Trpět za ni

Trpět za ni

Anotace: Kolik jste schopni obětovat pro milovanou osobu?

„Měl byste vědět, doktore, že i když jsem přišel právě za vámi, blázen nejsem. Všechno, co vám řeknu, je skutečné. Jen se prostě musím někomu vypovídat.“
„Nebojte, chápu vás. Tak mluvte,“ psychiatr si poposedl v křesle, aby měl větší pohodlí a lépe viděl na asi sedmnáctiletého chlapce, nervózně polehávajícího na červeném gauči.
„Všechno to začalo asi před rokem,“ rozpovídal se chlapec. „Tehdy poprvé jsem přišel na to, že… jsem jiný. Všechno to začalo úplně nevinně. Šel jsem domů ze školy, a uviděl jsem nějakého kluka, jak si prohlíží svoje rozbité koleno. Přišel jsem k němu, abych se podíval, jestli to není něco vážného. Podíval jsem se na ránu na koleni, ohmatával jsem kloub, jestli je v pořádku, když jsem najednou pocítil podivné mravenčení v prstech. Náhle se rána zacelila, nezůstalo po ní ani stopy.“ Chlapec se na chvíli odmlčel a podíval se na doktora, jakoby očekával, že něco řekne. Ten ale mlčel, tak pokračoval ve vyprávění.
„Kluk na mě vyjeveně koukal, já ale koukal ještě vyjeveněji. Chápete, co se stalo? Já ho uzdravil! Svýma rukama! Nevím, jak jsem to udělal, prostě to umím.
Časem jsem se začal ve své schopnosti zdokonalovat. Ve svém okolí jsem vyhledával stále složitější a složitější úrazy a nemoci. Vždycky, než jsem se do něčeho pustil, jsem samozřejmě pacienty nechal odpřísáhnout, že nikomu nic neprozradí, ať uvidí cokoliv. Nestál jsem o to, aby se o mně vědělo.
V té době jsem se taky hodně sblížil se svou kamarádkou Lenkou. Popravdě řečeno jsem se do ní zamiloval. Řekl bych, že ani já jsem jí nebyl lhostejný. Jenže problém byl v tom, že ona měla kluka. Pavel… Fajn kluk, já ho teda nesnášel, žárlil jsem na něj. Já bych jí snesl modré z nebe, a on se s ní pořád hádal. A stejně byla s ním.
Jednou mi Lenka volala, abych přišel k ní domů, že mi musí něco říct. V telefonu zněl její hlas nějak divně. Honem jsem se oblékl a do deseti minut jsem zvonil u jejích dveří. Sotva otevřela, vrhla se mi kolem krku, oči zalité slzami a mezi vzlyky mi vysvětlila, že měl Pavel nehodu. Leží v nemocnici a lékaři mu dávají jen malou šanci na přežití. Potom se úplně zhroutila, už neřekla ani slovo, jenom plakala. Vzal jsem jí do náručí a odnesl do jejího pokoje. Očividně byla doma sama. Položil jsem ji na postel, přikryl a řekl, ať se trochu prospí. Okamžitě usnula. Potichu jsem vyšel na chodbu.
Věděl jsem, co musím udělat. Šel jsem do nemocnice, tam jsem se představil jako Pavlův bratranec. Odvedli mě za ním, ležel v kómatu napojený na spoustu přístrojů. Požádal jsem sestřičku, jestli s ním můžu být chvíli o samotě. Jakmile odešla, pustil jsem se do práce. Nejdřív zlomená ruka. Pak dvě žebra, vnitřní zranění a nakonec tržná rána na hlavě. Rvalo mi to srdce, když jsem viděl, jak se pod mýma rukama nenáviděná osoba uzdravuje. Ještě než se probral, vytratil jsem se. Jen jsem zašel za roh, viděl jsem, jak se proti mně žene jiná sestra, než ta, která mě odváděla k Pavlovi. Cestou volala: „Doktore! Doktore! On se probral!“
Šel jsem k Lence domů, otevřel si klíčema, co jsem si vzal od Lenky, než jsem odešel. Opatrně jsem ji probudil a řekl jí, že Pavel je vzhůru a bude v pořádku. Ani se neptala, jak jsem se to dozvěděl, v mžiku se oblékla, já zavolal taxíka a jeli jsme.
Od té doby už jsem nikoho neuzdravoval. Dál jsem trpěl při pohledu na Lenku a Pavla, jak se líbají a říkal si, jaké by to asi bylo, kdybych byl na jeho místě. Uzdravovat už ani nebudu. Když nedokážu zbavit utrpení ani sám sebe, není to, co potom dělám, jenom iluze? Tak řekněte něco, doktore!“
Psychiatr se zavrtěl v křesle, na chvíli se zamyslel a pak promluvil: „Jednu věc nechápu. Proč, když Pavla nesnášíte a je to pro vás sok, proč jste ho uzdravoval?“
Chlapec se zamračil a s trpkým úšklebkem řekl: „Doktore, víte vy vůbec, co je láska? Jak bych se mohl dívat na milovanou osobu, jak trpí? To raději budu trpět za ni.“
Autor dark_stuff, 22.09.2006
Přečteno 801x
Tipy 2
Poslední tipující: Gracia
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

hej krutý....moc moc moc hezký

08.06.2007 09:37:00 | Petrushka

Úžasný!

02.06.2007 10:42:00 | W.O.K.O.

Nemam slov.

01.06.2007 15:53:00 | Emis

Škoda jen, že akových lidí není víc...

22.05.2007 14:33:00 | Cristinne

Je mi líto, že jsem ti svým hlasem ubrala procento, ale nemohla jsem prostě dát 100%. Líbí se mi ten nápad i poenta v závěru. Ale napsaný to není prostě vůbec zajímavě, vůči těm, kterým jsem 100%, kdy dala, by to bylo nefér.

28.12.2006 17:02:00 | *L.I.T.H.I.U.M*

seš prostě úžasný:)fakt se mě tvé povídky hodně dotýkají:)

19.11.2006 15:06:00 | Lucyane

je to moc hezky napsany a hlavně ten konec....fakt moc

17.11.2006 20:52:00 | Denda

Skvělá myšlenka. A je stará pravda, že pravá láska, byť neopětovaná, je tak silná, že je schopen člověk udělat cokoli, i za cenu vlastní bolesti...

05.10.2006 10:59:00 | Existence

Skvěle napsaná...Opravdu se mi moc líbila.

25.09.2006 20:03:00 | Petík 2

Přesně tak,znám ten pocit,kdy byste byli ochotni udělat vše jenom aby vaše milovaná osoba netrpěla...a jinak povídka je moc hezká

24.09.2006 18:01:00 | Katie92

je to pěkný..a pravdivý.. jenze málo lidí přeje těm které milují,štěstí s jiným.. přitom nejkrásnější pro srdce, je úsměv milovaného člověka..ať už patří komukoliv.. chytlavá povídka..

23.09.2006 20:05:00 | Terry

je to pěkný..a pravdivý.. jenze málo lidí přeje těm které milují,štěstí s jiným.. přitom nejkrásnější pro srdce, je úsměv milovaného člověka..ať už patří komukoliv.. chytlavá povídka..

23.09.2006 20:05:00 | Terry

Velice silná povídka. Lidé někdy dělají zvláštní věci pro lásku k druhým a mnohdy za to trpí. Hodně podnětů k přemýšlení, zrovna dnes večer jsem to potřeboval. Obvykle procenty nehodnotím, ale tohle si maximální známku zaslouží.

22.09.2006 22:50:00 | Pavel D. F.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí