Joe Harving

Joe Harving

"Hej Joe kam máš dneska namířeno"ptá se jeden známý na ulici někde v Kansasu Jo Harvinga,který odjíždí z města někam dál,aby začal nový nebo spíš jiný život.Joe se trochu zamyslí a pak odvětí,"já vlastně ani netuším kam jedu,hlavně abych byl už pryč".Joe Harving se živil v tom městě pokaždé trochu jinak.Jednou dělal ve stáji u koní,pak zase tesaře na stavbě a jednou dokonce pomáhal místnímu doktorovi v ordinaci.A jednoho dne si prostě řekl,že je čas odjet někam jinam.Nic moc si s sebou nevzal,jen jednu pušku,kolt,trochu whisky a deku na spaní.Jednou se Joe utábořil u jezera,mezi stromy pod kopcem.Zastřelil zajíce a povečeřel.Potom si lehl na svou deku a usnul.Když se ráno probudil,ohen'už byl vyhaslý.Joe se trochu protáhl,zívnul a začal přemýšlet kam vlastně pojede.Do města se mu už vlastně moc nechtělo,aspon' ne do velkého,spíš koupit kousek půdy,pár vepřů a postavit si malý dům.Tak se vydal na cestu a po asi dvaceti mílích,se přiblížil k jedné vesnici.Vypadalo to tu jako po vymření.Na jediné ulici snad dva lidé potácející se ve větru.Joe si říkal,že tady by to nemuselo bejt tak špatný,jen ještě najít někoho s kým by se dalo mluvit.V celé vesnici bylo všeho všudy osm menších domků a jedna malá hospoda,kam skoro nikdo nechodil.Joe slezl s koně a vydal se přímo k ní.Před hospodou uvázal koně a nakročil dovnitř.U malého baru seděl jediný člověk,Jack Wick.Takový dobrodruh,který nikde moc dlouho nevydržel.Byl trochu opilý,ale ne až tak moc.A tak si Joe přisedl a povídá,"chtěl bych se tu usadit,jak to tady vypadá".Jack se na Joa podívá,zasměje se a spustí."Co tě přivádí do takové díry,vždyt' tady chcípnul pes.Já tu sem sotva pět dní a už to tu nemůžu vydržet".Najednou se za pultem objeví majitel hospody,který si jen odskočil a povídá "co si dáte pane".Joe odpoví "jednu whisky".A hned se ptá"jak dlouho tu žijete"a hospodský hned odpoví "já už skoro pět let".Joe se ptá dál "a co se tu dá vlastně dělat"hospodský chvíli váhá a pak řekne"země je velká ,místa je tu dost,kdo není línej ten se uživí"."Ještě jednu whisky"řekne Joe a povídá hospodskému "chtěl bych se usadit a postavit si malý dům".Hospodský po chvíli odpoví "jak je libo,vyberte si místo kde ho chcete mít a do toho"."Tak mi nalejte ještě jednu"odvětí Joe a ptá se "mohl bych tu někde přespat šéfe",hospodský hned odpoví "samozřejmě nahoře je volný pokoj".Joe se ještě zeptá "a něco k jídlu by bylo"hospodský hned odpoví"samozřejmě hned to přinesu"."To vypadá dobře pane hostinský,kdo vám tady vaří"povídá Joe,při pohledu na kus vepřového a pečené brambory."Moje dcera pane"a Joe se hned omlouvá "promin'te jsem Joe Harving" "a já Ted"povídá hostinský.Joovi to nedá a zeptá se "a co vaše žena".Hostinský si jen povzdychne a zklamaně říká,"moje žena je už dva roky po smrti"."Promin'te říká Joe,to jídlo bylo moc dobré vyřid'te vaší dceři že opravdu dobře vaří"."Platím a půjdu si lehnout,jsem dost unavený a v posteli jsem nespal už aspon' deset dnů"."Tak at' se vám něco hezkého zdá Joe"."Díky Tede".Joe se chvíli převaluje na posteli a za chvíli o sobě neví."Joe už jste vzhůru" ozývá se za dveřmi Ted,"už je osm hodin"."Pojd'te dál Tede,jen si vezmu košili"."Budu dole" odpoví hostinský.Joe ještě zavolá "Tede Tede,nemohla by mi vaše dcera vyprat šaty",Ted se zastaví zaklepe na dveře,"pojd'te dál"ozve se Joe."Nemohla by mi vaše dcera vyprat šaty","ale jistě Jo"odpoví Ted,"zatím vám dám něco svého".Ted odejde a za chvíli je zpátky s čistými šaty."Děkuju Tede"povídá Joe."Za málo"odpoví Ted."A jaká je vaše dcera"zeptá se Joe."Jestli ji chcete vidět,tak se oblečte a přijd'te dolů,ona se tam občas ukáže"."Dobře tede za chvíli sem dole".Joe se rychle oblékne,vezme do ruky svůj klobouk a vyklouzne ven z pokoje.Když přijde dolů povídá mu Ted,"vašeho koně jsem odvedl v noci do stáje","díky Tede jste ochotný"."Olívie je tu jeden host a chtěl by tě poznat"zavolá hostinský na svou dceru."Hned tati za chvíli".Joe je zvědavý."Tady sem pane"objeví se Olívie.Joe je nadšený Olívie je moc hezká a hned se ho ptá"co vás sem přivádí pane"."Jmenuju se Joe"odpoví,"já sem Olívie "já vím už jsem zaslechl vaše jméno"."Jste moc hezká Olívie a děkuju za to jídlo,bylo moc dobré a za ty šaty"."To nic Jo stejně tady není moc co dělat".Joe chvíli přemýšlí a pak řekne,"co kdybychom se jeli trochu projet"."To je dobrý nápad"odpoví Olívie,"tak se za chvíli sejdeme venku"."Ano"odpoví Joe."Koně máte už venku"ozve se hostinský"a moje dcera už na vás čeká"."Díky Tede"povídá Joe a vyklouzne z hospody ven.Olívie už na něj čeká."Dnes je krásně kam pojedeme","nevím"odpoví Joe."Myslel jsem jen tak trochu si prohlídnout vesnici a okolí"."Tak dobře"řekne Olívie "ale moc toho tady neuvidíte,celkem tu nic není"."Ale jestli chcete mohli bychom si zajet k řece,není to zas tak daleko"."Tak dobře pojedeme teda tam"řekne Joe.Jeli klusem vedle sebe a občas prohodili pár slov až po asi dvou mílích dojeli k řece."Tak jsme tady"křikne Olívie na Joa."Je tu hezky "povídá Joe."Na koupání ale trochu zima"říká zase ona."A co tady vlastně chceš dělat Joe"ptá se."Chtěl bych se někde usadit život ve městě mě už nebavil a tady z toho než bude město bude trvat ještě hodně dlouho".

A dnes na tom místě stojí město St.Louis!

 

 

Autor Fil, 03.03.2021
Přečteno 256x
Tipy 1
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí