Věnováno bezejmenné

Věnováno bezejmenné

Anotace: Už dlouho jsem o ní chtěl napsat. Představit jí světu...

Poprvé jsem jí viděl ve škole, zdálo se, jako by všechno kolem bylo jen pro ni. Byla mile roztržitá, stále se ohlížela a dávala si neposlušný pramínek jejích zlatavých vlasů za ucho. Možná jsem jí propadl už tehdy, ačkoliv jsem na to neměl právo, ona chodila do vyššího ročníku a já byl ubohý prvák.
Postupem času si mě získávala čím dál víc, obdivoval jsem na ní úplně všechno. Od podivných zvyků, přes její přemýšlivost, až po oblibu Malého Prince. Kudy chodila, trousila citáty ztraceného blonďatého chlapce. Já sám jsem se ztrácel v jejích očích, dlaních a rozkvetlém srdci.
Každé ráno se probouzela o něco dříve, než musela vstát. Jen ležela, zírala do stropu a jemně si třela spodní ret ukazováčkem. Přemýšlela. Dumala nad prožitými zážitky, přečtenými knížkami a nad vlastním osudem.
Milovala podzim, obdivovala déšť a záviděla volnost padajícího listí. Vydržela mi dlouho vyprávět o všech jeho krásách a důvodech proč by jím chtěla být. V jednom s ní souhlasím, chtěl bych být podzim, abych nemusel přemýšlet nad tím co dělám, protože potom přijde zima, která všechny moje skutky schová pod sněhovou přikrývku.
Kdybyste ji jen viděli při dešti! Tváře se jí rozsvítí pod naivním dětským úsměvem. Vzhlíží k obloze svýma nečitelnýma očima, stále se směje a točí se. Kapky po jejím obličeji stékají jako slzy štěstí.
Nechápu tu její trpělivost. Někdy vydrží celé hodiny jen tím, že sedí a dívá se na mne. Dívá se, jak mluvím, jak se směji a nervózně se koušu do tváře. V takové chvíli bych si skutečně přál vědět, o čem přemýšlí. Je jako knížka čtená přes průsvitku. Ať se snažím jak chci, dokáži přečíst jen pár zmatených slov.

Už ji vídám celých pět let. A za tu dobu jsem ani jednou nesebral odvahu k tomu, abych s ní promluvil. Nejsem schopen jí věnovat ani prostý pozdrav. Nikdy jsem nezjistil její jméno. V její přítomnosti ztrácím ústa. Ztrácím také chuť žít. Být stále zoufalý z její přítomnosti.
Myslím, že nikdy neudělám krok vůči ní. Možná se bojím, že by byla jiná, než jsem si jí za ty roky vysnil. Mám strach, že její hlas nezní tak nádherně jako v mých představách. A možná se obávám toho, že by byla přesně taková, dokonalá a já už se nikdy neprobral z citů, v kterých se topím. Už by nebyl nikdo, kdo by mi mohl hodit záchranný kruh.
Každopádně na ni nikdy nezapomenu, mám tajnou skrýš odkud nikdy neodejde...fantazii.
Autor Košťák David, 13.03.2006
Přečteno 794x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Ahoj. Tak to je umělecké dílko :)... nemám co vytknout... pohádková a věčně zasněná dívka... krásná... tajemná... skvělá charakteristika, atmosféra. Smekám :).

08.04.2006 09:22:00 | Gentleman v rubikové kostce

Jo a všiml sis, že když dáš v menu..-všechny povídky a pak je dáš seřadit podle hodnocení, tak tahle tvá povídka je 3. nejvýše hodnocená na Literu? Na to, že je tu asi 10000 povídek tak slušné ne? Gratuluju.

08.04.2006 00:52:00 | WhiteShadow

Nádherné Davide,,nevím co ti mám říct,,je to jako číst z lidského srdce,,Proboha..,vždyt je ti 15 ne? Vzpomenout pár malinkých chybek, co jsem ti opravil mi příjde docela morbidní,,PPB Smekám, tleskám, pláču..

07.04.2006 20:06:00 | WhiteShadow

Musí být nádherná, když se prochází a trousí citáty z Malého prince. Zdalipak taky miluje všechny ty kresbičky, kterými Exupéry promlouvá k dětem. Zdalipak v duchu proklíná růži, která neustále kýchá a naivně si myslí, že je jediná...
Zdalipak si užívá tu každičkou kapku, která ji v záplavě deště objímá. Krásné, úplně jsem si užívala, děkuji

24.03.2006 14:19:00 | Sunny

Je to vážně moc krásný...

17.03.2006 15:36:00 | Meg Blakeney

jo je to fakt sqelý! nechápu jak 14letej kluk může něco takového napsat! prostě úžasné!

15.03.2006 19:08:00 | xxxbleble

Ahoj! Je to hezky napsaný příběh! Jednou jsem četla jeden citát: Nechtějme, aby se ten, koho milujeme podobal našemu ideálu, ale naopak ideál přizpůsobme tomu, koho milujeme...
Jestli můžu poradit, tak to zkus, nemůžeš nic ztratit! Můžeš jedině získat :-) Držím palečky! :-)

14.03.2006 16:43:00 | Smajlinka

Nemám slov...krásný..

13.03.2006 20:57:00 | Hejky

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí