Tohle nebyla láska, to byl trest!

Tohle nebyla láska, to byl trest!

Anotace: Bylo, nebylo. Nikoho nenutím k přečtení, nevím, jestli to totiž stojí za něčí pozornost. Ale zkusit to můžete. Za kritiku budu jen ráda, za ostatní samozřejmě děkuju!

/21.3.2003-2005-téměř denně/
Už zase tu sedím s pohledem upřeným na zelenou kytičku icq a zkouším svoji trpělivost a výdrž. Snad stokrát napíšu do kolonky pro zprávu tu strašnou otázku: Jak se máš?, abych ji stejně tak po stoprvé smazala.
To tak vnucovat se mu, když by odepsal stejně jen z povinnosti, anebo třeba vůbec. A já bych pak byla z bůhví jakého důvodu zklamaná. A snad ještě smutnější, než když jsem se nemohla rozhoupat, zda napsat či nikoliv. A tak sedím u monitoru počítače a vidím ho odcházet a znova se vracet, aby nakonec v půl desáté icq vypnul a já s pocitem promarněného odpoledne ukončila trapnou konverzaci o ničem s lidmi, které vůbec neznám.
Jednou mi kdosi řekl, že je nejhorší znát jeho tvář, číslo a bydliště a přitom nejvíce chtít poznat jeho duši. Smála jsem se, měla jsem pocit, že se mi to nikdy nemůže stát. To už je dávno. A přitom....
Jeho tvář si umím vybavit za zavřenýma očima a to vážně snadno, číslo mám v mobilu uložené do skupiny VIP a to naprosto z neopodstatněného důvodu a bydliště?Před jeho domem občas stojím, zahalena do tmy. Možná strach z prozrazení, anebo spíše strach z jeho reakce mě nutí být pouze tou dívkou, kterou potkává denně a to náhodou na ulici.
Vždycky před usnutím si však představuji, jaké by to bylo, kdybych ho poznala blíž a konečně udělala krok vpřed, vystoupila bych z davu a ukázala mu, že o něj už strašně dlouho někdo stojí. Že to já ho mám ráda. Jen velké oči, ráno se probudím a jsem to zase já. Malá a hloupá, co si musí dávat velký pozor, aby jí to tiché "ahoj" se sklopenýma očima na zastávce , neprozradilo. I když on by si nevšiml, ani kdy bych měla na čele napsané jeho jméno a velké srdce vedle něj. Zkrátka nemá zájem.
Tak jako každý den i dnes sedím u počítače mírně zamyšlena, spíš duchem mimo. Když v tom mi zabliká oranžové světýlko na liště a já mám rázem tep několikrát rychlejší, než kdy jindy. V hlavě mi tlučou bubeníci na poplach. Opravdu? Vidím dobře? Píše mi on, co mi asi chce? Tisíce otázek a odpověď lze zjistit jediným kliknutím, ale jak? Když se mi nestesitelně třese ruka- možná jsem šílená, anebo ho miluju víc, než si dokážu připustit.
"Ahoj, jak se máš?" Tak teď vážně skvěle, snad nebude pátrat po důvodu- proč se právě nyní cítím šťastná jako blecha, i když možná by to bylo nejlepší, psát umím líp než mluvit. Takže bych se třeba i odhodlala na něco se zeptat, domluvit se s ním na schůzce, třeba. Ne nepátrá. "Co děláš?" Nemůžu mu přeci napsat, že celou tu dobu hypnotizuji jeho kytku s nápisem dočasně pryč a přemýšlím nad tím, kde a s kým teď asi je. To dá rozum. Zvolím univerzální odpověď- čtu. Očividně jsem se trefila do jeho noty, začne mi psát, co právě dočetl a co se chystá číst. Hltám písmenka, jako nikdy předtím a jsem vděčná za první třídu, kde jsem se číst naučila. Nakonec z něj vypadně, že "Potřeboval bych půjčit Babičku, protože jí budeme číst, jako povinnou četbu". Samozřejmě, že mu jí půjčím, jak jinak. Trochu mě ale překvapí, že řekne díky a je pryč.
Druhý den se do školy těším, v batohu Babičku od Boženy Němcové a na tváři úsměv od ucha k uchu. Jenže on se nakonec vůbec neobejví, pošle kamaráda. Najednou mě přepadne smutek, fakt asi už blázním. Nic se přeci neděje, neměl čas a stejně o nic nešlo-jen jsem mu půjčovala knížku. Napsal jednou, ozve se zase, doufám. Z úvah pro mě velmi důležitých mě náhle vytrhne holka z jeho třídy, odvede mě za roh a jen tak mezi řečí prohodí, že jsem průhledná, že se na to nemůže dívat a že má Filip holku. Bum a je to. Ani to nebolelo, teda né tolik. Slzy mi začnou stékat až když jsem na školním záchodě, sama a jakž takž bez svědků. Vybrečím si oči a můj jindy šedý odstín se promnění v zářivou modř.
Zákon schválnosti funguje, jak jinak. Po cestě do své třídy mě zastaví spolužáci na kus řeči, zdám se jim prý poslední dobou jiná. Smutná? A koho nevidím. Za proslaveným školním fíkusem stojí Filip s tou nejhezčí holkou ze školy/naší miss-kapka hořkosti a kalich smutku/, baví se a smějí./Iluze drtit/ Stojím, jako přibitá a dala bych všechno za to, že se právě v tom okamžiku taky ohlédl. Na setinu jsme se jeden druhému dívali do očí a potom už se jen rychle otočil a políbil tu svou.....................
Tak přesně v tenhle moment jsem si uvědomila, že to nemá cenu. Ani trochu. Trápím jen sama sebe, ostatní o tom sice vědí, ale pomoci mi nemůžou. Vždyť on jí má rád.
Začala jsem svoji závisláckou odvykací kúru, nesměla jsem na něj myslet a zakazovala jsem si snít sen o někom, kdo právě tomuhle Filipovi není podobný ani v nejmenším. Šlo to těžko, dalo by se říci, že skoro další půlrok jsem ho vyhledávala ať už úmyslně, anebo nějak podvědomě . Kamarádky se mě snažily tahat z toho nejhoršího, pomlouvaly ho, ale copak můžu někoho přestat milovat ze dne na den. To není, jako si přehodit ikonku na icq z I love you na I hate you. Takhle to bohužel nechodí.
/21.3.2006/
Až teprve nyní mohu říci, že mě to snad přešlo. Zhruba po dvou letech "platonické" a tak trochu "šílené" lásky a roku odvykání. Hrozná doba. Strašná spousta času, o který jsem se připravila, a přesto ho nelituji. /zešílet láskou? Nejhorší to úděl/Tu proklatou zelenou kytku jsem si však z kontaktu přeci jenom vymazala. Přetrhala jsem všechny pouta, které jsem měla. Nemám na něj už žádný kontakt./jsem volná/ Nesedím celé hodiny u počítače, vážně ne! A můj názor na něj? Asi trošku zaujatý, momentálně je to ten "nejhorší".
/21.3.2007/
Zahalena do tmy stojím tu opět a dívám se do prvního patra, svítí v něm obrazovka počítače a jeho majitel něco velmi zručně datluje na klávesnici. Potom vstane a vykloní se z okna, jsem schovaná za velkým stromem, takže nemá šanci mě vidět. Rozhlédne se kolem a okno zavře. V oblasti hrudního koše mě cosi zabolí- vytáhnu z kapsy mobil a odkliknu obrázek s nápisem I hate you, but I Love you a podívám se na čas. Půl desáté. Jde spát, zhasne a já můžu odejít./ adresu tak tu nikdy nezapomenu/.
Autor Barunka=o), 23.03.2007
Přečteno 560x
Tipy 1
Poslední tipující: pejrak
ikonkaKomentáře (17)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Díky. Snažím se, aby to bylo přenesené i do povídky. A když to tam někdo vidí, jsem moc ráda.

06.05.2007 15:26:00 | Barunka=o)

Pěkně vystihuješ pocity,které člověk zažívá,když je nešťastně zamilovaný...Moc pěkné

05.05.2007 12:50:00 | Arey

Děkuju

30.03.2007 19:36:00 | Barunka=o)

Díky za komentář-už bych se taky opakovala, takže takhle jednoduše. Určitě se mrknu, co jsi napsal...i za cenu tý depky!:) měj se hezky- to všechno přebolí, fakt. Jen ta doba je celkem dlouhá...

29.03.2007 17:02:00 | Barunka=o)

Jj díky moc za názor-určitě napiš a já ti přijdu oplatit návštěvu!:o) zatím...

26.03.2007 19:36:00 | Barunka=o)

Pěkné:-) A ta věta s tím jménem, číslem a bydlištěm je neskutečně pravdivá...Vědět všechno a nevědět nic, to znám a taky o tom brzy napíšu nějakou povídku. Měj se a jen tak dál!

26.03.2007 19:18:00 | Boleslava

Nevím, proč to tak je. Ale je to tak. /strach z prozrazení, anebo strach z toho jak zareaguje on/- asi proto to v sobě často lidi dusí a ze strachu, že by to mohlo dopadnout špatně, se raději ani nepokusí. Díky za ztrátu času, když sis to četl a strašně moc díků za dlouhej komentář s tvým názorem!Zdraví Baruš

25.03.2007 14:18:00 | Barunka=o)

Pěkný příběh, opravdu pěkný jak z života... i když tam jsou trochu věci co bych neřekl že by proběhli ale co bych řekl... Líbilo se mi to moc, dokonce něco podobného znám a já si na takový to stání před domem, ve skrytu stínu, kde fouká vítr a čechrá mi vlasy, nebo zanechávání květiny na určitým místě, kde právě ona prochází, či se tam nachází...na to já si potrpím nevím sice proč ale je to tak:). A proč vy ženy někoho milujte "skrytě" nebo i neskrytě ale nic neřeknete a radši to dusíte v sobě a pak už je pozdě:( to alespoň u mě bych to nejradši vykřičel do celého světa... i když mi to je často k ničemu..:(

25.03.2007 14:06:00 | Marcus Oplus

Jej děkuju moc. Jsem moc ráda, že se ti ta povídka líbila, vážně.

24.03.2007 23:15:00 | Barunka=o)

Ta povídka je opravdu hezky napsaná, tak realisticky, ale zároveň i plná fantasie, jsou tam cítit pocity, prožít to asi nebylo moc pěkné, ale ta povídka se ti moc povedla

24.03.2007 20:49:00 | Gracia

Dobře!děkuju-jsem vás( tě) chtěla poprosit, zda byste (by sis) si mohl přečíst mojí povídku-Černí andělé, zajímal by mě váš( tvůj) názor!:o)děkuju.

24.03.2007 19:54:00 | Barunka=o)

Napsano zivotem, ...
... jen trny dokazi nase smysly ... vydrazdit tak ...
ze cela skala prozitku se objevi ... /jeste ti k tomu v Po. neco napisu, pisu na Pocket PC, a je to trosku nesikovne - neumi Cesky ..;-))

24.03.2007 18:15:00 | HarryHH

Prožíváš přesně to, co jsem prožívala já! To bylo to samý. Toho kluka jsem znala spíš jen z vyprávění od mojí kamarádky (je to jeho sestřenice).. nebo jsme si spolu párkrát smskovali a asi dvakrát jsme se bavili. O nás dvou! Vždycky řekl přesně to, co jsem slyšet nechtěla. Ničil mě. Bolelo mě potkávat ho každý den. Jak se směje, je bezstarostný.. a já pro něj doma brečela do polštáře. A potom, co jsme spolu na diskotéce tancovali ploužák se to ještě prohloubilo. Teď, po skoro dvou letech je to pryč. Taky to zvládneš. Chce to jen hodně síly a dobré kamarády! Kdybys chtěla, přečti si moji básničku Zklamání.. ta je přesně o něm a pro něj..

Jinak hezky napsaný!!!

24.03.2007 16:20:00 | Iwetta

Děkuju za vaše názory, v počítači to mám rozpracovaný víc, ale to už je takový dost osobní, takže jsem to utla jinak-takže vše, co tady píšete 100% chápu a beru to. Díky.

24.03.2007 09:40:00 | Barunka=o)

Noo..je to hezký, takový reálný-skoro každý se do toho 100% vžije,je to dobře napsaný,ale bohužel..takový.. nevím..je to docela dobré téma, zklamání, láska přes ICQ, jak už napsala Agnesita,ale něco mi ten dobrý pocit z toho ubýrá.. snad ten zrychlený konec? Kdyby si více popsala, jak ses cítila,prostě tvoje pocity a ne jen takovým "strohým" ukončením.. ale jinak..celkově je to dobré :)

24.03.2007 08:04:00 | -Jojo-

pěkný příběh, zaujal mě i proto, že se týká spousta lidí... láska přes icq, skrytá láska, krutá pravda... trochu mi tam nesedí ten konec, myšlenky se mi rozběhly k různým závěrům, ale snad jsem nakonec pochopila dobře... pěkná povídka!

24.03.2007 01:48:00 | Agnesita

Ach jo, my ženy jsme ale naivní. Jnže zaplať Bůh, stokrát nic umořilo i vola, tak proč ne nás. Poprvé to bolí nejvíc.

23.03.2007 23:04:00 | vandule

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí