Sebevražda

Sebevražda

Anotace: Nešťastná láska. Varování.

Sbírka: Povídky, reportáže a úvahy

Večer mne přepadl splín. Jistě to znáte, do ničeho se vám nechce, jste smutní a hlavou se vám honí jen ty nejčernější myšlenky. Všechny tyto příznaky jsem měl. Navíc jsem byl sám u láhve s vínem. Chvilku jsem se snažil tvářit jako slušný člověk, ale pak jsem láhev otevřel. Chuť na dobrý mok zvítězila.

Nalil jsem si sklenku. Nálada se mi okamžitě zlepšila. Říkám si: "Není na světě až tak zle!" Nalévám si další sklenku. "Jen kdyby tu byla se mnou ta má jediná, pravá a milující. To by to víno mělo chuť ještě úžasnější!"

Beru do ruky mobil. Volat nemůžu, co když je manžel doma. Tak píšu zprávu. Říkám si, ta odpoví, vždyť na mne prý stále čeká, až zavolám. A hned kdy se zase uvidíme a kdy už konečně to doma řeknu. Znáte to. Škoda slov. Ale snad to zase o pár dní odložím.

SMS jsem odeslal. A čekám, mobil v ruce. Minutu. Dvě. Pak si nalévám třetí sklenku vína. Pět minut. Co se děje? Že by byl ten její doma? Dopíjím čtvrtou sklenku. Nalévám si, ale co to? Nic neteče, že bych nevyndal špunt? Ne, láhev je prázdná. Otvírám druhou láhev a decentně si nalévám. Jen půlku sklenky, ať o mně nikdo nemůže říci, že chlastám. A sám! Až jsem se otřásl odporem, že by si to mohl někdo o mně myslet.

Najednou mi zvoní telefon. Mačkám tlačítko příjem. Nic! Aha! To byla zpráva. Má víla mi píše! Mám to štěstí v životě. Taková milenka! Člověk zavolá a ona hned odpoví. Vypíjím obsah skleničky naráz a hledám brýle. Kde můžou být? Dolévám si další sklenku, tentokrát poctivou míru. Cože to hledám? Jo, brýle! Láďo, uklidni se, v klidu přemýšlej, napij se; ty brýle tady někde budou! Upíjím ze sklenky a hle! Brýle! Mám je v kapsičce u košile.

Nasazuji si brýle a hledám tentokrát mobil. Krutibrko, kam jsem ho zas dal? Ha! Už ho mám! Odložil jsem ho vedle láhve, když jsem doléval sklenku. Dopíjím tedy sklenku a čtu si zprávu: "Láďo, promiň, nemůžu!" Jsem zklamaný. Jsem nešťastný. Co budu dělat?

Nalévám si další sklenku. Jsem smutný. Tak smutný, že si už ani nestačím dolévat. Nikdo mně nemá rád. Jak to řešit? Už to mám. Skvělý nápad. Půjdu se utopit!

Zamykám hrádek a sedám na kolo. V Labi se přeci neutopím, je tam špinavá voda a jsou zarostlé břehy. Jedu tedy na pískovnu. Zamykám kolo na břehu, klíče strkám pod kámen a na břehu se svlékám. Má poslední myšlenka patří mé lásce.

Skáču nahý do vody. Au!!! Je tam mělko, sotva po kolena. Jdu tedy na hloubku. Ponořím se do vody. Plavu. Tempo za tempem. Občas se vynořím a nadechnu se. Kurňa, já zapomněl, že umím plavat!

Jak to tedy udělat? Jak se zabít ve vodě?
Už to mám! Sklo! Skleněný střep!
Podříznu se! A bude klid. Ale kde ho vzít uprostřed jezera?

Musím na břeh. Ať mi nikdo neříká, že na břehu nenajdu skleněný střep. Najdu! Pak se zabiju. Plavu ke břehu. V tom vidím dvě mladé dívky, jak se zájmem prohledávají mé věci. Křičím na ně a ony odcházejí. Ještě že sebou nemám žádné cenné věci. Holky byly dost naštvané a tak mi alespoň rozházely věci. Plavu ke břehu a nadávám si. Stačilo tak málo a šel jsem domů pěšky, nahatý, okradený a mrtvý!

A to všechno kvůli jedný ženský!
Autor Zasr. romantik, 30.07.2009
Přečteno 920x
Tipy 36
Poslední tipující: L., sepotvkorunachstromu, Elko, Iv, Game, kuskus pruhovaná, sypinka, TetaKazi, hašlerka, Pevya, ...
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (16)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:o))))))))))))))))..dík za pobavení...)))

01.01.2011 23:07:00 | sepotvkorunachstromu

No já jsem se teda taky dost zasmála.Nesmíš takový vážný věci psát tak vtipně :-)

23.10.2010 00:59:00 | Iv

...díky za návod...já totiž plavat neumím...;-)))

24.06.2010 15:48:00 | kuskus pruhovaná

Z porovnání dat od uveřejnění a dnešního data, usuzuji, že to ani nestálo za to. Život je krásný. Láďo!

01.12.2009 09:23:00 | hašlerka

Rychlé yystřízlivění nočním koupáním nemusíš maskovat pokusnou sebevraždou :)))

30.11.2009 05:12:00 | Lilien

Tak to jsem se před spaním pobavila :) Druhá půlka je bezvadná. Líbilo.

28.08.2009 00:11:00 | Pevya

Jako mikropovídka celkem dobý, ale myslím si, že ten důvod na sebevraždu, ačkoli mírně ovíněný to může vidět jinak, je slabý. Omluvila se, že nemůže. To rozhodnutí na sebevraždu bych bral, kdyby napsala, že je definitivní konec.
Jinak ten závěr je fajn.

07.08.2009 00:09:00 | Psavec

Nedá mi to, abych nenapsala komentář, ST moc často nedávám, ale teď jsem prostě musela... Skvělý :)

02.08.2009 09:37:00 | Xindy

ST! :-)))

01.08.2009 22:12:00 | Kapka

Dobrý s tím střepem... moje hrdinka v jednom příběhu taky hledala střep, ale taho našla a dopadla hůř :-D

01.08.2009 11:43:00 | May Bee

to asi byla noc...co?
Ale taky souhlasím se shakespeares.Jsi dobrý vypravěč a druhá půlka mě rozesmála.Pobavils i když Ty sám jsi prožíval chmurné chvilky.Nesmíme dát na blbé chvilky to by jsme chodili pořád nahýýýýýýýýýýý...chichi!
Tak hodně štístka a žádné střepy jo?

01.08.2009 10:54:00 | Tanzania

vím, jak ti asi je...ale nezlob se na mě...od druhé půlky tvého příběhu se třískám smíchy...jsi dobrý vypravěč...zachovej si svůj život aspoň pro nás ostatní...
ST...:-))

01.08.2009 09:32:00 | shakespeares

Ani o tom nevíš, pozoroval jsem tě ve křoví
ST

31.07.2009 15:10:00 | Kars

Já tady na Literu prózu moc nečtu, ale Tvá povídka nejni špatná... je hodně ze života...někdy má člověk takové blbé dny... nic se nedaří... tak trochu energie posílám...M.

31.07.2009 13:43:00 | nejsembásník

Omlouvám se všem, kteří četli nedopsanou povídku. Nejenže tam byly chyby, ale děj nedával smysl. Kousnul se mi počítač a už to nešlo ani smazat či něco přidat. a dneska ráno jsem čekal na doktora přes techniku. Tak jsem to dal jaktakž do pořádku.

31.07.2009 10:08:00 | Zasr. romantik

nevím, nic mi to neřeklo..promiň

31.07.2009 06:58:00 | pohodářka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí