Srážka

Srážka

Anotace: Kamarádka někdy dokáže změnit život na ruby, aniž by o tom věděla...

Byly prázdniny a Lenka seděla v hospodě. Řekli byste si, že když je v hospodě, tak se nenudí. Ale to byl omyl.
Protože ta hospůdka byla v zapadlé vesničce poblíž Berouna, moc náctiletých tam nebylo. Vlastně vůbec nikdo.
Každou chvíli tam bylo narváno, poněvadž pravidelnými hosty byly sněmy rodičů a důchodců. Nicméně i tam ji potkalo ,,štěstí“. Když se zase jeden den nudila, řekla pratetě, že se jde projít. Blízko hospody byla taková místní ,,silnice". Nicméně po té jezdilo dvacet aut denně, tudíž nepočítala s nějakým nebezpečím. Zrovna když se procházela po té silničce, jelo auto. Ona si ho nevšimla a dotyční si nevšimli zase jí. Snažili se prudce zabrzdit, přesto to stačilo, aby ji ,,dvacítkou" srazili k zemi. Oba dva okamžitě vyskočili z auta (červené oktávie) a zjistili, že sražená je docela pěkná mladá holka. Lenka překvapeně mžourala na dva pohledné kluky, kteří se nad ni skláněli. Jeden vypadal o málo starší než ona (přibližně něco kolem šestnácti), druhý na osmnáct. Oba se jí horečně omlouvali, pomohli jí vstát, přičemž ji pozvali na něco ledového.
Lence se oba chlapci líbili, ale přece jenom víc ten mladší. Navrhla, ať zajdou do hospůdky půl kilometru od místa nehody. Usadili ji tedy do auta, dojeli k hospodě a zvali ji dovnitř. Poté, co vysvětlila, jak se věci mají, ji nechali v autě. Každý jí koupil jednu zmrzlinu s velkou hromádkou ledu v ubrousku na usmířenou. Zmrzlina skončila v žaludku a led na naraženém koleně. Během jízdy na nějaké klidné místo si vyprávěli něco o sobě. Ten mladší se jmenoval Lukáš a bylo mu šestnáct let. Studoval střední průmyslovku, rád plaval, jezdil na kole a hrál na bubny. Ten starší byl Tomáš, vystudoval stejnou školu a teď shání práci. Hrál na elektrickou kytaru, bylo mu devatenáct. Rád sportoval, poslouchal hudbu.... Lenka zase řekla něco o sobě. Ukončila osmou třídu. Bylo jí patnáct. Ráda plavala, zpívala, kreslila. Závodně tancovala. Po půl hodině k ní přišel Lukáš: ,,Ty, Lenko… ehm… nechtěla bys se mnou chodit?“ Přijala. Tomáš z toho byl trošku vedle, ale Lenka ho hned utěšila. Zítra jí měla přijet sedmnáctiletá kamarádka, která vypadala hezky a měla skoro stejné záliby jako on. Navrhla mu přátelství spolu s polibkem na tvář. To už ho docela uspokojilo.
Zastavili se na místním hřišti, aby zjistili, co by tam mohli dělat. Ani ne po deseti minutách vymysleli skoro celodenní program. Přijedou, udělají si piknik, zaplavou si a zahrají si volleyball s místními kluky. Nasedli do auta a po chvilce dorazili před hospůdku. Tam ji vysadili, rozloučili se s tím, že druhý den určitě přijedou, a odjeli. Když se pak vrátila, nikdo si jí ani nevšiml. Večer pak v posteli vzpomínala na jejich nenadálé setkání a na Lukáše. Už věděla, co to znamená, když na něj takhle myslí.....
Druhý den přijeli znovu. Lenka představila svou kamarádku Patriku Tomášovi. Hleděli na sebe se zájmem, ale ještě to nebylo ono. Tomáš se pořád díval po Lence a Lukáš zase po Patrice. Ona si toho naneštěstí nevšimla, protože byla ,,zaslepená" láskou. Celý den si poté spolu užívali a cítili se šťastně.... Kdyby ji takhle viděla matka, nebyla by ráda. Myslela si totiž, že má na kluky do dvaceti let čas. V tom s ní tedy ani v nejmenším nesouhlasila.
Kolem páté se vydali na volleyballové hřiště, jak to měli domluvené. Připadalo jí to jako před rokem, kdy neměla ještě žádného kluka a její matka ji tyranizovala s učením. Přitom je to sotva čtrnáct dní.. Její matka by neměla přijet, takže si klidně mohla užívat. Takhle to pokračovalo ještě týden. Zdálo se jí však, že mu ve vztahu s ním něco brání. Přesto jakmile se na ni usmál, všechny pochybnosti hodila za hlavu. Vypadalo to dokonale a ona konečně poznala svoji první velkou lásku...
Ten osudný den šli všichni ruku v ruce na procházku. Cestou spatřili stříbrnou felicii. Nijak si jí nevšímali do té doby, než u nich prudce zabrzdila. Lenka naprázdno polkla. Tohle si nepředstavovala ani v těch nejčernějších snech. Z auta vystoupila její matka. Lenka si pomyslela, jestli její mamka nepožila čirou náhodou jed na krysy, protože jak vystupovala z auta, byla rudá v obličeji, měla vyvalené oči a všude kolem sebe prskala.
,,Co to má znamenat??!!" zařvala matka s obličejem ve vzdálenosti deseti centimetrů od ní, takže byla celá poprskaná.
,,Mami, já ti to vysvětlím!" zakňučela téměř zoufale.
,,Nic mi vysvětlovat nemusíš, porušila jsi můj zákaz!!" prskala dál kolem sebe. Na to už Lenka nic neřekla. Jen kajícně sklonila hlavu k zemi. ,,Sedni si do auta!!" poslechla. Co jiného taky měla dělat. Celých pět minut cesty na chatu její matka stále zuřivě štěkala, ale ona si jí nevšímala. Přemýšlela, jak ji konečně přesvědčit o správnosti svého počínání. Doma.... nebo spíše na chatě zalezla do svého pokoje a zamkla za sebou. Nikoho k sobě nepustila, protože chtěla mámě dokázat svoji lásku k Lukášovi, jen nevěděla jak na to... Kolem druhé ráno, když už usínala, jí přišla textová zpráva na mobilní telefon: Ahoj Leni! Měl jsem ti to říct hned. Já tě nemiluji, mám rád PáŤu. Nechtěl bych být k tobě nefér. Měli bychom se rozejít. Sice ti nechci ublížit, ale snad to-. Vzápětí přišla další zpráva -pochopíš. Tvoje máma to ještě dorazila. Promiň Lukáš....
Tak tohle nečekala. Najednou jako by ji vysáli vzduch z plic. Dala se do pláče, jakým ještě neplakala. Usnula teprve, až když začalo svítat. Následující tři dny skoro nevyšla z pokoje. Jen na záchod a pro jídlo. Čtvrtý den se šla projít. Ta samota ji zevnitř užírala jako nějaký parazit, který, čím déle byla sama, tím větší měl hlad... Došla k hospůdce a sedla si před ni. Najednou ji někdo popadl zezadu za ramena. Jelikož to nečekala, polekaně sebou škubla. Ohlédla se za sebe. Byl to Tomáš. Mile se na ni usmál. Ona ho najednou uviděla v jiném světle, když se zahleděla do těch jeho starostlivě modrých očí. Začal ji vyprávět o tom, co k ní cítí. Jak to s její kamarádkou nebylo ono, jak se dala Patrika dohromady s Lukášem..... Okamžitě jí také nabídl chození, po kterém tak toužila (akorát s někým jiným), s tím, že si promluví s její matkou o tom chození. Lenka mu vysvětlila matčino chování, ale vztah prozatím odmítla. Ta ,,rána" byla ještě moc čerstvá..._________________________________________________________________________

O tři roky později
Lenka si už dávno na Lukáše nevzpomněla. Měla teď za něj lepšího přítele. Její matka se už s tím smířila. Navíc se matce líbil Tomáš víc než Lukáš. Lenčin první vztah dopadl katastrofálně. Nehodlala dopustit, aby její druhý vztah dopadl stejně. U Tomáše si byla jistá, že ji miluje.
Autor Brigit.duerka, 09.08.2006
Přečteno 508x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

tak tohle se mi zdálo ještě pohádkovější než ta druhá povídka. Promiň, ale nezdá se mi, že by se za pár dní dala dohormady s klukem a byla to až takhle velká lovestory. A navíc...ty bys byla ochotná jít se dvouma neznámýma klukama jen tak někam do hospody sama, ikdfyž by se zezačátku zdáli milí a hodní? Mno, nevim nevim...

09.08.2006 20:41:00 | Lisa Kloboučková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí