Déšť

Déšť

Anotace: "Nechť je vaší ctí vždy milovat, než být milován a nikdy nebýt těmi druhými." Friedrich Nietzsche

"Úsměv, pro který se umírá." Kolikrát si to pomyslel? A kolikrát jí to řekl?

Seděli naproti sobě, však vše bylo ztraceno; nenávratně.
Ta slova mu zněla v hlavě, jako zvony se kolébaly ve větru a duněly celým světem.
Snad až k ní.
Usmála se. Smutně, jako její oči.
"Nech to být." Chytila ho za ruku.
Dnes však ne. Dnes je to naposledy. Dnes jí její hřejivý dotek neopětuje.
"Sbohem."
Slzy zakryly bolestný odchod. Vzpomínka na něj bude pouze mlhavým obrázkem.

Strom ji už vítal. Stále tam byl.
Bývali tak mladí.
Došla k němu, objala ho.
Nejsou tam ty ruce, které ji vždy chytily. Hřejivé ruce bezpečí a lásky.
Pouze studený kmen.
Nahmatala linie srdce. Pomalu to místo přejížděla prsty. Ona a on. Jména vyrytá do kmene.
Rozbrečela se, a s ní i hutné šedé mraky plující po obloze.

Procházel se. Hlava se mu točila. Vrážel do lidí, nevšímaje si jich.
Potácivě došel na most. Jako vždy tam nikdo nebyl.
Přehnul se přes zábradlí. Hutné šedé mraky pluly na vlnách jejich říčky.
Vzal dva listy ležící na zemi.
Společně je pustil do řeky. Pak zmizely pod mostem.
Přeběhl na druhou stranu.
Čekal.
On a ona. To nemohlo skončit. Ne takhle.
Na hladinu dopadla první kapka. S ní i slza.

Úsměv, pro který se umírá. Oči, které ho sledují. Teplo, vzájemně sdílené. Láska je opětována. Vzájemné porozumění.

Slunce vyšlo zpoza mraků a s ním i listy plující společně na vlnách duhy.
Autor Tömätäri, 20.11.2006
Přečteno 500x
Tipy 5
Poslední tipující: pejrak, Aaadina, Cagi
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

škoda jen, že se tohle obvykle nestává v tom opravdickém životě.. že mraky nezajdou a pršet nepřestane.. a příjdou blesky...moc pěkně píšeš, líbí se mi to...

21.12.2006 22:01:00 | o ...(borůvka)

sorry, špatná interpretace tvého komentáře... jo vrátili se k sobě...

20.11.2006 14:41:00 | Tömätäri

proč ne?!

20.11.2006 14:40:00 | Tömätäri

to jakoze se k sobe vratili??

20.11.2006 13:09:00 | Me and you and all the others

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí