.......(2)

.......(2)

Anotace: poslední den školy

V duchu si připomínám, abych se domluvila s Bárou, kdy mě přijede navštívit a rozveselit. Ona totiž odjíždí zítra s rodičem do Itálie a pak má domluvenou brigádu. To jen já se zase budu nudit někde na samotě u lesa. Nechci říkat, že je to tam špatné, jako malá jsem tam jezdila moc ráda. Byla jsem šťastná za to, že na mě mají rodiče čas, že mají taky prázdniny. Mamce jsem pomáhala na zahrádce, s tátou zase chodila na houby, večer jsme pak dělali táboráky, hráli karty, no prostě rodinná idylka. Postupem času bych ale raději zůstala doma, chodila s holkami na koupaliště, hodnotila kluky a zažívala to, co normálně dívky v mém věku zažívají.
,,No kde to vázne? Čekám tu už pěkně dlouho,“ vynadá mi Bára naoko naštvaně, ale já vím, že to tak nemyslí. Alespoň měla čas dát si v klidu cigárko, které mi hned taky nabídne. Jako vždy s díky odmítnu.
,,Promiň, musela jsem doma vysvětlit, že to co mám na sobě, je v pořádku, že se to teď nosí.“
,,Mít doma dva učitele a rodiče v jednom, to bych nepřežila.“ polituje mě Bára a slastně potáhne.
,,Hele Barčo, už jsi vymyslela, kdy za mnou přijedeš. Nenecháš mě tam umřít nudou, viď?“ škemrám psíma očima.
,,Počítám, že tak na konci července. Pojedeme s bráchou a s nějakýma jeho kamarády na fest, tak bych se cestou stavila tak na jeden, dva dny. Sandruš, teď mě tak napadlo. Nechtěla by jsi jet taky? Je to kousek od vás. To by byla paráda,“ blýskne jí v očích, jako kdyby zrovna objevila lék na všechny nemoci světa.
,,To asi ne, naši by mě nepustili. To víš, jako jedináček jsem neustále pod dozorem,“ zavrhnu už dopředu, ale když se nad tím zamyslím, nevypadá to až tak beznadějně. Budu mít celý měsíc na to, abych naše připravila, že na pár dní přijdou o dceru a to, že bych jela na festival, kde podle nich za každým rohem číhá uchylák, nepije se tam nic nealkoholického a vrcholem večera jsou drogy, se zmínit nemusím. Pojedu prostě jen k Barče. Musí se to ještě dopilovat, ale času na to bude dost.
,,Ale zkusím něco vymyslet a dám ti dopředu vědět, jaký je plán,“ mrknu na ní a hned vidím, jak se jí zlepšila nálada.
Mezi tím, co vymýšlíme různé plány, na to jak mě dostat z dohledu rodičů, dojdeme až ke škole, pozdravíme se s holkama a společně se vydáme do třídy. Dneska tu panuje veselo, všichni už jsou duchem někde jinde. Holky se spolu domlouvají na společném stanování někde u orlické přehrady. V duchu se modlím, abych je tam někde nepotkala. Zase bych se stala terčem posměchu, že trávím prázdniny s rodičema. Teď už jen čekáme až nám profesorka rozdá vysvědčení a sladké dva měsíce můžou začít. Se známka jsem opravdu nedopadla nejhůř. Mé vysvědčení zdobí jen jedna trojka a to z matiky, na kterou jsem nikdy nebyla moc dobra, jinak dvě dvojky, takže se můžu těšit na ty nové opalovačky, který mám slíbené za dobré výsledky. S holkama ještě zajdeme na zmrzku, pořádně se rozloučíme a já s Barčou se vydáme domů. Bydlíme v jednom paneláku, jen každá v jiným vchodě, takže cestu máme stejnou. Po cestě se domluvíme, že si budeme psát a za měsíc se uvidíme. Já musím ještě odpřísáhnout, že ten festival určitě vyjde a pak jsem propuštěna domů. Bude se mi po ní ale stýskat.
Autor danuska.02, 26.02.2010
Přečteno 262x
Tipy 3
Poslední tipující: kourek, pohodářka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí