Hranice vztahu 12

Hranice vztahu 12

Anotace: Pro upřesnění – zbývají tři díly do konce, poslední bude s číslem 14.

Sbírka: Hranice vztahu

Měl přehled v jejím rozvrhu, proto věděl, kdy bude odcházet ze školy. Po svých dvou přednáškách se vrátil na nádvoří, kde jí sotva před pár hodinami řekl o svých plánech na pátek, a posadil se na lavičku. Měl čas asi patnáct minut, během kterých se snažil co nejvíce zdokonalit svůj plán.

„Co tady ještě děláš?“

Vzhlédl, když uslyšel její hlas nad sebou. „Čekám na tebe.“

„Proč?“

„Protože teď už nebudeš rozčilená a můžeme si promluvit v klidu,“ vysvětlil a pomalu vstal.

„Nebyla jsem rozčilená,“ odpověděla, ale sama věděla, že teď je schopná mu všechno říct bez zbytečných emocí. „Co jsem řekla, to jsem myslela vážně. Pokud se rozhodneš, že se my dva už nebudeme vídat, nebudu se na tebe zlobit. Pokud ti to s ní nevyjde a ty budeš chtít pokračovat, zavolej.“

„Říkal jsem přece, že to není rande. Nemám o ni zájem,“ zopakoval klidným hlasem.

„Mně nejde o to, co si plánuješ nebo ne,“ zavrtěla hlavou. „Jde o to, že jestli spolu v pátek po tom kině skončíte v posteli, tak je jasné, že my dva jsme skončili.“

„Nemyslím si, že by byla ten typ holky, která jde do postele hned na prvním rande,“ odtušil.

Skoro zalapala po dechu. „Tak tohle jsi nemusel.“

Vzal ji za paži, aby ji zastavil, když chtěla odejít. „Počkej… zatraceně, tak jsem to přece nemyslel.“

„Nemyslel? Nějak ti to nevěřím,“ řekla ledově. „Pusť mě. Už se s tebou nemám o čem bavit.“

„Ale no tak, omlouvám se,“ řekl naléhavě. „Špatně jsi mě pochopila, jen jsem chtěl, abys věděla, že si s ní nezačnu. Slibuju.“

„Copak to nechápeš? Mně je to fuk. Je to s tebou sice fajn, ale není to nic, co bych nemohla postrádat.“

Chvíli konsternovaně stál a nezmohl se na slovo. Využila toho a vytrhla se mu. Potřebovala zmizet.

Dostihl ji po pár krocích a otočil ji čelem k sobě. „To myslíš vážně?“

Neodpovídala, jen mu vzpurně opětovala pohled.

„Tak myslíš nebo ne?“ ptal se znovu.

„Dohodli jsme se. Budeš s ní, nebudeš s ní, tvoje věc. Dej mi vědět, jak to dopadne, zařídím se podle toho.“

Nemohl by to odpřisáhnout, ale zdálo se mu, že v jejích očích zahlédl bolest. Nedokázal se ovládnout, musel ji obejmout. Přitáhl si ji do náruče a pevně ji u sebe držel. Na chvíli zavřel oči, když přitiskl tvář k jejím vlasům, a musel vynaložit veškeré sebeovládání, aby jí neřekl všechno, co mu rezonovalo v myšlenkách, když ji takhle držel. Chtěl jí říct, co k ní doopravdy cítí, chtěl jí říct, že chce být jen s ní a že už nechce hrát tuhle hru, že nejsou pár. Protože byli. Jen ona si to nechtěla připustit.

Věděla, že by se měla vzpírat už jenom z principu, ale nedokázala to. Místo toho se k němu tiskla téměř zoufale, přestože to popíralo všechno, co mu řekla. Napadlo ji, že to taky může být naposledy, kdy je u něj tak blízko, že slyší údery jeho srdce. Snažila se ovládnout, protože nechtěla, aby poznal, jak moc se bojí, že ho ztratí.

„Pojďme ke mně domů,“ zašeptal po chvíli. Ještě ji nedokázal pustit, potřeboval její blízkost.

„To nejde,“ trošku zavrtěla hlavou a pomalu se odtáhla.

„Proč ne?“

„Prostě… bude lepší, když se teď chvíli neuvidíme,“ řekla potichu. Krátce mu ještě pohlédla do očí a bez dalšího slova odešla.

***

Namlouvala si, že jí to nevadí. Sveřepě si nepřipouštěla, že jí to ublížilo. Prostě se přesvědčila, že ho ve svém životě nepotřebuje. Bylo to s ním hezké, ale život jde dál, to byla asi nejčastější věta, kterou si v duchu opakovala jako mantru. Jenže jak se blížil páteční večer a jeho rande, přestávala věřit sama sobě.

Bylo to s ním hezké… bylo to s ním úžasné, nechci ho ztratit – To se jí ozývalo v hlavě, když se vědomě nehlídala.

Ne že by mu nevěřila… určitě jí záměrně nelhal, když jí říkal, že si s tou kamarádkou nechce začít. Jenže ona věděla své. V oboru, který studoval, nebylo mnoho studentů a z toho jen několik dívek. A ona věděla moc dobře, jak se na něho toužebně dívaly. Nebyla jediná, kdo viděl, jak je atraktivní a přitažlivý. Kdykoliv se potkali na nádvoří mezi přednáškami, oba měli kolem sebe spolužáky ze svých oborů, to bylo běžné. Neuniklo jí, jak si ji ty dívky nepřátelsky přeměřovaly pohledem, když spolu na chvíli poodešli stranou a třeba se políbili. Byla si jistá, že by po něm každá z nich skočila, kdyby k tomu dostaly sebemenší příležitost.

A jedna z těch potvor s ním dneska měla rande.

Nedivila by se, kdyby se spolu ocitli v posteli, a on by ani nevěděl jak. Téměř se jí zachtělo ho varovat, ale uvědomovala si, jak by byla směšná. Proto jenom zatnula zuby a čekala na konec toho prokletého pátku jako na smilování. Doufala, že až se přehoupne sobota, bude všechno lepší.

Snažila se na tom všem najít klady a myslela si, že aspoň bude moct pracovat na věcech do školy, když ji nebude nic rozptylovat. Ale neudělala vůbec nic, nedokázala se vůbec soustředit. K tomu všemu zjistila, že obě její spolubydlící odjely na víkend domů, takže její záložní plán, že v pátek večer s nimi vyrazí někam do klubu, ztroskotal.
Autor EmmaKM, 15.04.2011
Přečteno 655x
Tipy 22
Poslední tipující: Ledová víla, Darwin, Lavinie, nerozhodná holka v mezidobí bez majáku, kourek, eleasiva, Bernadette, Parabola, Lenullinka, Luc.s.ka, ...
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Swimmy: Oceňuju, žes mi napsala svůj názor, rozhodně vítám konstruktivní kritiku. Pokusím se reagovat na to, cos napsala… nejdřív chci jenom podotknout, že tahle povídka není žádné zásadní dílo, napsala jsem ji velmi rychle, přibližně během dvou týdnů, což v porovnání s tím, jak jsem ještě nedávno psala (pro představu – přibližně dva a půl roku jsem pracovala na třídílném románu), tak je to takřka ušité horkou jehlou. Ale to jenom abych uvedla na pravou míru, že to pro mě není alfa a omega, spíš jenom takový oddech.

Co se týče hlavní postavy… tady taky musím zabrousit do své literární minulosti. Už jsem měla ideální a dokonalou hrdinku, problémovou hrdinku, hrdinku s problémy z minulosti, hrdinku empatičku měnící minulost a další… tohle je další typ, není dokonalá - kdyby byla, neměla bych tady o čem psát. Jde o to, že je o něčem přesvědčená a dělá všechno pro to, aby se vyhnula tomu, čeho se obává. (Mimochodem, dokonalá hlavní postava umí být taky pěkně otravná, dokonce i pro samotného autora). Proto klidně může vyvolat negativní postoje u čtenářů, otázka pak je, jestli na konci ty pozitivní převáží.

Její motivace je neobjasněná, to ano, ale kdybych to napsala hned, nebyl by důvod, aby o tom čtenář musel přemýšlet a uvažovat. Vysvětlení se objeví v posledním dílu, to můžu slíbit, protože už je to pár dní dopsané. Zda bude dostatečné a všechno zapadne na místo, jak by mělo, to už bude záležet na každém čtenáři, jak to bude vnímat. To už ovlivnit nemůžu.

A její žárlivost… iracionální dozajista je, ale žárlivost nikdy není racionální, je to o emocích. Dávám přednost implicitnímu naznačování mezi řádky, a možná to z toho není tak viditelné, jak jsem zamýšlela (taky nejsem profesionální spisovatel, takže je to dost dobře možné), ale rozpor mezi jejím rozumem a city jsem se snažila podtrhnout a popisovat v průběhu celé povídky. Už před několika díly mělo být očividné, že je do něj zamilovaná, to se snažím naznačovat maličkostmi... to je i důvod, proč žárlí, protože citům se nedá poroučet, a ona si může racionálně tvrdit, že jí to nevadí, ale co cítí uvnitř, to nemá s rozumem nic společného.

Snad jsem odpověděla na všechno, co jsi psala, pokusila jsem se to přiblížit ze svého pohledu, snad to pomůže:-)

15.04.2011 15:59:00 | EmmaKM

Čtu tvou povídku od začátku. Baví mě, je čtivě napsaná, jen...mám jeden problém. A to s chováním hlavní hrdinky. Vzhledem k tomu, že je na jejím odmítavém postoji ke vztahu postaven celý děj, myslím, že by nebylo na škodu její motivaci k tomuto chování alespoň trochu vysvětlit. Proč pořád vše spojuje s představováním rodičů, a proč to je pro ni takový strašák? Zajímavý prvek, ale ocenila bych něco za ním.

Nicméně proto nepíšu. Tenhle díl byl první, co se mi nelíbil. Že odmítá vztah, dejme tomu. Že slepě odmítá vidět, že v jednom je, proč ne. Ale aby pak ještě i iracionálně žárlila (protože prostě nevidím jediný důvod, jaký by v dané situaci mohla k žárlivosti mít) a pro jistotu popírala i to...promiň, ale tímhle ztratila i mé poslední sympatie. Jeho popisuješ v pohodě. Nevím, jestli reálně, nejsem kluk, ale ona...chová se hodně zvláštně bez jakékoliv popsané motivace. Je mi to líto, protože to je jediné mínus příběhu. Bohužel v tomhle díle už mi to přišlo jako celkem podstatné mínus.

Na zbylé tři díly se ale i tak těším. Přečtu si je ráda, a když v nich alespoň trochu objasníš její chování, budu ještě raději:-) Je to samozřejmě tvoje dílo, ale jako čtenář si myslím, že by mu to mohlo pomoct.

Swimmy

15.04.2011 14:33:00 | Swimmy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí