi výčitkami a pak mu to řekla - že je těhotná. Mlčky ho pozorovala, jak si balí věci /možná měla ještě počkat, než mu to řekne?/ a věděla už předem, že tohle udělá.
Kž se seznámili, řekl jí, že nike nevydrží dlouho, je prostě neklidná duše a prostě nedkáže být spokojenej na jenom místě. Věěla, že je to pravda. Během měsíců, co spolu bydleli, se mu ztrácel z očí jas a známá místa pro něj teď byla šedá. Dřív byla šťastná z jeho přítomnosti, teď se to štěstí promenilo v muka. Byl nešťastný a ona se vedle něj nedokázala cítit v pohodě.
Možná se vrátí.
Ale nechtěla o tom uvažovat.
Musela zajít na nákup. Napsala na kousek papíru, co potřebuje /on si to nikdy nepsal/ - chleba, máslo, šampon .. a ještě tampony /už skoro došly/
Zvedla se. Věděla, že lhala, ale necítila se provinile... její /bývalý -to slovo se bála použít/ snoubenec bude šťastný. Na stole ležela krabička cigaret, které si ráno koupil.
Schovala ji do šuplíku a pokusila se na ní zapomnout.


Všechno co zbylo z jejich vztahu by se vešlo do krabičky od cigaret, která bude ještě několik let ležet zapomenutá v zásuvce v kuchyni. Ona se pak odstěhuje a nechá ji tam. Po ní tam přijde čtyřčlená rodina, která zásuvku nikdy neotevře. A pak děti vyrostou a odejdou, rodiče se rozvedou a každý půjde jinam. A pak se vrátí On, protože tohle místo kdysi znal a byl tu zasnoubený. Najde tu krabičku a zapálí si. /nikdy se toho zlozvyku nezbavil/

Pak umřeli /možná by leckdo čekal něco typu "žili šťastný a spokojený život"/ a ano, byli spokojení a žili šťastně /oběti svých ranních rituálů a pořád trochu zamyšlení a sami/, ale byli šťastní.
Autor stmivani.na.lepsi.casy, 17.05.2009
Přečteno 375x
Tipy 10
Poslední tipující: Someday, rry-cussete, její alter ego, Bíša, Simísek
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je to moc hezky, ale strasne smutny... Doufam, ze to nevypovida o tom, jak se citis...

25.08.2009 19:31:00 | Someday

Nebuď nešťastná...

17.05.2009 22:37:00 | Simísek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí